Gå til innhold

Ocarina fløyte replica fra Zelda: Ocarina of Time kan kjøpes her (hvis det er av interesse for noen) ;)


XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Du kan ikke si at ocarina er et geeky instrument bare fordi det har vært med i et og annet spill. :mad:

Ocarinaen Finnes i alle mulige former og farger, så ikke si at det er et geeky instrument. :ohmy:

Sikkert mange spill som inneholder både piano, gitar og trommer. Vil du kalle de instrumentene geeky også? (Da burde ikke Wii Music lanseres i hvertfall) :whistle:

Ocarinaen har vært et instrument lenge før nintendo, bare for å si det sånn. det er faktisk værdens elste funne instrument. (ca. 30.000 f.kr. i sør asia) :whistle:

Lenke til kommentar
Noen som har spilt noe særlig på disse ocarinaene? Hvordan vil det være å spille etter noter med de forskjellige?

 

Vet ikke, men det følger med et par identiske papirbøker på 4-5 sider med tabulaturer som er ganske enkle å skjønne som du spiller etter. Det er ikke noter, men anvisninger for hvilke hull du skal blokkere luftutstrømmen til mens du spiller. Det fungerer vel med noter også antar jeg? Har ikke spilt så mye i det siste, men man kan godt spille "by ear" på en god del sanger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Å spille ocarina er vel ikke så geeky. Men å spille Zelda-låter på en ocarina med Zelda-logo, ikledd grønn kappe og alveører, forekommer meg som litt geeky... ;)

 

Der er jeg helt enig med deg.

Jeg bruker mine til å spille musikk. Kjent musikk.

 

For å se hva den kan brukes til burde dere sjekke ut disse sidene på youtube:

www.youtube.com/user/kissing88

www.youtube.com/user/docjazz4

 

De er gode og spiller mye annet!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...