Gå til innhold

Hva fikk deg til å kjøpe en Wii, og hva synes du om den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel en gang så var jeg hos en kamerat og han haddde wii, og jeg prøvde den og ble litt forelska og hadde litt planer om å kjøpre en. Men ettersom dagene gikk så kom det flere gode spill til PS3'n så da forsvant de tankene. Men når det nærmet seg jul så fant jeg ut at jeg egentlig ikke hadde noe og ønske meg, og da kom jeg på at jeg kunne ønske meg en wii og det gjorde jeg. Og jeg havnet vel nermest i en phsykisk tilstannd etter å få tak i en wii. Og jeg fikk den da på juleaften, har dig ikke brukt den veldig mye spilt på den kanske 6 ganger eller no sånt (alt for opptatt med COD4) :)

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i min Wii, har hatt den siden julen 2006 :)

 

For en Nintendo fan som meg var Wii et must! Zelda TP, Super Mario Galaxy, Super Paper Mario, Excite Truck og Wii Sports er konge spill alle sammen! Enda flere kommer også nå i år, trenger vel nesten ikke å nevne Mario Kart og SSBB. (Som forøvrig er hypet opp i skyene!)

Takket være Wii`s Virtual Concole fikk jeg også endelig prøvd Paper Mario 64, et spill jeg koste meg masse med i sommer. Skjønner ikke at jeg gikk glipp av den perlen en gang i tiden, må være en av de bedre N64 spillene jeg har prøvd!

 

Eneste Wii mangler nå er et skikkelig Pokemon spill og en bedre Online del.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært glad i Nintendo sine konsoller og jeg storkoste meg med både SNES og Nintendo 64. På ungdomsskolen sa det litt stopp når det gjaldt spill, og siden da har jeg kun spillt litt sporadisk på PC. Denne julen vant jeg imidlertid en Wii i tillegg til både Mario Galaxy og Zelda TP! Kjempemessig det, tenkte jeg, men en liten stund tenkte jeg egentlig bare å selge den ubrukt. Jeg begynte imidlertid å mimre litt tilbake til Mario 64 og Ocarina of Time når jeg kikket litt på coverne til Wii'en flaggskip, og jaggu sank ikke nostalgien over meg! Jeg har nå storkost meg meg Wii'en min i en halvannen måneds tid og selv om jeg ikke spiller så veldig mye, er det vanvittig moro å sette seg ned noen timer og bli tolv igjen! Alle salgstanker har med andre ord svunnet hen. :wee:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg kjøpte en Wii fordi jeg hadde lyst å spille Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, og Zelda... men gud hvor jeg angre... gud hvor jeg angre... Eneste jeg nå kan se for meg er dette:

wiiprintsmoney.gifDSPrintsMoney_vJenc-01.gif

 

Det grunnen til at jeg angre mest er pågrunn av kontrollen. Syns en vanlig controller til PlayStation, Xbox, PC og gamecube er en del bedre å spille med. Plus grafikk betry mye mer en jeg ville innrømme på det tidspunktet når jeg kjøpte den.

Endret av kleppemeister
Lenke til kommentar

Må vel være fordi jeg har lenge vært en tilhenger av Nintendo og deres geniale spill-serier. Kunne ikke ha levd med meg selv om jeg ikke hadde skaffet meg det avsluttende kapittelet i Metroid Prime-serien, med tanke på hvor stor fan jeg er av den. Ironisk nok, spilte jeg den i to timer, før jeg ville teste Super Mario Galaxy. Et spill jeg hadde lest lite om og ikke hadde store forventninger til, men whoa.. Må være et av spillene jeg har vært mest oppslukt av noen gang. Egentlig kjøpte jeg den impulsivt, men angrer ikke. Spiller Wii når jeg har tid, og hittil angrer jeg ikke på kjøpet, dog jeg av og til ønsker jeg hadde en Xbox 360 på sida. Går glipp av for mange titler når jeg ikke har den, blant annet Ninja Gaiden 2.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den av flere grunner:

1. Nintendo's spillserier; Mario, Zelda, Metroid osv.

2. Virtual Console

3. Kontrolleren så spennende ut

 

Jeg hadde Gamecube da Nintendo annonserte at Zelda skulle komme til Wii i tillegg til GC. Det hjalp ikke at jeg kunne spille Zelda på GC, jeg MÅTTE ha det til Wii. Jeg var bombesikker på at det ville være den beste versjonen. En kald morgen i desember var jeg på plass utenfor lefdal. Det var den første gangen jeg møtte opp før butikkene åpnet for å kjøpe en konsoll. Jeg forsvant inn i en slags transe etter Wii'en var sikret. Zelda ble alt jeg tenkte på i den kommende uken. Da Zelda var ferdigspilt merket jeg at jeg kanskje hadde blitt et offer for Wii-hypen.

 

Det kom en spilltørke som varte hele våren og sommeren. Jeg hadde sikkert blitt gal om det ikke hadde vært for virtual console, xbox 360 og Nintendo DS.

Det var først mot slutten av sommeren 07 at Wii'en fikk et par skikkelige spill. Høsten 07 var da Wii'en fikk sin første skikkelige stortittel. Super Mario Galaxy er etter min mening et av Nintendo's beste spill gjennom tidene.

 

Når det gjelder kontrolleren så har den ikke overbevist meg 100%. Wii Sports, Metroid Prime 3 og RE4 utnytter wiimoten og nunchucken veldig bra. SMG, Mario Strikers, LoZ: TP og Mario kart har enten benyttet Wii-funksjonene i en mindre grad eller gjort dem valgfrie. Av og til virker det som om det er tredjepartsutviklerene som står for de beste kontrollsystemene(MoH Heroes, Zack & Wiki, PES Wii, RE4 Wii) mens Nintendo er langt mer konservative(SPM, Mario Strikers, Mario Kart, SSBB).

Jeg skulle gjerne sett en høybudsjetts fps til Wii. Sjangeren har et enormt utappet potensiale på konsollen.

 

Tredjepartutviklerene har ikke vært veldig frempå når det høybudsjettspill til Wii. Jeg har et håp om at tredjepartutviklerene vil se på Wii som en like seriøs konsoll som de har gjort med NDS. Hvor mye må konsollen selge før det går opp for dem at de går glipp av et lass med penger om de ignorerer den?

 

Onlinefunksjonene trenger sårt en overhaling. Med Mario Kart Wii har Nintendo vist at de i det minste prøver å forbedre systemet, men det er fortsatt ikke nok. Det er latterlig at vi ikke har en vennekode som gjelder for alle onlinespillene. Jeg er ikke så opptatt av å kunne prate med alle jeg spiller mot eller med, men det hadde vært hyggelig å kunne prate med vennene mine.

Med Nintendo Channel har Nintendo endelig åpnet for nedlasting av demoer(Nintendo DS) og trailere. Det er noe de burde ha gjort for lenge siden. En annen ting de burde ha gjort for lenge siden er å løse plassproblemet. Selv har jeg ikke hatt noen store vansker ennå, men jeg ser helt klart at jeg vil støte på problemer når Nintendo Channel, WiiWare og SSBB kommer.

 

Et og et halvt år senere etter launchen er jeg fornøyd med konsollen. Nintendo's egne spill har innfridd forventningene mine og virtual console er en genial tjeneste. Nå som WiiWare er like rundt hjørnet så kommer Wii etter min mening til å ha det beste utvalget av nedlastbare spill. Nintendo har dog en del problemer som bør løses ganske snart. De har sagt at de undersøker plassproblemet, noe som iallefall er et steg i riktig retning.

 

En smule langt innlegg kanskje. Slik går det når man ikke får sove. :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg wii fordi jeg ville ha noe nytt, og ikke det samme gamle med litt bedre grafikk. Er litt skuffet over spillutvalget, er jo bare Zelda, SM Galaxy, bully og mario kart som er relativt bra. Synes også det er litt synd at ingen har klart å utnytte bevelgelsessensorene bedre. Ellers veldig fornøyd.

 

Er det forresten noen som har hørt noe mer om ryktene med spore til wii?

Lenke til kommentar

Wall of tex inbound..

 

Alltid vært Nintendo fan siden 8bit, selv om jeg hoppet over n64 og gamecube til fordel for sony. Wii vekket min interese pga kontroll konseptet. kjøpte wii på dagen den ble lansert. per idag er jeg litt usikker på hva jeg syns, kanskje litt skuffa. Har kjøpt mange spill, men det eneste som jeg egentlig har blitt skikkelig hekta på var RE4.

 

Jeg er mario fan til the bone, men faktisk ikke rundet galaxy enda, kjøpte det på release dagen. Jeg så vel igrunn for meg en usannsynlig utopi da jeg først hørte om wii, å stå i min egen stue å ha lyssabel dueller i ett star wars spill, ga meg troen på wii. Men hittil syns jeg kanskje wiimoten er litt mer gimmick, enn det er praktisk. Fortsatt mer behaglig å sitte med en pad i sofaen, enn å vieive rundt. skal det først veives, så vil jeg ha en komplett interaktiv opplevelse, som holder meg vekk fra sofaen, men på engasjerte tær foran tven..

Lenke til kommentar

kjøpte den fordi jeg hadde lyst til å prøve den. etter å ha spillt den ble jeg lei den og veldig skuffet så jeg knuste den og kastet den. møkkamaskin med dårlig grafikk. ikke bra nok til å kunne kalles nestegenerasjons-konsoll i det heletatt. det hjelper ikke med kun en innovativ måte å styre på når grafikken er dårligere enn både ps2 og xbox 1.

 

dessuten ble det laget ett lignende kontrollsystem allerede på nintendo 8-bit så det er heller ikke særlig nytt.

 

jeg likte nintendo frem til og med super nintendo, men etter det så har de skuffet stort vil nå jeg si.

Endret av n00ky
Lenke til kommentar

Super Nintendo - Nintendo 64 - Gamecube + alle håndholdte..Sjokk at jeg kjøpte Wii? Hehe

 

Har spilt Nintendo lenge, og det er jeg glad for! Det skal jeg også fortsette med. men den første konsollen i denne generasjonen var 360. Så da får jeg altså bra grafikk med 360 og Wii ^^

 

Gleder meg skikkelig til Wiiware. Flere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...