Gå til innhold

Mer og mer forbanna på Crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rundet Crysis en gang før, og da syntes jeg det var helt greit. Har begynt på nytt på delta modus, men blir forbanna for hver enste fiende jeg skal drepe nesten. Crysis skal liksom være så realistisk, men kan noen forklare meg hvorfor jeg må bruke ca 30 skudd for å drepe enn, noen ganger går det med et skudd. Greit nok jeg skyter i magen, og der har de skuddsikkerfest, men skal de virkelig tåle 30skudd i magen før de dør? Har hent jeg må bruke enda mer på litt lengre avstander.

Trodde dette var en bugg, men nå som den nye patchen har kommet, og det er enda sånn. Så vær gang jeg går inn for å spille litt Crysis blir det til at jeg spiller ca 5 min så går ut fordi jeg er så forbanna. Nei, da tar jeg heller å spiller litt Call of Duty 4, er ihvertfall et sted der folk dør.

Dette synes jeg er veldig dårlig jobb av de som har laget spillet.

Måtte bare få ut litt sinne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, joda, headshot funker som oftest, men noen ganger må jeg bruke 2-3 kuler. Men det er ikke alltid så lett å ta headshot når man spiller på delta, og det kommer flere folk mot seg. Man tåler jo nesten ingen ting, og da tenker jeg ikke på headshot. :p

Skrevet (endret)
Hehe, joda, headshot funker som oftest, men noen ganger må jeg bruke 2-3 kuler. Men det er ikke alltid så lett å ta headshot når man spiller på delta, og det kommer flere folk mot seg. Man tåler jo nesten ingen ting, og da tenker jeg ikke på headshot. :p

Så spill på noe lettere da. :)

ENDRET: Svaret ble litt bryskt.

Endret av Matsemann
Skrevet

Er litt enig i første post. Men nå er jo ikke drakten heller noe realistisk, og den gir deg svært mye fordel over de andre. LITT måtte de ha, og det ble kevlar klær.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

helt enig, hvist man står et stykke unna så dør de aldri, ser de blir truffet, men ingenting skjer. men bruker du sniper rifla dør de jo da, men uansett, er enig i at det er urealistisk akkurat det der!

Endret av jeps79
Skrevet

Hvis de dør av et skudd mot den tungt pansrede overkroppen sin på andre vanskelighetsgrader enn Delta, kan jeg ikke se hvordan det kan være særlig spennende.

Prøv en annen taktikk enn Gung-Ho?

Det er en grunn til at du har Cloak og lyddemper, vet du. Dobbelskuddmodus på pistolen er også greit - ett for å fjerne hjelmen, ett for å drepe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har spilt et godt stykke og må si meg enig med at det er **** irriterende å se de forsatt står der å ler av deg mens du har tømt et helt magasin på de, er vel derfor jeg har bare gått over til å bruke pistolen med lydemper + stealth (cloak greien) noe som i seg selv funker fint.

En annen ting er når jeg sikter med sniper rifle. Er det ikke mulig å få selve scope til å stå littegranne rolig slik at det er mulig å treffe det man vil drepe.

Som i feks CoD 4 så kan man holde inne "shift" så holder fyren pusten litt og scope står i ro.

Skrevet
Har spilt et godt stykke og må si meg enig med at det er **** irriterende å se de forsatt står der å ler av deg mens du har tømt et helt magasin på de, er vel derfor jeg har bare gått over til å bruke pistolen med lydemper + stealth (cloak greien) noe som i seg selv funker fint.

En annen ting er når jeg sikter med sniper rifle. Er det ikke mulig å få selve scope til å stå littegranne rolig slik at det er mulig å treffe det man vil drepe.

Som i feks CoD 4 så kan man holde inne "shift" så holder fyren pusten litt og scope står i ro.

Det finnes ingen spesiell knapp for å holde siktet mer stille, men Crytek har vært litt lure her... Nanodrakten er utstyrt med noen gode "modes" som du kan bruke! Så hvis man tenker litt logisk så burde man finne ut av det (Ikke for å være frekk mot deg altså) men Strenght mode fungerer som i CoD4 på en måte. Da holder nomad siktet mer stille!

:thumbup:

Skrevet

Nå har jeg bare spilt Crysis en liten stund (er på vei inn i en landsby etter å ha funnet den greia han ikke ville fortelle meg om), men man kan ikke akkurat klage på at det er for realistisk. Nanodrakt? Romvesener? En hel hær av koreanere som snakker engelsk? (jada, de snakker koreansk på Delta, men hva har det med vanskelighetsgraden å gjøre? Tåler de mindre om de snakker engelsk?)

Selv om jeg har spilt bare en liten stund gikk det fort opp for meg at selv om jeg føler meg som Supermann er jeg langt fra udødelig. Det er svært lite lurt å bare løpe fram og skyte løs på alt som rører seg. Ammo har jeg svært lite av til tider, og man tåler ikke spesielt mye. Pistolene er mer eller mindre ubrukelige, og haglen skyter for sent til å være brukbar mot fiender som beveger seg. Den er meget bra om man er usynlig og sniker seg inn på en enkelt fiende, men om man gjør det foretrekker jeg å plukke ham opp og kaste ham i stedet. Det er jo spesielt morsomt når man sniker seg inn bak en uvitende fiende og kaster ham utfor en klippe. :p Det eneste jeg likte mer enn det var Dark Messiah, der man kan sparke fiender inn i bål og slikt. Selv etter mange timer gikk jeg aldri lei. :D

Skrevet

Jeg vil bare si at du gjør mye mindre skade med lydemper på. Jeg pleier alltid og ta av den når jeg vet at fienden har spottet meg eller når jeg vet at nærkontakt med dem er uungåelig.

Jeg bruker i hvertfall aldri så mye som 30 skudd for og få ned en mann, og jeg har kun gjennomført spillet på Delta da jeg synes de andre vanskelighetsgradene er en vits og ser alt for "konsoll-aktig" ut.

Skrevet
(jada, de snakker koreansk på Delta, men hva har det med vanskelighetsgraden å gjøre? Tåler de mindre om de snakker engelsk?)

Aldri hørt dem på engelsk, men jeg innbiller meg at det blir et tag vanskeligere fordi du ikke kan høre hva de vet om posisjonen og intensjonene dine - med mindre man kan koreansk, selvsagt.

Hvis de derimot bare hyler ukvemsord på gebrokkent engelsk, er det vel mer tvilsomt at det påvirker vanskelighetsgraden i noen særlig grad. Kanskje de bare skulle hatt en ticker box for å velge språk på fiendene også, uavhengig av vanskelighetsgrad.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så usannsynlig at de tåler så mye skudd, spess ikke om man vet om DragonSkin og at Crysis er satt til 2020:

http://uk.youtube.com/watch?v=KS0pSwdQfbY

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Skin_body_armor

Jeg synes det er greit nok med at de tåler litt, men til tider var det litt irriterende ja... men jeg har lagt merke til i Crysis patch 1.2 at de har fikset litt på det!! fienden tåler ikke så mye mer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...