Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde å putte inn gult i teksten, men det passa egentlig ikke så grådig godt. abbr har fra før en gul-oransj farge, gå på «Om siden» og se.

Mulig jeg kan få det med i en eventuell footer om jeg gidder å lage det.

Skrevet

den var digg!

likte ikke hover i menyen og det svarte i bakgrunnen var irriterende fordi det nesten ikke syntes.

likte ikke helt beige fargen.

Skrevet
Neida, neida.

Btw: http://vikingboard.com/ er oppe og kjører igjen. Ser ut som en dass i alt annet enn FF. :)

EDIT: Innhold kommer nok i løpet av morgendagen elns.

Non-preload CSS-rollovers er en fin bil *hinte* ;)

Hehe, vet. Greien er at jeg ikke har brukt noe særlig tid på kodingen, og at alt i headeren ble kodet for omtrent 6 måneder siden. Akkurat nå gruer jeg til de utallige timene som vil gå med på å få den til å funke i IE. :(

Skrevet
Hehe, vet. Greien er at jeg ikke har brukt noe særlig tid på kodingen, og at alt i headeren ble kodet for omtrent 6 måneder siden. Akkurat nå gruer jeg til de utallige timene som vil gå med på å få den til å funke i IE. :(

I det forrige designet jeg kodet, var jeg bare nødt til å rette på én pikselbug i opera, så cross-browser kompatabilitet er ikke så vanskelig som det høres ut som :)

Skrevet (endret)
Så er ikke denne siden akkurat den letteste å kode, da... ;)

Header, vertikal meny og to kolonner?

edit: ja eg sa eg skulle kode den en gang i tida.... :whistle:

Endret av arve87
Skrevet (endret)

Mens vi er inne på grunge,

lurte jeg på om noen har noen meninger om mitt første grunge-design:

Link

Blogg i samme stil

Bloggen har jeg ikke gjort ferdig, men nesten.

Menyen har jeg tenkt til å skifte, selv om den duger akkurat nå, må bare finne på noe fiffig. :)

Endret av Domodyret
Skrevet

Typografien var utrolig kjedelig... Linkene var stygge. Headeren og alt er fint, men jeg syns det var veldig fargeløst, og kanskje litt deprimerende.

Greier ikke helt å sette fingeren på det... :shrug:

Skrevet
N*: Beige farge..? Ser ikke helt hva du mener der... Har du noen konkrete forslag til headeren da?

jeg mente bak innholdsfeltet.

syntes forresten det er noe galt med overgangen fra header til innholdsfelt. tror det har noe med det som er bak "weblog".

tror det hadde vært kult om kantene på innholdsfeltet (beige) hadde vært like grungy som kantene på det hvite.

Skrevet

Fargen bak innholdsfeltet er vitterlig rosa ;)

Hva var feil i overgangen? Og det siste du sa tror jeg ikke at jeg er enig i, fint med litt kontraster. Blir alt grunge, blir det i alle fall ikke noe fint. :)

Skrevet (endret)

det er nok bakgrunnen til weblog det er noe galt med, ikke overgangen (litt feilformulert der). :)

Fargen bak innholdsfeltet er vitterlig rosa

likte den uansett ikke, det ser ut som brunkrem :p

edit: interessekurve var en kul ide forresten. sånn vil jeg og ha! :p

--------------------------------------

edit: hva mener dere er maksimum størrelse på et headerbilde?

Endret av N*
Skrevet

det største poenget med bevissthet rundt standarder,

også ifra microsoft sin side er et lite håp om at webdesignere

skal bli beviste også. Når til og med IE krever valid kode, MÅ de gjøre noe!

Kan ikke se for meg hvordan det skal gå da,

tenk om IE sluttet å vise alle feilkodede sider :ermm:,

da ville vi ikke hatt noe alternativ å gå til når siden ikke funker i IE,

men litt css støtte, og tolke et pixel som et pixel, kunne vise png,

støtte xhtml osv bør de da klare uten å lage kaos :hmm:

Skrevet

Problemet er at IE har kjørt seg selv i grøften ved å bli en såpass stor del av WinXP/Win2k/WinWhatev' som det er. Dermed kan de ikke lett fikse på sånne ting når de har hele tiden ting som må fikses på i helt andre deler enn browseren i seg selv. Mistenker at en del av rotet med f.eks. HTML/CSS-tolkingen i IE er på grunn av proprietære koder som f.eks. windows utforsker o.l. bruker til å rendre spesielle ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...