Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arve: trixet er å skrive ned et lite sammendrag etter hvert kapittel. Da husker du det så mye bedre at du sansynligvis ikke trenger sammendraget ditt en gang. Studieteknikk er ikke så dumt serru ;)

 

Uansett kan bøker være veldig berikende, man du må ha rett innstilling

Lenke til kommentar

Skrive sammendrag etter kvert kapittel hadde blitt jævlig med slit, det er 36 relativt korte kapitler der, og det hadde blitt lettare med kver 3-4. kapittel.. Uansett, /me hater å lese, og hater enda meir å skrive bokanmeldelse. Men, det går nok bra. når eg tenker meg om så husker eg kanskje meir enn eg trur.. Må berre minne meg sjøl på det av og til ;)

 

Uansett så fant eg aldri et sammendrag av den boka @ internett...

Lenke til kommentar

Åjåjåjåjåj! Har det blitt startet en hel OT-tråd mens jeg var borte og ryddet etter lan og så simmsns? :grin:

 

 

Bare så det er sagt, så er blink-182 noe av det mest geniale som noen gang er laget. Vitsene deres suger så hardt at all verdens støvsugere kan ta seg flerfoldige boller, men de har alltid hatt kreative sanger med fengende refrenger. En del av de gamle innspillingene har dog litt lav kvalitet på mixingen, noe som ødelegger mye. Vi snakker Buddah og Chestisire Cat.

Den super-selgende plata "Enema of the State" er kanskje litt i kommerseste laget, men har også noen flotte sanger. Jeg nevner blant annet Adams Song, som gutta skrev etter de fikk et selvmordsbrev i posten, eller hva jeg skal si.. De fikk et brev fra en som hadde tatt livet av seg når de fikk brevet. :cry:

Etter Enema kom "Take off your pants and Jacket" som ikke solgte på langt nær like mang kopier. Jeg synes likevel det er en steike god plate! Her gikk de litt bort fra Enema-stilen, samtidig som de beholdt det essensielle de er så kjent for, med de ofte snåle og humoristiske tekstene. Likevel har de også en del seriøse tekster her.

Jeg har intrykk av at det er bare ytters få som har fått med seg at de har sluppet enda en ny plate, som kom ut 18. november (tror jeg det var) i fjor. Denne platen er self-titeled, altså at den heter det samme som bandet. Det er vel en kjent sak at slike plater ofte medfører en aldri så liten forandring. Blink er ikke noe unntak. Her har de blitt mye mer voksne, både musikalsk og på tekstene. Videoen til førstelåta, Feeling This, er ble vel sluppet i fjor, og nå kommer også videoen til den nogså stor-geniale sangen I Miss You. Jeg vil si at mange av sangene på denne cden har et stort særpreg. For eksempel ble I Miss You skrevet på den måten at Tom (DeLonge) og Mark (Hoppous) gikk på hvert sitt rom for å skrive refreng og vers, uten at de hadde diskutert innhold på forhånd. Videre har de også med et brev som bestefaren til Tom skrev til sin elskede under krigen. Denne cden anbefales på det sterkeste!

Når det kommer til trommissen Travis Barker er han et kapittel for seg selv. Etter hva meg bekjent ble han kåret til Årets Trommis i 2001. Han har soloer som er aldeles syke. Ifølge Mark er han den eneste i bandet som faktisk kan spille...

 

 

 

PC: Takker masse og mye for at du har tatt med siden min på den inspiration-siden din!! Men dog: Jeg har bare .tk-domene, og ikke.no.. ;)

Lenke til kommentar
*tihihi* berre pingler som sitter med .tk domener ;):D

 

:lol:

Har ikke noe .tk-domene... har faktisk et .com-domene, og hosten er bedre en din, og gratis :tease:

 

Mikka, mye bra i det du sa der, og ja, jeg visste alt, har en kompis som er "hardcore" fan. Men likevel klarer jeg ikke helt hylle blink 182 som musikalske helter, heller som litt småtrashy newpunk med humoristiske tekster og et band der strengt tatt ingen kan synge, men likevel klarer de seg ok... :) Når det gjelder at de har så "mange" dype sanger, så er det vel ingen prestasjon at maks 10 av alle låtene de har laget, faktisk har innhold, men men... ;)

 

EDIT: Adams song var den første jeg noengang spillte på trommer :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Uansett kan bøker være veldig berikende, man du må ha rett innstilling

Sier fyren som skryter over å ha kastet alle bøkene på russebålet :p

Det var kun ordbøker.

Snakket i utgangspunktet om skjønnlitterære bøer, da jeg er enig i at skoepensum ofte er tørst og kjedelig.

Når det gjelder oppsummeringene så må disse stå i stil til det du har lest. Et kapittel på 3 sider fortjener ofte ikke mer enn en setning. Det er langt fra snakk om en bokanmeldelse her :) Skriv for å lære er et uttrykk (og en boktittel)

Endret av enden
Lenke til kommentar

/me kan teksten til I Miss You utenat:

 

Hello there

The angel from my nightmare

The shadow in the background of the morgue

The unsuspecting victim of darkness in the walley

we could live like Jack and Sally - if we want

Where you can always find me

We'll have halloween on christmas

but in the night, we'll wish this never ends

We'll wish this never ends

 

(mellomspill)

I miss you, miss you

I miss you, miss you

 

Where are you?

And am I so sorry?

I cannot sleep, I cannot dream tonight

I need somebody and always

This sick strange darkness, comes creeping and so hunting every time

and as i stirred i counted

webs from all the spiders

catching things and eating their insides

like indesicion (eller hvordan det skrives) to call you

and hear your voice of treason

would you come home and stop this pain tonight?

and stop this pain tonight? :love:

 

 

EDIT:

Refr.:

Don't waste your time on me, you're allready the voice inside my head

I miss you, miss you

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...