Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Side 300 allerede? Ja ja... Da har vel jeg fått "æren" av å ha skrevet innlegg på side 100, 200 og 300... Damn it, det ble 301 denne gangen :p

 

@Arve, ikke bøll for mye med tuttene dine, jeg prøver å sette meg litt inn i det, men det går grisetreigt. Eier ikke motivasjon for noe i dag, hvordan for dere motivasjonen tilbake?

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Først vil jeg si at hele webkafékonseptet er genialt, og at jeg er utrulig inponert over kunnskapsnivået til de som er her.

 

Så til mitt spørsmål: Jeg er helt n00b i webdesign, men synest det virker utrolig gøy, så jeg lurer på om det er noen som har noen gode linker/tutorials til sider for n00bs...

Og hvilke verktøy trenger jeg?

 

Jeg har en idè til en side som skal hete functions, og lurte litt på om det var noen som ville hjelpe meg å lage logo/utkast til logo

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Hei

 

Først vil jeg si at hele webkafékonseptet er genialt, og at jeg er utrulig inponert over kunnskapsnivået til de som er her.

 

Så til mitt spørsmål: Jeg er helt n00b i webdesign, men synest det virker utrolig gøy, så jeg lurer på om det er noen som har noen gode linker/tutorials til sider for n00bs...

Og hvilke verktøy trenger jeg?

 

Jeg har en idè til en side som skal hete functions, og lurte litt på om det var noen som ville hjelpe meg å lage logo/utkast til logo

 

På forhånd takk.

Verktøy:

 

-Photoshop (helt klart en fordel til grafikk, men koster skjorta)

-Gimp (til grafikk den også, men kan lastes ned gratis)

-HTML-Kit (kan bruke notepad også, men da har man ikke syntaks highlighting)

 

Kunnskap:

 

-HTML

-CSS

 

Tutorials:

 

-Photoshop Café

-Planet Photoshop

Lenke til kommentar
Hvor er alle folka..?

 

/me savner PoleCat.. :blush:

Vi har begge mer eller mindre gitt opp tråden. Gidder ikke mer.

 

 

PT

@enden; jeg er frelst. Jeg har nå kjørt med 1600*1200 en stund for å få bedre plass i photoshop, og nå klarer jeg ikke vende tilbake

 

;)

Lenke til kommentar
Vi har begge mer eller mindre gitt opp tråden. Gidder ikke mer.

Samme her...

 

Faktisk så vurderer jeg å droppe hele forumet. Føler at jeg tar turen innom her kun får å skrive et eller annet meningsløst i kaféen fremfor å komme med noe konstruktivt. Og arbeidene har blitt mye mindre etter at kaféen kom, selv om det har tatt seg opp noe de siste dagene, har det som regel gått en god stund mellom hver gang noe nytt har dukket opp.

 

Kommer nok til å ta turen innom av og til, men da som regel med arbeider jeg har gjort, dog det ikke kommer til å bli mange av de fremover heller...

 

Så i fremtiden så blir det ingen søppelposter fra min side, kommer kun til å gi kritikk på de jeg sidene jeg føler at jeg har noe å bidra med, men det finnes jo så mange av dere kritikere allerede, og dere har alle ulik smak, så... :ermm:

 

Mitt siste innlegg på kaféen, dog jeg kommer sikkert til å lese noe her inne for det om... ;)

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Samme her...

 

Faktisk så vurderer jeg å droppe hele forumet. Føler at jeg tar turen innom her kun får å skrive et eller annet meningsløst i kaféen fremfor å komme med noe konstruktivt. Og arbeidene har blitt mye mindre etter at kaféen kom, selv om det har tatt seg opp noe de siste dagene, har det som regel gått en god stund mellom hver gang noe nytt har dukket opp.

 

Kommer nok til å ta turen innom av og til, men da som regel med arbeider jeg har gjort, dog det ikke kommer til å bli mange av de fremover heller...

 

Så i fremtiden så blir det ingen søppelposter fra min side, kommer kun til å gi kritikk på de jeg sidene jeg føler at jeg har noe å bidra med, men det finnes jo så mange av dere kritikere allerede, og dere har alle ulik smak, så... :ermm:

 

Mitt siste innlegg på kaféen, dog jeg kommer sikkert til å lese noe her inne for det om... ;)

You'll be missed. :cry:

Lenke til kommentar

Imorgen skal jeg ta å skrive en ganske stor post.. Gjerne så alle ser den.. Det blir mer og mer boikotting av forumet blandt "kjerne" folka.. SO3 er snart erklært dø, søppel seksjonen har aldri vært så kjedelig.. Og nå dropper PoleCat og enden kafèen?

 

Vil noen at jeg skal sette opp ett forum så vi kan fortsette litt kafè talk? Enden.. Hva mener du? Hva er galt siden du drar?

 

Vurderer selv å dra snart..

Lenke til kommentar
Imorgen skal jeg ta å skrive en ganske stor post.. Gjerne så alle ser den.. Det blir mer og mer boikotting av forumet blandt "kjerne" folka.. SO3 er snart erklært dø, søppel seksjonen har aldri vært så kjedelig.. Og nå dropper PoleCat og enden kafèen?

 

Vil noen at jeg skal sette opp ett forum så vi kan fortsette litt kafè talk? Enden.. Hva mener du? Hva er galt siden du drar?

 

Vurderer selv å dra snart..

Spammerne har mer eller mindre tatt over tråden. Du ser jo bare svarene fra et par av de andre som faktisk var ganske aktive on topic før - de andre jeg har snekket med på MSN er stort sett enige.

Nå er det mest folk jeg ikke hadde lagt særlig merke til før som okkuperer tråden, og det var ikke det den var ment til...

 

Synes Sigge summerte det utrolig bra.

 

I tillegg henger stengespøkelset over oss, og jeg er egentlig bare glad til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Spammerne har mer eller mindre tatt over tråden.

Har du eksempler fra nyere dato?

 

Tråden er ment som en sosial greie, en slags multidagbok der alle får delta, så lenge de holder seg på den berømte matta.

 

Jeg vet ikke hvordan du/dere er sosiale til vanlig, men jeg pleier i alle fall å snakke om løst og fast. Å ikke "practice what you preach" er en synd og den syns jeg mange her har begått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...