Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Se der ja, nok en kvalitetspost fra Daniel...

Nuvel.. kvalitetspost var å ta litt hardt i. Men jeg kan bedre.. hva med:

 

1 > 0 ?

 

Going wild.

 

Nyheter: nettsida er mi er ikke oppdatert fordi kameraet mitt er ødelagt. Yay. Jeg bor i Bø og studerer Informatikk på HIT. I dag skulka jeg, fordi vi skulle lære om HTML-tabeller og <font>. Smatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Acid2 is a test page for web browsers published by The Web Standards Project (WaSP). It has been written to help browser vendors make sure their products correctly support features that web designers would like to use. These features are part of existing standards but haven’t been interoperably supported by major browsers. Acid2 tries to change this by challenging browsers to render Acid2 correctly before shipping.

 

Acid2 is a complex web page. It uses features that are not in common use yet, because of lack of support, and it crams many tests into one page. The aim has been to make it simple for developers and users to check if a browser passes the test. If it does, the smiley face on the left will appear. If something is wrong, the face will be distorted and/or shown partly in red.

 

The purpose of this document is to explain how Acid2 works. The markup behind Acid2 is peculiar in that it attempts, on one single page, to test many different features. We do not envision or recommend that normal Web pages should be written this way, but it is appropriate for a test page. At first sight, the source code is hard to understand, but the guided tour offered in this document will explain it in some detail. The guide assumes a technical understanding of HTML, CSS and PNG.

 

http://www.webstandards.org/action/acid2/guide/

Lenke til kommentar
Hvilken browser har best CSS-støtte og viser ting mest korrekt? Har hørt at det er Opera, men nå fått høre at det er Safari. Noen som har noen tester eller artikler å vise til?

 

WebKit (Safari)/KHTML (Konqueror mfl.) har etter min erfaring alltid vært den renderingmotoren som ligger nærmest standardene jevnt over. :)

Lenke til kommentar
Yess, drar ned med to prosjektledere, isåfall :-)

Driver å koder andre iterasjon av MONUMENT nå, noen som finner noe som er helt feil? Driver å lager gode replacements for artikler uten bilder, syns dere det funker?

Teksten som er over bildene er svart dersom sIFR feiler/Javascript er slått av. Burde vel være hvit, som sIFR-fonten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...