Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er foretrukket måte å fjerne all HTML fra et DOM-element vha. JS? Hørte noen i kafeen begynte å whine forrige gang jeg nevnte innerHTML, så hvordan skal jeg gjøre slik uten å bruke innerHTML:

$('response').innerHTML = '';

? :)

Skrevet (endret)

Skal gi deg boring jeg: Dalai Lama and President Bush - The iPhone wallpaper

Litt mindre boring: Grid Bookmarklet

Min første nettside! Kom på at jeg lagde en knallnettside med FrontPage 2002 og mine svært begrensede Photoshop-skills da jeg var 13-14 år. Virkelig verdt en titt! Kommer ikke over at den fortsatt ligger på home.no.net, utrolig gøy.

Link: Manchester United World

PS: Legg merke til Skype-reklamen oppe i venstre hjørne ;) Og min virkelig gode og korrekte beskrivelse av hva man gjør hvis menyen ikke dukker opp er virkelig en klassiker.

Endret av -Kiman-
Skrevet
Var det din FØRSTE? I så fall .. wow. Ikke dårlig, du skulle sett min første.

Når siden din tar hensyn til XP SP2 teller den ikke lenger som din første.

Din første skal si noe som, fungerer kun i Netscape i 800*600 nord for Sinsen.

Skrevet

Sliter litt med at at lange linker ødelegger bredden på en celle/tabell (tabulære data), er det noe måte å få denne til å dele seg på to linjer?

'word-break' er vel CSS3-stoff..

Gjest Slettet-df17e
Skrevet

Kult reklamesklit for strøm :)

Skrevet
Bare jeg som irriterer meg over at folk skriver 14.00 isdedenfor 14:00 ?

Ja, det er nok bare deg.

---

Praktisk å kunne jobbe med egne webprosjekter på jobb. Er IKT-lærling, og siden det er en del dødtid.. :D

Gjest Slettet-df17e
Skrevet
Bare jeg som irriterer meg over at folk skriver 14.00 isdedenfor 14:00 ?

Nei, du er ikke den eneste!

Skrevet (endret)
Når det gjelder formattering av klokkeslett, så skriver språkrådet følgende:

Når det gjelder hele timer, bruker vi sifrene fra 0 til 24: kl. 9, kl. 14.

Skal vi ha med minutt-tallet, kan vi bruke fire siffer uten punktum: kl. 0905, kl. 1400, kl. 2105. Alternativt kan vi bruke punktum: kl. 09.05, kl. 14.00, kl. 21.05. Dersom vi bruker punktum, kan nullen foran timetallet sløyfes: kl. 9.05.

Skal klokkeslettet oppgis helt nøyaktig med både minutter, sekunder og tidels sekunder, setter vi punktum mellom time og minutt, og mellom minutt og sekund ? og komma foran ev. tidels sekund: kl. 14.05.02,3.

Klokkeslett

Klokkeslett kan skrivast slik:

kl. 13

kl. 1300

kl. 13.00

kl. 9.05

kl. 0905

kl. 09.05

Det er valfritt med punktum i klokkeslett med fire siffer, obligatorisk ved tre siffer.

-----

Noen andre som irriterer seg over at 'webkafeen' skrives i et ord, eller?

Endret av Haraldson
Skrevet
Når det gjelder formattering av klokkeslett, så skriver språkrådet følgende:

Når det gjelder hele timer, bruker vi sifrene fra 0 til 24: kl. 9, kl. 14.

Skal vi ha med minutt-tallet, kan vi bruke fire siffer uten punktum: kl. 0905, kl. 1400, kl. 2105. Alternativt kan vi bruke punktum: kl. 09.05, kl. 14.00, kl. 21.05. Dersom vi bruker punktum, kan nullen foran timetallet sløyfes: kl. 9.05.

Skal klokkeslettet oppgis helt nøyaktig med både minutter, sekunder og tidels sekunder, setter vi punktum mellom time og minutt, og mellom minutt og sekund ? og komma foran ev. tidels sekund: kl. 14.05.02,3.

Klokkeslett

Klokkeslett kan skrivast slik:

kl. 13

kl. 1300

kl. 13.00

kl. 9.05

kl. 0905

kl. 09.05

Det er valfritt med punktum i klokkeslett med fire siffer, obligatorisk ved tre siffer.

Well, it still looks funny..

Skrevet

Mitt foretrukne format er 29. desember 2007, kl. 10:12. Det er ikke norsk på klokkeslett, men det er globalt akseptert. Eksempelvis på ur som viser tid med "digitale" streker (disse blir det færre av).

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...