Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skoler bruker det en del ( :ermm: ), og selv om skoler har XP bruker de som oftest IE6 (ihvertfall på de 7-8 skolene jeg har vært innom). Er jo fortsatt en del som henger med Win98, selv om dette er en sjeldenhet her til lands.

9384882[/snapback]

Må ikke glemme en hel del store bedrifter.

De f.eks. først nylig Hafslund har begynt å gå over til Windows XP.

 

Dessuten vil jeg tro endel hjemmebrukere fortsatt sitter på pc-er med Win2000. PC-ene har ikke blitt enormt mye bedre de siste årene, og de færreste oppgraderer operativsystemet.

Lenke til kommentar

Veldig god artikkel, Henrik, og det er jo veldig relevant til diskusjonen her på forrige side.

 

Kan ikke si jeg har en så definert prioritetsliste, det er noe som er mer automatisk. Kunne sikkert klart å lage en liste jeg óg, om jeg først satte meg ned og skrev en lengre artikkel om emnet. Er muligens noe mer pedantisk enn Jeff er på jobben, men 95% høres heller ikke så dumt ut. 5% er heller ikke så dumt, er vel tilsvarende en slik prosentandel som går med på 'snarveier' som går litt på bekostning av Web Standards men som sparer tid og som håver inn mer penger til firmaet.

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg har en så definert prioritetsliste, det er noe som er mer automatisk. Kunne sikkert klart å lage en liste jeg óg, om jeg først satte meg ned og skrev en lengre artikkel om emnet. Er muligens noe mer pedantisk enn Jeff er på jobben, men 95% høres heller ikke så dumt ut. 5% er heller ikke så dumt, er vel tilsvarende en slik prosentandel som går med på 'snarveier' som går litt på bekostning av Web Standards men som sparer tid og som håver inn mer penger til firmaet.

9385549[/snapback]

Mi prioriteringsliste er heller ikkje statisk, men eg har "Førsteprioritet: Vis framgang" som eit greitt hugsepunkt. Og ja, eg er enig med deg - gjer mesteparten riktig, men om det samme resultatet kan oppnåast på kortare tid med ein litt mindre korrekt måte: Go for it.

Lenke til kommentar
Seriøst, IE 7 er en MASSIV forbedring fra IE 6 m.t.p. støtte for webstandarder. Enda ikke opplevd et eneste problem, jeg :-)

9384520[/snapback]

 

AFAIK er standard-støtten i IE7 og IE6 omtrent den samme. Men så har heller aldri IE6 vert fullstendig krise då, det er stort sett dei samme feila som går igjen - og når du har blitt vant til å handtere dei så er ikkje IE eit problem at all....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...