Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Did you hit it?

 

Mange som liker Coda sin js-navigasjon.

9334782[/snapback]

 

Satt og lurte på hvorfor CPU-bruken på maskinen plutselig spiket til 100%, så oppdaget jeg at jeg hadde klikket på linken din. :) JS har ingen begrensninger på CPU-bruk, og derfor synes jeg slikt er teit. JS er et verktøy for å nå et mål, ikke målet i seg selv, og det skal brukes så lite av det som overhodet mulig. Det samme gjelder seff andre ting, som bilder, serversidekode, CSS m.m.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
100%, faktisk? :O

 

Treig PC? Fikk den knapt over 40% her...

9337050[/snapback]

 

Sitter fremdeles på gammel 2.4GHz Nortwood, og jeg mistenker at Firefox har vesentlig dårligere JS-ytelse enn i Win. :/

 

Dessuten er 40% ganske nøyaktig 40% for mye. Samme siden uten JS ville kanskje brukt 4-5%.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Haha, det skal jeg huske på :)

 

Edit: Meget pent Mikael, elsker fargene og fonten(e). Men menyen trenger litt mer jobb, i hvert fall vis oss hva du har tenkt i forhold til hover osv. Ser at du skriver det er et tidlig utkast, og det er et virkelig godt grunnlag :) Likte virkelig fonten i h1 godt, hva heter den?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Angående fargene, Mikael; noen spesiell grunn til at du har valgt farger som står for det stikk motsatte av hva firmaet gjør og heter, i det hele tatt?

9339776[/snapback]

Hehe :) Det høres kanskje teit ut, men ting blir ofte litt tilfeldig når jeg doner i Photoshop. Firmaet ville ha en miljøprofil, da de mener at varmepumper (som er hovedsatsningsfeltet) er miljøvennlige. Grønn er da en fin farge å dra inn. Rød/rødoransje ville kanskje være en fin «varmefarge», men jeg synes det er litt vanskelig å kombinere den med grønn, iallfall dersom jeg skal dra inn noe planter for å understreke miljøprofilen. Uansett, så prøvde jeg en blåfarge og synes den passet.

 

Til mitt forsvar synes jeg det er en ganske varm blåfarge.. :p

Lenke til kommentar

Synest ikkje fargane var så mykje å sette fingeren på, og ser absolutt miljøtemaet som ligg over sida.

 

Ser igrunn veldig bra ut, men eit par ting bør du endre;

 

- Typografien i header er litt...tja, litt rar. Det ser liksom ikkje heilt riktig ut.

- Menyen treng meir arbeid

- Bittelitt usikker på den grønne baren i toppen der. Prøvd å la den vere litt meir "anonym"?

 

Ellers bra jobba :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...