Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du driver å dobbeltposter JonT? Det er jo ikke mye sestematisk riktig :p

8035568[/snapback]

Er nok dobbelpost, men siden jeg oppdaget at det hadde kommet ganske mange innlegg etter EDIT-en min tok jeg å postet den en gang til siden jeg regner med at det er fler enn meg som bare leser de siste innleggene.

 

Syns ikke dinpris.no var så ille. Den var veldig kjapp og tilbakekmappen fungerer som den skal, men som du sier, man kan ikke åpne sidene i nytt vindu :nei:

8036448[/snapback]

Enig. Utrolig bra javascriptside egentlig. Kjempe rask og alt funker helt fint.

 

Men jeg syns likevel slike sider nærmest burde være ulovlige. Det er helt umulig å åpne linker i et nytt vindu, umulig legge til søkegreiene i adresselinjen i Opera og funker ikke i det hele tatt med Javascript skrudd av.

Lenke til kommentar
Hva er det du tenker på, enden? :nei:

8035416[/snapback]

Æsj, sånn går det når man rapper lenker av deg og ikke sjekker innholdet først :wee:

 

For de som ikke tok den så var det Tor som linket og jeg som redigerte posten hans pittelitt og tok credit bare fordi har prøvde å gni det i trynet til noen at han var først ute :)

Lenke til kommentar

Hmm, har nettopp funnet ut at å lage et design som er rent og moderne, men som samtidig skal skille seg ut, ikke er veldig lett :hmm:

 

Edit: Tor, ser at du på Designalized.com(som er en utrolig nydelig side :love: ) har fjernet endelsen .html, sånn at det i adressefeltet kun står [...].com/kolofon osv. Hvordan i huleste har du fått til det? Eventuelt noen andre som vet svaret? Vet ikke helt hva jeg skal søke på :dontgetit:

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar
[...].com/kolofon

Enkelt, hvis du lager en mappe under [...].com som heter kolofon og legger en index.html under den, kan du linke til [...].com/kolofon og komme til [...].com/kolofon/index.html, uten at det siste står. Akkurat som at det ikke trenger å stå [...].com/index.html ;)

Lenke til kommentar
Hmm, har nettopp funnet ut at å lage et design som er rent og moderne, men som samtidig skal skille seg ut, ikke er veldig lett :hmm:

 

Edit: Tor, ser at du på Designalized.com(som er en utrolig nydelig side :love: ) har fjernet endelsen .html, sånn at det i adressefeltet kun står [...].com/kolofon osv. Hvordan i huleste har du fått til det? Eventuelt noen andre som vet svaret? Vet ikke helt hva jeg skal søke på :dontgetit:

8040999[/snapback]

Lag en fil som du kaller .htaccess, og fyll den med dette:

 

RewriteEngine On

RewriteRule ^hjem/?$ index.php

 

Så bare bytter du ut HJEM med det du vil det skal stå i adresselinjen, og INDEX.PHP med filen som skal vises ;)

Lenke til kommentar

Yeah. Bruker WP som backend, så bruker "slugs" isteden for .html.

 

Uff, blir så lei av at alle elitistene tar swfIR til hjertet, fordi noen kjente har laget det. Gleder meg til jeg får sider som bruker masse ressurser pga. folk som stapper de fulle av Flash-dubbedittter de ikke trenger. Noe som også er trist, når jeg leser Mike Davidson;

 

PanMan: These are images though, so theoretically the only thing you'd ever right-click for is to download them to your desktop (which arguably isn't even your right in some cases).

 

Jeg tror swfIR kan være bra, f.eks for elastiske nyhetssider, men jeg tror det kommer til å blir så mye misbruk. swfIR.com var også skuffende.

Lenke til kommentar
Uff, blir så lei av at alle elitistene tar swfIR til hjertet, fordi noen kjente har laget det. Gleder meg til jeg får sider som bruker masse ressurser pga. folk som stapper de fulle av Flash-dubbedittter de ikke trenger.

 

Jeg tror swfIR kan være bra, f.eks for elastiske nyhetssider, men jeg tror det kommer til å blir så mye misbruk. swfIR.com var også skuffende.

8044339[/snapback]

På skolens linux-burk begynte maskinen å henge litt da jeg gikk inn på swifr.com. Tipper pga nedlastning og rendring av bilder m.m.? Eventuelt masse annet som gjør alt litt stort og tregt?

 

Ren tekst er tydeligvis undervurdert! Ting kan da ikke bli bedre enn ren tekst??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...