Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som den jus-nerden jeg er må jeg bare påpeke en liten ting:

// Lag HTML av BB-koden -- Takk til JUSTIN PALMER HTTP://WWW.ISOLATED-DESIGNS.NET/CORE, lisensiert under GNU

Du mener vel GPL? :)

5890845[/snapback]

Nei, det står GNU i orginalfunksjonen, her =/

Mer kjent som GNU LGPL, eller Lesser GPL, Lesser General Public License, Lesser GNU GPL osv.

Bruk LGPL, du.

I gjesteboken bør to \n\n gjøres om til en </p><p>. Og én \n bør omgjøres til <br />

Hva med å droppe html_entities hvis det som følger etter <-en er en "a ", altså at det er en lenke..?

Skrevet

De har vel ikke fikset det i IE7 heller, kan jeg tenke meg. Mistenker at IE7 kommer til å bli en stor skuffelse på alt som har med standarder å gjøre. Virker som om "Phising filter" og "tabs" er det eneste de virkelig har konsentrert seg om.

Skrevet

Står her nå med valget mellom å bruke js til å endre action attributten på en form, eller å ha en iframe for å inkludere et form-field.

Det høres sikkert idiotisk ut (begge deler), men skal laste opp en .zip fil som en del av et ajax skjema, og å sende et type="file" input element via javascript fungerer ikke.

Hvilken løsning tror folket er best?

Det eneste problemet jeg ser med iframe-løsningen er at det ikke blir med i tab-rekkefølgen.. (+ at jeg ikke er så stor fan av iframe)

Problemet med den andre løsningen er gjennomføringen.. Litt usikker på hvordan det bør gjøres..

Skrevet
Det bør da heller fokuseres mer på å få folk til å bruke MIME riktig.

5907860[/snapback]

RSS feeds are always sniffed, regardless of their MIME type, because, to quote a Safari engineer, "none of them have the right mime type".
Skrevet

ja, kommer ikke xhtml til å ta over html en gang i fremtiden? (Tja, høres kanskje litt usannsynlig ut..., men XML kommer til å ha en mye større rolle snart)

Skrevet (endret)

XHTML var ikke engang laget for å ta over, var ment som en overgang til et mer xml rettet språk. Uansett synes jeg det blir som å si at Subbaru skal ta over for Opel.

Merk: Jeg vet intet om bil så om et av merkene var bedre så ikke legg noe i det :roll:

Endret av orsus
Skrevet

nå som vi nesten snakker om XML, er det noen som bruker det i hjemmesidene sine? Kombinert med xhtml? Jeg har ikke helt forstått XMLs brukerområde i xhtml, bare i database og serverside kommunikasjons sammenheng.

Skrevet

Det tillater deg vel rett og slett bare å bruke xml i html, slik at du kan legge diverse xml-funksjoner rett i html-fila, men hvor godt dette er støttet av IE er et godt spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...