Gå til innhold

Ekstrem bredformat fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det tror jeg ikke at du har, 1:3.2 er det nok ikke så mange filmer som er laget i. Disse skjermen er nok først og fremst egnet til andre ting enn film, 1:2.39 er nok grensen for hvor bred film kan være før seerne mister oversikten. Det har vært det bredeste formatet siden widescreen kom på 50 tallet, og de eneste forsøkene med enda bredere formater som 1:2.72 osv. var episke filmer fra sent 50 tall, og disse ble for brede og det er faktisk vanskelig å få oversikten over hele lærettet på en gang. Det er greit nok i typiske battlescene scener som disse filmene var fulle av hvor det ikke gjør noe om man får med seg alt, men fungerer dårlig i de fleste andre filmer.

 

Vel, filmene er produsert i forhold til denne skjermen. De er laget for å bli spilt av på denne skjermen.

 

Vel, så ditt argument for at denne skjermen ikke er unødvendig, er at man kan se filmer som er sklreddersydd for den på den? Vi snakker ikke om mange stortitlene der nei :)

 

Den eneste fordelen med denne skjermen er at man kan få et såpass bredt, sømløst bilde. Hvis man kan klare seg med et lite mellomrom er det fortsatt mye bedre å kjøre to st. 22" LCD-skjermer sammen. Da får man også 16:5 formatet, men i stedet or 1366x480, så har man 3360x1080. Billigere er det og.

 

EDIT: Når det kommer til problemer med å få satt riktig oppløsning, så kan PowerStrip løse det. Det lar deg sette en egen custom oppløsning. Når jeg tenker over det, så kan også alle nyere drivere til Nvidia kort gjøre det også. (hvertfall gjennom nTune).

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Vel, så ditt argument for at denne skjermen ikke er unødvendig, er at man kan se filmer som er sklreddersydd for den på den? Vi snakker ikke om mange stortitlene der nei :)

 

Den eneste fordelen med denne skjermen er at man kan få et såpass bredt, sømløst bilde. Hvis man kan klare seg med et lite mellomrom er det fortsatt mye bedre å kjøre to st. 22" LCD-skjermer sammen. Da får man også 16:5 formatet, men i stedet or 1366x480, så har man 3360x1080. Billigere er det og.

 

Vel, selvfølgelig er den ikke unødvendig. Hadde den vært unødvendig hadde ikke LG produsert den. Det dekker et marked, et nytt marked, hvor LG ønsker å tjene penger. Og jeg tviler på at det kommer til å bli lagd mange storetitler som støtter denne skjermen, men det er heller ikke poenget.

 

Dette er som jeg har sagt før, ingen skjerm som man skal koble til PC-en sin hjemme, og sitte å surfe foran. Heller ingen skjerm man skal se på vanlig film på.

Den leveres ikke med stativ, og med en fjernkontroll som skulle få den mest minimalistiske Macbook Air fantasten til å vurdere sine synspunkter.

 

Forøvrig, er oppløsningen på M2900BT-S 1366 x 485, ikke 480 som artikkelen sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...