Gå til innhold

Får ikke godkjent kortet på play.com ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar du ikke har postbanken da..

 

Fikk nytt kort rett før jul, med samme kortnummer som tidligere. Antok derfor at det holdt å oppdatere utløpsdato og 3-tallskoden (husker ikke hva denne heter).

 

I tillegg har det jo kommet et valg om utgivelsesdato, men jeg regner med det er 3 år før utløpsdato som folk her også sier. Kortet er forøvrig brukt til kjøp andre steder, bl.a. Steam (som har samme system hvor en ikke trenger chipnummer / ekstra sikring utover 3-tallskoden), samt enkelte nettbutikker (SHG, Mamoz og Komplett). Alle klarer seg fint, mens play setter seg plutselig på bakbena.

 

Litt irriterende, uaktuelt å kjøpe DVDer til 150-200, når man får samme for 50-120 hos Play..

Lenke til kommentar

Snakka med modern, som jobber i postbanken, og spurte hva som kunne være årsaken til at visa fra postbanken ikke virket på www.play.com , svaret jeg fikk tilbake var at de hadde fått tilbakemeldinger om at det var noen steder på nettet de ikke ville ta visakortet fra postbanken. Hvorfor hadde hun ikke peiling på, men hun anbefalte å bruke mastercard på disse nettsidene, da dette somregel funket, noen jeg kan bekrefte.

 

Så skaff deg mastercard, er du student mener jeg på at det ikke koster deg noe ekstra og tror du får 2-3000 å bruke dersom du kun har studielån :) Fikk ihvertfall handla med mastercard, og pakken er hvistnok kommet hjemme (er på universitetet, skal hjem i helga, har ikke skikkelig adresse her med hybelen, ja jeg skal flytte snarest ;) )

Lenke til kommentar

Akk, for et ork. Igjen føler jeg meg ufrivillig bundet til "dårligste" alternativ.

 

Hadde det vært mulig å bytte bank mens man fikk beholde kontonr hadde jeg vært den første til å gjøre det. Nå blir det mer stress, med besteforeldre, jobber, lånekassen etc.

 

Mastercard er vel tingen da.

Lenke til kommentar

play.com har elendig visa betaling prøv heller amazon.co.uk

koster bitte litt mere men du får veffal bestilt

 

når jeg skulle bestilte et par dvder fra play.com først bytta jeg kort så ville den ikke gå igjenom og jeg ble reservert nesten 500 kr på kontoen, så ringte jeg banken for å slette de og alt ble bra igjen

så gikk jeg på amazon og bestilte der istedet

 

play.com har rå treg og dårlig support!

amazon.co.uk har jo MYE bedre support og betaling løstning som støtter norske brukere!

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Sendte en mail til postbanken, og dem var klar over at de hadde problemer med VISA-betaling til flere utenlandske nettbutikker.

 

Når man kjøper DVDer og T-shirts til under 50-60kr er jeg ikke så opptatt av support som ved kjøp av dyrere duppeditter. Har ikke brukt amazon på en stund, men jeg er like fornøyd med leveringstid fra Play som fra Amazon.

Lenke til kommentar
Dårlig gjort å skrive [løst] på denne når den ikke er løst! :p

 

Jeg har hatt samme problem nå hos Play, tenkte jeg skulle lage en slik post snart. Har postbanken, mens min samboer som har annen bank får gjennom sine kjøp.

Jeg sliter med nøyaktig det samme, postbanken her og.

 

Det rare var at kortet fungerte, så 2 uker senere skulle jeg handle mer, og fikk avslag :p.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager at jeg gjenoppliver en gammel tråd her nå, men jeg tror jeg vet hva som er "problemet" bak det hele.

 

 

Jeg har i lengre tid benyttet meg av PostBankkortet mitt på Play.Com, men nylig hadde behov for å bestille noe med et annet kort jeg har. Da jeg skulle bytte tilbake til mitt Postbankkort nylig møtte jeg samme problem som beskrevet her. (Og man kan jo si at jeg nå er mektig irritert).

 

 

Jeg vet ikke om mange av dere har handlet mye på nettet både før og nylig, men noe jeg har lagt merke til i nyere tid er at det er kommet opp en haug med ekstra sikkerhetsrutiner (om man kan kalle de for det) når man handler på nettet. En av disse er en forbanna irriterende sikkerhetssjekk, som er ikke så ulik den man går igjennom når man besøker nettbanken (Genererer en PIN kode med en liten dings, en fysak som jeg nå har blitt vant til å bære med meg... sammen med lommebok, mobil, Nintendo DS, nøkler, sikkerhetskort og ja... point made). Denne sjekken er det som ser ut til å skape problemer med ganske mange internasjonale nettbutikker når man skal registrere Postbankkortet.

 

 

Folk som har hatt kortene sine godkjent i systemet til en butikk i lengre tid (fra en tid før alt sikkerhetstullet), og som ikke har endret informasjonen sin der i nyere tid, ser ikke ut til å være påvirket i det hele tatt (Men de kan sikkert se frem, med frykt, til den dagen hvor kortet utløper og man må oppdatere informasjonen sin).

 

[redigert]

Kan selvfølgelig banne på at noen andre har allerede oppdaget denne mulige sammenhengen. Men, men... like greit med litt memory refreshment. :/

(Siden det ser ikke ut til at PostBanken har fått ordnet dette ennå.)

Endret av Carnivol
Lenke til kommentar
Har også hatt problemer med Visa fra postbanken på play, bruker mastercard der i stedet.

 

Hater også den sikkerhetsdingsen man må ha nå, spesielt siden je ghar en gammeldags kodekalkulator som er stooor og klumpete.

eller bare bruk http://amazon.co.uk funker perfekt med visa der

de kode greiene er for norske nettbutikker sist jeg sjekka, er veffal på norske jeg måtte skrive inn med dingsen* fra banken

Lenke til kommentar

Sliter med samme problemet. Postbanken Visa. Utrolig irriterende. Har forsøkt å skrive inn det meste på kortinformasjon, uten hell.

 

Har også hatt problemer med Visa fra postbanken på play, bruker mastercard der i stedet.

 

Hater også den sikkerhetsdingsen man må ha nå, spesielt siden je ghar en gammeldags kodekalkulator som er stooor og klumpete.

eller bare bruk http://amazon.co.uk funker perfekt med visa der

de kode greiene er for norske nettbutikker sist jeg sjekka, er veffal på norske jeg måtte skrive inn med dingsen* fra banken

Jeg tenkte å bestille Xbox 360-spill fra play.com. Jeg går ut fra at spillene som selges på amazon er NTSC-spill siden alt sendes fra USA og det funker ikke så bra her på en PAL-maskin. Og selv om play har tilbud på et spill, er det vel ikke gitt at amazon har tilbud på samme spillet.

Lenke til kommentar
Dårlig gjort å skrive [løst] på denne når den ikke er løst! :p

 

Jeg har hatt samme problem nå hos Play, tenkte jeg skulle lage en slik post snart. Har postbanken, mens min samboer som har annen bank får gjennom sine kjøp.

har også dnbnor

menmen skal begyne å bare bruke amazon.co.uk vis jeg skal kjøpe fra england, play.com er alt for treg og har ingen epost support!, de reservere flere ganger det du kjøper på kortet osv!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har prøvd alt som står her i posten, har ikke fått bestilt fra Play.com. Hadde også problemer med fatterns Mastercard, men det var nok bare skrivefeil ett eller annet sted.

Jeg fant en tråd på dvdarkivet.no som omhandler dette problemet. En bruker som kaller seg koprs skriver følgende:

Her er løsningen:

For de som har samme problemet (altså Postbanken og Play.com): Gå til http://www.play.com/HOME/HOME/6-/AboutUs.html?page=technical, beskriv problemet, og be dem om å godta kontoen din manuelt. Det fungerte utmerket.

Dette gjorde jeg morgenen den 20 april og fikk svar i 18-tiden den 21.

Dear ...............

 

Thank you for your recent order.

 

Your account has now been approved and any orders that are in stock will

be processed and dispatched to you shortly. You should receive your items

within 3-5 working days of dispatch.

 

Please accept our apologies for any inconvenience caused to you in this

matter and thank you for your patience and valued custom.

 

Kind Regards,

 

Play

Så det ser ut til at det kanskje løste problemet. Jeg hadde dessverre ingen ordrer inne hos dem (selv om svaret jeg fikk kunne tyde på det), så har ikke fått sjekket om det virkelig fungerer nå.

Lenke til kommentar

Det kan være problematisk og få gjennomført enkelte visa debetkort transaksjoer. Uvisst hvorfor.

 

Pass på at du har penger på konto!

Man har saldo og disponibelt beløp, begge disse må være høye nok til å betale kjøpesummen (i alle fall i min bank). Du må altså vente noen dager etter at du har fått penger på konto før du kan betale (slik at du ikke bare disponerer pengene, men at de også er på konto).

 

Play.com lager(t?) krøll om man ønsker å betale £ i stedet for Euro. £ brukes bare nasjonalt så vidt jeg forsto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...