Gå til innhold

Er hacka :/, hva trenger Blizzard for å gi den tilbake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men... hva annet kan ha skjed?

Noen har vel fått tak i passordet ditt.

 

Men hvordan klarte han å sende 160g når du hadde bare 2g?

Grindet, eller kanskje solgt litt gear osv? :p

 

Han har nok solgt gearet ja :/... men kjønner ikke hvorfor han sende det til en jeg spiller arena med :S, han sendte jo bare pengene tilbake til kameraten mins acc igjen

 

Ingen hackere som gjør det. Du har ikke delt passordet med han du spiller arena med da? Er det jeg vill tro og garantert det blizzard vil si om du forteller dem det. Konsentrer deg heller om få tilbake kontoen, og så gearet om det mangler.

Lenke til kommentar
Men... hva annet kan ha skjed?

Noen har vel fått tak i passordet ditt.

 

Men hvordan klarte han å sende 160g når du hadde bare 2g?

Grindet, eller kanskje solgt litt gear osv? :p

 

Han har nok solgt gearet ja :/... men kjønner ikke hvorfor han sende det til en jeg spiller arena med :S, han sendte jo bare pengene tilbake til kameraten mins acc igjen

 

Ingen hackere som gjør det. Du har ikke delt passordet med han du spiller arena med da? Er det jeg vill tro og garantert det blizzard vil si om du forteller dem det. Konsentrer deg heller om få tilbake kontoen, og så gearet om det mangler.

 

Har ikke delt noe passord med han nei, holder det helt persjonlig. Bryr meg egentlig ikke om dette nå.

 

Har fåt de svarene jeg trenger :),Så får håpe det går bra

Lenke til kommentar
Og det er ingen som bruteforcer wow keys (så godt som umulig pga 6 bokstaver + at det må være et tall i det)

 

Nå vet jeg ikke hvordan blizzard håndterer innloggingsforsøk, men å bruteforce 6 tegn er ikke noe problem hvis det ikke er restriksjoner på antall forsøk eller minimum tid mellom hvert forsøk elns.

Lenke til kommentar
Og det er ingen som bruteforcer wow keys (så godt som umulig pga 6 bokstaver + at det må være et tall i det)

 

Nå vet jeg ikke hvordan blizzard håndterer innloggingsforsøk, men å bruteforce 6 tegn er ikke noe problem hvis det ikke er restriksjoner på antall forsøk eller minimum tid mellom hvert forsøk elns.

Er det ikke 9 tall og bokstaver? Orker ikke regne på det nå, men det er noen millioner foskjellige kombinasjoner.

Lenke til kommentar

6 tegn er fortsatt ikke noe problem å bruteforce da.

 

39^6 = 2176782336 kombinasjoner. En vanlig PC klarer vel det på et par sekunder, så med mindre det er noen tidkrevende restriksjoner fra Blizzard sin side, som max forøk per tidsrom osv så burde det ikke ta så lang tid å bruteforce 6 tegn.

 

39^9 er noe tyngre, men relativt enkelt. en E6850 tar jo omtrent nesten 20 Gflops. Så det burde gå på under en time.

 

Og, ja. Det er mange andre faktorer som spiller inn, men på ren CPU kraft er det ikke noe problem :)

Lenke til kommentar

4 * 2176782336 = 8707129344 sekunder = 1451188.22 minutter = 2418647 timer = 100776.96 dager = 276 år.

 

Bare hvis du vil ha tall inn i det da.

 

 

Glemte å si at dette gjelder bare om du bruker 6 tall, 9 tall er en helt annen historie.

Endret av PcT
Lenke til kommentar
Du vet at du må vente 3-4 sec før du engang vet om det er riktig passord?

 

Nei, jeg sa tidligere at jeg ikke vet hvordan Blizzard håndterer pålogging.

EDIT: men det er blizzard som står for flaskehalsen, ikke PCen eller lengden på passordet:)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Har spilt MMO's i nærmere 8-10 år nå, og kan telle på èn hånd de gangene noen faktisk har blitt virkelig hacket. Kjøp/salg av konto har vært tilfellet i de fleste anledningene. Men skal ikke antyde noe som helst. Keyloggers og slikt hender jo.

Er du helt 100% sikker på at ingen andre kan passordet ditt?

Ikke minst; er passordet ditt sikkert nok?

 

Er mange som tror at f.eks. "noob" er et godt nok passord.

Lenke til kommentar

Hehe

 

Denne accounten har jeg hatt siden wow kom ut, og har aldri tulla noe med den...(bare så det er sagt)

 

 

Jeg sendte "compromised account" form i går, noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får noe svar?

 

Burde hverfall få en sån ("Vi har fått mail fra deg. Og vil behandle denne så fort som mulig") mail :p

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Form er ikkje til og stole på, eg fylte ut mitt og vente og venta og venta, etter 15 dager ringte eg blizzard men dei hadde ikkje fått noke from fra meg så eg sente en mail til [email protected], der skreiv eg inn det som stod eg skulle ha med i web formen, du trenger ikkje ha med keyen så lenge du har bilde av passe ditt eller lignende så dei får bevis på att du eiger accounten.

 

Edit: det tok ca 6 dager og få svar etter eg sente inn mailen.

Endret av 2r3
Lenke til kommentar

Account Administration hadde ferie fra 22 til 3 januar eller så, og hadde dermed en diiiiiger kø å ta fatt på.

Akkurat nå er det omkring 7 arbeidsdager, gitt at man oppgir alt som trengs (inklusiv bilde av ID)

 

Sånn forøvrig står det når man har sendt webformet hvorvidt det var vellykket eller ei.

Endret av Eryk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...