Thomas. Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Trenger hjelp med å sette inn WHERE i denne koden vis det er mulig? Her koden: mysql_query("INSERT INTO users WHERE username='$cookieusername'(crew) VALUES('$id') ") or die(mysql_error()); Prøvde selv. Men det gikk ikke så bra! Kan dere hjelpe meg? Meningen med koden: Skal sette inn informasjon i tabbell som heter users. I en rad som heter crews og der skal den sette inn ID i feltet id. Endret 21. januar 2008 av php_user
G2Petter Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hvis du hadde giddet å google litt, hadde du funnet ut hvordan syntaksen til INSERT skal være. Et lite tips: du skal ikke ha med WHERE i en INSERT-spørring ( i hvert fall ikke på det nivået du holder på nå).
Thomas. Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Hvordan skal jeg få med WHERE username='$cookieusername' da ? Fordi den må jeg ha med!
G2Petter Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Nei, det må du ikke. WHERE brukes for å finne matchende rader, og du skal sette inn en ny rad, altså en rad som ikke kan dukke opp i oversikten over eksisterende rader. Skal du oppdatere en rad, bruker du UPDATE.
Crowly Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert.html INSERT INTO tabell (felter) VALUES (verdier) Skal du ha hjelp med en mysql kommando, så vil ett google søk ala dette "mysql <kommando>" gi mange relevante treff. Eller sjekk ut mysql.com som har mye nyttig info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå