Gå til innhold

konspirasjons teori, krasjet det virkelig en boeing i pentagon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvis vingene kollapset når de traff bygget, hvorfor vises de ikke på dette bildet:

http://www.brasscheck.com/videos/911/pentagon-aerial.jpg

Fordi som sagt, mesteparten av vingene ble med flyet inn i bygningen?

Akkurat ...

Da nesa på flyet traff murveggen, så vred begge vingene seg 90 grader for så å bli foldet bakover langs flyskrogets side. Deretter trakk hele flyskroget seg sammen inn mot flyets senterlinje, slik at hele flyet fikk plass inn gjennom det hullet som hadde dannet seg i murveggen.

 

Lite sannsynlig ...

Vingetankene var nesten fulle av drivstoff (- flyet skulle vel over til vestkysten?)

De tunge flymotorene henger under vingene.

Det sier seg selv at når nesa på flyet treffer murveggen, så vil flyet bli bremset opp ganske mye, og vingene vil - pga. massetregheten - ha tendens til å fortsette fremover. Ettersom de er festet til flyet ved vingeroten, så vil de istedet svinge forover, og sannsynligvis løsne ved vingeroten, inntil vingetippene treffer murveggen.

 

Nå vil noen da ha meg til å tro at flyet fortsatte innover i bygningen, og vingene ble på en eller annen merkelig måte dradd med, eller sugd med, da resten av flyet forsvant inn i bygningen?

 

Det er det jeg kaller en konspirasjonsteori ...

Lenke til kommentar

Nebrewfoz har nok snakket for mange (blandt annet meg).

Vet ikke hvorfor mange er så overbevist på at det skulle forsvinne inn i bygningen.

og kan noen forklare litt bedre hvorfor vinduskarmer og jernrør er bøyd utover, framfor å si at det bare er sånn, fordi den er bygd for å tåle et angrep utenfra?

Lenke til kommentar
Er ikke rart det er bøyd utover om det har sprengt på innsiden da

Nei, særlig hvis en regner med alt drivstoffet fra vingetankene som på en mirakuløs måte ikke revnet da vingene foldet seg sammen og ble dratt inn i bygningen. Ikke en dråpe med jetfuel ble spilt på bakken utenfor. Videoen fra parkeringsanlegget (der man ser bommene) viser en ildkule som vokser oppover og utover fra bygningen, men ingenting på bakken brenner. Bilder som er tatt fra åstedet like etterpå viser ingen tegn på at jetfuel har brent på bakken.

 

Jeg får det bare ikke til å stemme, jeg. Det betyr ikke at jeg støtter enhver alternativ teori, men så langt er den ene konspirasjonsteorien like god som den andre. (Og her regner jeg med den offisielle forklaringen.)

Lenke til kommentar

Er mange ting her i verden man kan spekulere om.. Månelandingen, drapet på JFK, Valget i Florida eller t.o.m. jødeutryddelsen.. Problemet med alle er at det involverer for mange mennesker, det vil være helt umulig å skjule sannheten. Det ligger i mennesket natur å fortelle hemmeligheter til andre, sladder.

 

Dere kan teorisere rundt dette så mye dere vil, og dere vil finne dypere og dypere såkalte skjulte sannheter. Jeg er enig i at ikke alt er slik det blir fremstilt, mye er politisk "spin" fra Bush administrasjonen, men ikke gjør den feilen å tru at Bush og hans hauker skulle klart å gjennomføre noe slikt som dette. De har ikke nok "venner" til det. For det første måtte dem vel ha vært smarte nok til å la være å slrive bøker om temaet.. :roll:

Lenke til kommentar
Da jeg fikk se bildet for første gang av veggen der flyet skulle ha kjæsjet i Pengagon, så var min første reaksjon hvor er flyet. Hvis det virkelig hadde skjed så burde det vært et vrak eller noe slikt som støtter det.

 

Les nå bare her da. Det tar ca. 2 sek å finne info som motbeviser de fleste påstandene i enhver konspirasjonsteori. Har dere hørt om google?

Lenke til kommentar
Les nå bare her da. Det tar ca. 2 sek å finne info som motbeviser de fleste påstandene i enhver konspirasjonsteori. Har dere hørt om google?

Kan du fortelle meg hvor i denne artikkelen forfatteren forklarer hvordan vingene skulle ha foldet seg sammen og blitt pent med inn i bygningen?

 

Han bruker mye plass på å forklare at en 757 fint får plass inni hullet i veggen, men han bruker et bilde som er tatt på så lang avstand at det ikke går an å vurdere størrelsen på hullet, og han har ingen referanser til de som har angitt hullets diameter til 16-20 fot.

 

Dette er ikke noe annet enn en fortelling lagt fram av en som tror på den offisielle forklaringen og som har samlet alle "bevis" han kan som styrker denne forklaringen. Men så langt har jeg ikke sett noen forsøke seg på å forklare hvorfor så lite av flyet ble liggende utenfor bygningen og hvorfor så mye ble "dratt med" inn gjennom hullet.

 

I WTC ser man tydelig konturene av flyet der det har trengt inn gjennom veggen, men i Pentagon's murvegg var det ikke noe sånt.

 

I moderne tid finnes det vel knapt noen flykræsj og bygningskollaps som har blitt etterforsket så dårlig som de som skjedde på "9/11". (Men hvorfor etterforske når man "vet" svaret på forhånd? Fordi det er et av fundamentene for den vestlige sivilisasjon, kanskje?)

Lenke til kommentar
Les nå bare her da. Det tar ca. 2 sek å finne info som motbeviser de fleste påstandene i enhver konspirasjonsteori. Har dere hørt om google?

Kan du fortelle meg hvor i denne artikkelen forfatteren forklarer hvordan vingene skulle ha foldet seg sammen og blitt pent med inn i bygningen?

 

Han bruker mye plass på å forklare at en 757 fint får plass inni hullet i veggen, men han bruker et bilde som er tatt på så lang avstand at det ikke går an å vurdere størrelsen på hullet, og han har ingen referanser til de som har angitt hullets diameter til 16-20 fot.

 

Dette er ikke noe annet enn en fortelling lagt fram av en som tror på den offisielle forklaringen og som har samlet alle "bevis" han kan som styrker denne forklaringen. Men så langt har jeg ikke sett noen forsøke seg på å forklare hvorfor så lite av flyet ble liggende utenfor bygningen og hvorfor så mye ble "dratt med" inn gjennom hullet.

 

I WTC ser man tydelig konturene av flyet der det har trengt inn gjennom veggen, men i Pentagon's murvegg var det ikke noe sånt.

 

Hva med dette da?

 

Er ikke dette en flydel? 911-flight77-debris.jpg

 

Kan det tenkes at byggene er bygget opp på helt forskjellige måter og at flyene traff huset på forskjellige måter (pentagonflyet var i bakken før det traff bygningen)

 

I moderne tid finnes det vel knapt noen flykræsj og bygningskollaps som har blitt etterforsket så dårlig som de som skjedde på "9/11". (Men hvorfor etterforske når man "vet" svaret på forhånd? Fordi det er et av fundamentene for den vestlige sivilisasjon, kanskje?)

 

Dette er bare tull. Det finnes knapt noe flykræsj og bygningskollaps som har vært utsatt for så mye diskusjon og debatt som 9/11 og det finnes meget gode motargumenter til alle konspirasjonsteoriene, men det gidder ikkr (ønsker) ikke folk å ta inn over seg.

Lenke til kommentar
Det finnes knapt noe flykræsj og bygningskollaps som har vært utsatt for så mye diskusjon og debatt som 9/11 og det finnes meget gode motargumenter til alle konspirasjonsteoriene, men det gidder ikkr (ønsker) ikke folk å ta inn over seg.

"Diskusjon og debatt" er synsing. Det har ingenting med etterforskning å gjøre. Da handler det om å sikre spor på åstedet, ikke diskutere hva man ser på bilder.

 

Du viser et bilde av en skrogdel som ikke har noe med vingene å gjøre, så hva er det du prøver å forklare? At du ikke vet om noen bilder av vingedeler som ble igjen utenfor bygningen og at du derfor støtter teorien om at vingene (med jetfuelen) ble med inn i bygningen, dradd gjennom det samme hullet som skroget?

 

Selvsagt er WTC og Pentagon forskjellige. I WTC laget vingene hull i veggen der de traff, men i Pentagon-kræsjet skjedde det et mirakel?

 

Jeg påstår ikke at en 757 ikke traff Pentagon, men jeg har ennå ikke sett noen overbevisene forklaring på hva som skjedde med vingene.

Lenke til kommentar
911-pentagon-hole-l.jpg

 

Hvis flyet hadde gått inn sammen med flyet, ville vi ikke sett deler av vingen her.. eller i det hele tatt flyet og halen?

 

Dette bildet er fra en annen vegg, hvis jeg ikke tar feil. Det er ikke det hullet flyet kjørte inn.

Anbefaler deg å se den filmen som ble linket til lengere oppe i tråden, der er det nesten 3 timer med argumentasjoner som knuser alle påstandene om noen konspirasjon.

Inkludert hvor det bildet også blir tatt med.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

Det tåpeligste i denne saken er å avfeie andre teorier enn de som støtter deg selv.

USA er et av de mest overvåkede land i verden, at organisasjoner og myndigheter der skulle finne på å sette i scene noe slikt som noen av konspirasjonsteoriene er neppe umulig.

Samtidig er det utrolig mange som trenger mer spenning i hverdagen, og ser begravde hunder, skjelett i skapet og spøkelser på høylys dag overalt.

 

Regner ikke med å noen gang få et endelig svar på dette, på samme måte som med spørsmålet om utenomjordisk liv (selv om jeg tror det selv).

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at de som var med i flyet var blitt identifisert?

You tell me - ble passasjerene identifisert?

The National Transportation Safety Board (NTSB) som etterforsker alle flykræsj i USA og gjerne bistår hvis amerikanske fly kræsjer i utlandet, de har ikke etterforsket noen av de fire flykræsjene fra 9/11 ...

 

Hva er grunnen til at NTSB holdes utenfor? Hvorfor dette hemmeligholdet? Det er jo i stor grad mangel på åpen informasjon som holder liv i alle konspirasjonsteorier, inklusive den offisielle forklaringen som ble gitt.

 

Og hva skulle så ellers ha knekt de lyktestolpene og dytta bort i den transformatoren?

Den avskylige snømannen, i paraglider med en stor plog?

At lyktestolper ble knekt beviser ikke at de ble truffet av en Boeing 757, vet du.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at de som var med i flyet var blitt identifisert?

You tell me - ble passasjerene identifisert?

The National Transportation Safety Board (NTSB) som etterforsker alle flykræsj i USA og gjerne bistår hvis amerikanske fly kræsjer i utlandet, de har ikke etterforsket noen av de fire flykræsjene fra 9/11 ...

 

Hva er grunnen til at NTSB holdes utenfor? Hvorfor dette hemmeligholdet? Det er jo i stor grad mangel på åpen informasjon som holder liv i alle konspirasjonsteorier, inklusive den offisielle forklaringen som ble gitt.

 

 

Kanskje fordi at dette ble sett på som en act of war og ikke en ulykke hvor man ville finne årsaken?

 

Forøvrig så kan man jo se på hva øyevitner har å si: http://www.pehi.eu/disinformation/911/911_...agon_quotes.htm

 

For å gjøre det enkelt for deg:

 

minst 25 personer sier de har sett et American Airlines fly, 0 sier de har sett en rakett...

 

aedrive6.jpg Et bilde av et flyhjul i Pentagon

 

Bilde av ting funnet ved Pentagon, deriblant bagasje...: insert.jpg

 

Og for interressens skyld, så fant jeg en film som viser hva som skjer når et fly krasjer med en vegg i stor fart (det pulveriseres). Store biter observeres ikke ved slike krasj: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/fighter_impact2.wmv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...