Gå til innhold

Sliter ekstremt med motivasjon.


Anbefalte innlegg

Og hvorfor MÅ du fortsette? Det gir ingen mening å spille om man ikke synes det er morsomt.

Er jo mulig man har lyst til å prøve en class i level 70 , men er lei av levlinga?

 

Tja..For meg høres det ut som at dette ikke er spillet for trådstarter. Når han blir fort lei av lvling og synes at det kreves for mange marks for PvP rewards. Wow er jo bare grinding i forskjellige former.

 

Men vil som flere andre anbefale en lvling-guide. Kanskje hjelper det litt på motivasjonen når ting går litt kjappere. Det at questene er veldig spredt og at det blir mye reising må du bare vende deg til, for det blir ikke særlig bedre før lvl 58 og Outland.

 

Hva er egentlig målet ditt med å spille? Lvl 70? I så fall bør du tenke på om det er verdt det, for dit er det ganske langt. Spesielt om du sliter med motivasjonen nå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjernedød grinding i timesvis akkompagnert av en laang spilleliste på Windows Media Player eller lignende. Balsam/terapi for sjelen!

 

Prøv å oppnå en transelignende tilstand hvor du trykker på de samme knappene med det samme bevegelsesmønsteret, og fokuser på musikken/intet.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Og hvorfor MÅ du fortsette? Det gir ingen mening å spille om man ikke synes det er morsomt.

Er jo mulig man har lyst til å prøve en class i level 70 , men er lei av levlinga?

 

 

Sant nokk, men privat server er så kjedelig. Er liksom aldri noe raiding eller noe, bare duels, pisspreik i chat og hack testere...

Lenke til kommentar
Og hvorfor MÅ du fortsette? Det gir ingen mening å spille om man ikke synes det er morsomt.

Er jo mulig man har lyst til å prøve en class i level 70 , men er lei av levlinga?

 

 

Sant nokk, men privat server er så kjedelig. Er liksom aldri noe raiding eller noe, bare duels, pisspreik i chat og hack testere...

Hvis dette er din første chatracter og allerede er lei av levlinga derimot så ser det vel litt mørkere ut. Powerlevling etc er ikke no særlig god ide i og med at du må lære spillet og klassen mens du lvler noe some er vanskelig å gjøre på 70 uten å ha lvlet opp.

BEste du kan gjøre er som mange har foreslått, bruk en levling guide.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Skjer med a folk er negative a? Altså, han får ikke bedre motivasjon hvis dere sier at det ser mørkt ut for han, og han han sliter litt hvis han allerede synes det er kjedelig å levle etc. (ikter ikke til en person, men generelt responsen i tråden).

 

Selv mener jeg at hvis han føler at han mestrer å levle, så vil han synes det er gøy. Var jo det han sa selv, før level 20 digget han det fordi da var det ikke så vanskelig. Altså hvis han lærer seg noen triks og lager questing ruter så du ikke trenger å løpe så mye så skal man se at det hjelper.

Lenke til kommentar

Du sier noe der hamaestra. Men tingen er og skaffe en guide, har downa den der lighhead addonen og den likte jeg veldig godt(har faktisk leita etter en slik addon i evigheter)bare problemet er at jeg kunne ha trengt en sånn markør addon, sånn som jeg kunne merka ei rute til der jeg skal gå og kryssa av på mappen hvor de spessifikke mobsa er etc.

 

Quico: musikk har jeg allerede på, eneste som motiverer meg atm.

Endret av Tashii^^
Lenke til kommentar

Hvis du er på jakt etter en level guide anbefaler jeg deg å sjekke ut Jame's leveling guides på denne siden: http://www.wow-pro.com/node/692

 

Disse er gratis, du slipper å laste ned noe som helst, og de er mye bedre enn de som koster penger. Hvis det er den første karakteren din anbefaler jeg deg også å ikke følge disse slavisk, men heller bruke de som ett utgangspunkt for å finne ut hvilket område du bør queste i, følge dem når du står fast osv.

Lenke til kommentar
Hvis du er på jakt etter en level guide anbefaler jeg deg å sjekke ut Jame's leveling guides på denne siden: http://www.wow-pro.com/node/692

 

Disse er gratis, du slipper å laste ned noe som helst, og de er mye bedre enn de som koster penger. Hvis det er den første karakteren din anbefaler jeg deg også å ikke følge disse slavisk, men heller bruke de som ett utgangspunkt for å finne ut hvilket område du bør queste i, følge dem når du står fast osv.

alle Jame's leveling guides er ikke oppdatert ennå.

Lenke til kommentar

Questene er repetive og kjedelige ja, er ikke noe å komme unna, men det slår i alle fall å måtte grinde XPen selv. Det er innmari kjedelig.

 

Siden gjennomførelsen av questene er like hjernedød som norsk politikk råder jeg deg til å dykke litt inn i historien, les quest tekstene og lev deg litt inn i spillet. Bruk et mod som Metamap (finnes ingen bedre mener jeg) og sider som WoWHead.com når du skal gjøre questene, så slipper du å vasse rundt i områder for å finne ut hvor du skal hen, da er det bare å lete frem kordinatene, gå inn på kartet og slå dem opp og shift-klikk så har du satt en pin i kartet. Så følger du bare pinnen dit, utfører oppdraget og får XP. Men les teksten og gjerne bruk WoWWIki.com til å sette deg litt inn i bakgrunnshistorikk og Warcraft lore, har jeg gjort og det gjør spillet litt mer spennende.

 

En annen ting er å forsøke å gjøre enkelte sosiale ting som dungeons. Samle deg en liten gruppe og gå gjennom noen instancer. Level designet i disse instansene er meget gjennomført og et velfungerende polert arbeid. Sørg dok for at du har personer du stoler på, jeg fant en random gruppe som jeg gikk gjennom en del instancer med og samtlige brukte "need" på samtlige items, BoE som BoP, selv om de var mage og ikke kunne bruke shield's og det var en BoP så var det need med en gang. Irriterte vette av meg. Hadde det ikke vært for XPen hadde jeg kutta ut mitt i instansen. Heldigvis fikk jeg meg en Guild etter vært som nå driver å gjør instancer og vi storkoser oss, og de nevnte hendelsene er ikke der lengere og vi er skjønt enig i at om det er et BoE green drop spør man om noen trenger det før man velger need eller pass.

Så den sosiale biten i WoW er faktisk verd å få med seg selv på lav level.

 

Mange er og av den oppfatningen at spillet "starter" på level 70 men det vil jeg si er en bøtte med hestemøkker. Om det er din første char er veien til level 70 en vei du skal ta deg god tid til, opplev verden og historien i den. Ikke rush deg til level 70, husk du skal være level 70 en lang tid (og om du ikke plukker opp neste ekspansjonspakke blir du den levelen meget lenge) men de resterende levlene får du aldri tilbake, så kos deg opp til level 70, WoW er ikke bare om end game raiding og gudene vet hva ellers, envær har sin måte å spille WoW på, noe jeg anbefaler eliten å ta i betrakning før de spyr ut av seg WoWs egentlige mening.

 

Så om du sliter med motivasjonen er det noen få ting du kan gjøre for å unngå det. Dungeons, dypgang i loren i spillet, utforskning av områder og en sosial bit om du finner en guild eller noen venner. Både Eastern Kingdoms og Kalimdor er store områder med mange forskjellige ting å se på.

Lenke til kommentar

 

Questene er repetive og kjedelige ja, er ikke noe å komme unna, men det slår i alle fall å måtte grinde XPen selv. Det er innmari kjedelig.

 

Siden gjennomførelsen av questene er like hjernedød som norsk politikk råder jeg deg til å dykke litt inn i historien, les quest tekstene og lev deg litt inn i spillet. Bruk et mod som Metamap (finnes ingen bedre mener jeg) og sider som WoWHead.com når du skal gjøre questene, så slipper du å vasse rundt i områder for å finne ut hvor du skal hen, da er det bare å lete frem kordinatene, gå inn på kartet og slå dem opp og shift-klikk så har du satt en pin i kartet. Så følger du bare pinnen dit, utfører oppdraget og får XP. Men les teksten og gjerne bruk WoWWIki.com til å sette deg litt inn i bakgrunnshistorikk og Warcraft lore, har jeg gjort og det gjør spillet litt mer spennende.

 

En annen ting er å forsøke å gjøre enkelte sosiale ting som dungeons. Samle deg en liten gruppe og gå gjennom noen instancer. Level designet i disse instansene er meget gjennomført og et velfungerende polert arbeid. Sørg dok for at du har personer du stoler på, jeg fant en random gruppe som jeg gikk gjennom en del instancer med og samtlige brukte "need" på samtlige items, BoE som BoP, selv om de var mage og ikke kunne bruke shield's og det var en BoP så var det need med en gang. Irriterte vette av meg. Hadde det ikke vært for XPen hadde jeg kutta ut mitt i instansen. Heldigvis fikk jeg meg en Guild etter vært som nå driver å gjør instancer og vi storkoser oss, og de nevnte hendelsene er ikke der lengere og vi er skjønt enig i at om det er et BoE green drop spør man om noen trenger det før man velger need eller pass.

Så den sosiale biten i WoW er faktisk verd å få med seg selv på lav level.

 

Mange er og av den oppfatningen at spillet "starter" på level 70 men det vil jeg si er en bøtte med hestemøkker. Om det er din første char er veien til level 70 en vei du skal ta deg god tid til, opplev verden og historien i den. Ikke rush deg til level 70, husk du skal være level 70 en lang tid (og om du ikke plukker opp neste ekspansjonspakke blir du den levelen meget lenge) men de resterende levlene får du aldri tilbake, så kos deg opp til level 70, WoW er ikke bare om end game raiding og gudene vet hva ellers, envær har sin måte å spille WoW på, noe jeg anbefaler eliten å ta i betrakning før de spyr ut av seg WoWs egentlige mening.

 

Så om du sliter med motivasjonen er det noen få ting du kan gjøre for å unngå det. Dungeons, dypgang i loren i spillet, utforskning av områder og en sosial bit om du finner en guild eller noen venner. Både Eastern Kingdoms og Kalimdor er store områder med mange forskjellige ting å se på.

 

 

 

Kloke ord Bear. Jeg har lest noen av postene dine her på forumet. Slik har jeg det nemelig og. Men det er noe som er frustrenede, de jeg spiller med sier jeg levler treigt. Da blir jeg selfølgelig irritert da. Men det som er teit, questene i spillet har jo ikke dritten med loren/storyen og gjøre før du kommer til outland!

 

Men Inxs, kunne du ha forklart meg hvordan hvordan tomtom hvirker, jeg får den ikke til.

Lenke til kommentar

Jeg er en level 33 Paladin. De resterende i guilden er 40 going on 50 men de sier aldri at jeg levler treigt selv om jeg har vært i 30 sonen i snart 1 månde, jeg koser meg gjennom levlene og er fremdeles med på instanser når det skjer.

 

Mye av questene og loren i spillet er side quester som har lite eller ingen ting med selve loren. Men så har du enkelte quest givers som gir deg ting som har mye fotfeste i selve Warcraft loren. Blood elfs/night elfs og Orcs synes jeg er meget flinke til å formidle denne historikken og det kommer godt frem både om opprinnelsen og eldre historik. Samt at du mange ganger i nye byer får snakke med andre NPCer som forteller en annen historie og gir noe relevant opp mot bakgrunns historikken. Er en meget god historie å lese om Undead eller opphavet til Ogrimmar og Thralls start på herredømme Durotar.

 

Men jeg er tilstrekkelig til å være enig i at det er ikke en godt nok gjennomført hovedquest linje i spillet men det er vanskelig å legge opp noe slikt i et MMORPG uansett.

Lenke til kommentar

Bear'n vet hva han prater om :)

 

Har selv lvlet en shaman til 60, de var den beste tiden i hele spillet. Eter 60 koste jeg meg i ZG og Molten Core, slike bra gjennomføre raid instancer,old school. Så kom bwl, her begynner ting å bli veldi slitsomt når man ikke kommer seg forbi boss nr 1 på flere uker (casual guild, 2 raid dager i uken). BWL ble clearet av guildet uken før TBC gikk live.'

 

Nå rerollet jeg paladin å parkerte shaman.

 

Det var et evindig RASE til 70, guilde trengte paladinene som lvle. Jeg var så lei som de er mulig å bli da jeg endeli dinget 70. Problemet mitt var at de 2 jeg lvlet med raste i fra meg, så jeg lvlet helt alene, or folka som arbeidet med 60-70 hadde aldri tid til å hjelpe.

 

@ lvl 70 skulle jeg raide mye... Det ble til at jeg slutta å spille i en lengre tid's periode. Så kom jeg tilbake, å er nå "guest" i guildn pga jeg ikke raider.

 

Skal til å ta fatt på ett lvlings prosjekt nå. Denne gangen skal det utføres med stil. Dvs, jeg skal lvle i et normalt tempo og nyte det :)

 

Mitt råd til OP er:

- Organisere addons, skaff et UI som ser bra ut (hjelper faktisk en god del at ting ser bra ut)

- Sett deg inn i klassen du spiller, slik kan du kansje oppdage ett triks eller 2.

- Lag en bra spilleliste :)

- Se deg rundt etter wow videoer som har handling, er som regel motivasjon for meg.

Lenke til kommentar
alle Jame's leveling guides er ikke oppdatert ennå.

 

Det har jo ingenting å si, det betyr bare at man får mere xp enn det som står der, og kan hoppe over deler av den. Anbefaler uansett bare å bruke guides som rådgivende, når det er ens første karakter.

Lenke til kommentar

Prøv og ikke føl deg stressa, det kan ødelegge mye spilleglede. Det er DU som spiller DITT spill og du levler i det tempoet DU er komfortabel med.

 

Jeg har fem level 70 og tok meg først goood tid med dem to siste. Gjorde ethvert quest jeg kom over, selv om det var på grensa til å bli grått, leste hver eneste tekst grundig, hver eneste bok og papir jeg fikk utdelt i denne sammenheng. Jeg kosa meg atskillig mer med mine to siste charer enn mine tre første. (Med unntak av den ALLER første seff, 1-60 that is)

 

Personlig mener ikke jeg at spillet starter på 70 slik mange gjør. Raiding kan være vel så stressende som moro. Har hatt mange runder i SSC, TK og MH, men på det nivået er det også mange som avhenger av deg, slik er det ikke når du levler opp. Du har kun deg selv å ta hensyn til, ta den tida du selv føler for og kos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...