Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg ikke helt hvordan å ta bibelen bokstavlig ville ført til å trakassere begravelser, men ok.

 

Westboro baptist church har vel under 100 medlemmer så de er en liten sekt som hovedsaklig består av en familie hvor gamlefar er overhode og diktator. De er mer ekstreme enn noen annen sekt jeg har hørt om i alle fall og har fått mye oppmerksomhet og tv-opptredener i USA på grunn av det.

Lenke til kommentar
Hørtes ut som en typisk sekt. Jeg trodde først det var en ateistisk protest-organisasjon som skulle vise hvor tullete religion er ved å ta Bibelen bokstavelig.

 

Dette bruker du veldig mye.

 

Men hvorfor er det så "feil" å tolke bibelen bokstavelig? Det var jo sånn man gjorde det før, og bibelen har ikke forandret seg mye de siste par hundre årene. Er myer i bibelen plutselig blitt "feil" pga. vi kan mer og har svar på mer spørsmål som bibelen egentlig hadde feile, men konkrete svar på?

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ikke helt hvordan å ta bibelen bokstavlig ville ført til å trakassere begravelser, men ok.

 

Westboro baptist church har vel under 100 medlemmer så de er en liten sekt som hovedsaklig består av en familie hvor gamlefar er overhode og diktator. De er mer ekstreme enn noen annen sekt jeg har hørt om i alle fall og har fått mye oppmerksomhet og tv-opptredener i USA på grunn av det.

 

De er få, men de får mange unger. Dama har 11 unger. Fortsetter de slik, femdobles medlemstallet hver generasjon. Vi snakker 50 000 medlemmer pluss vervede medlemmer (kanskje 200 000?) innen 100 år.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bare sende en mail til dem når jeg leste dette:

"Swedish kids are taught it's OK to be gay and incestuous."

 

WTF?! :wallbash:

 

mailen:

"Swedish kids are taught it's OK to be incestuous."?!

 

Hello, anybody home?

I'm norwegian, and I've lived in sweden(which is Norways neighbour, in case you didn't know). Ofcourse they do NOT teach kids that incest is right! Are you down right stupid, or just liars?

 

You know God hates liars and false accusers, don't you?

 

Gud, som jeg håper på svar! :D

(nei, jeg har ikke bodd i sverige, det var en spansk en.. :p)

Lenke til kommentar
Jeg måtte bare sende en mail til dem når jeg leste dette:

"Swedish kids are taught it's OK to be gay and incestuous."

 

WTF?! :wallbash:

 

mailen:

"Swedish kids are taught it's OK to be incestuous."?!

 

Hello, anybody home?

I'm norwegian, and I've lived in sweden(which is Norways neighbour, in case you didn't know). Ofcourse they do NOT teach kids that incest is right! Are you down right stupid, or just liars?

 

You know God hates liars and false accusers, don't you?

 

Gud, som jeg håper på svar! :D

(nei, jeg har ikke bodd i sverige, det var en spansk en.. :p)

 

En spansk en :D eller ikke, tror ikke du får svar... De ser på deg som en kokk ser på en flue i suppen! De ER antagelig klar over at dette er løgn, men løgn blir jo sannhet hvis den gjentaes mange nok ganger.... Det fine er at de er så nærme idioter som det går an å bli og ingen utenfor kretsen deres som tar de alvorlig. De har såklart hørt at sverige er det minst religiøse landet i verden og forklaringen deres på dette er enkel: tillater du homofili og incest (LES: ateisme!!!) får du en stat som sverige! Både hitler, stalin og pol pot er "oppgradert" til ateister og bare se hva slags samfunn vi vil få hvis vi slipper ateistene til!!! At de nevnte diktarorene faktisk ikke var ateister er ikke så farlig, det høres skikkleig farlig ut, ikke sant? .... Selv om dette ikke har hold i virkeligheten i det hele tatt er det antagelig nok til at medlemmene ikke engang TENKER på å gå vekk fra religionen sin! Har lest og sett samme tendens i USA ovenfor den store truselen de anser ateisme for å være. Løgn blir sannhet hvis den gjentaes mange nok ganger og da hjelper det ikke om de som sprer disse løgnene vet at det er løgn..... for hva gjør man ikke for å beholde (saue) flokken som faktisk betaler deg for å stå der og juge til dem? Og klart de tror dette, hvorfor skulle de tvile på det? De stiller ikke et eneste spørsmål som kan rokke deres tro, gjør de vel...?

 

 

Så svaret kan du nok skyte en lang rød pil etter, tviler på at du får noen.... Sannhet er ikke nøye vet du, det er hva du tror på som er nøye....

 

:innocent:

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Jeg måtte bare sende en mail til dem når jeg leste dette:

"Swedish kids are taught it's OK to be gay and incestuous."

 

Grunnen til at de særlig hater Sverige er fordi en pastor der ble dømt for å spre hatpropaganda mot homofile. Av denne grunn har de også sendt hatmeldinger på fax til Prinsesse Madeleine.

 

Dette er uten tvil en klin gæren sekt. Grunnen til at de "bumrusher" begravelser til døde soldater er fordi de mener det er guds straff at amerikanske soldater dør. De mener at USA ikke lenger er Guds utvalgte land fordi homser ikke blir skutt (eller noe i den duren). Og at ikke alle i USA tilber gud på samme måte som dem (katolikker anses som nærmest djeveldyrkere). De møter opp der det skjer katastrofer og folk dør og sier at dette er guds straff. Dette er religiøs fanatisme på sitt villeste og mest bisarre.

Lenke til kommentar
Ca 1:35 : Mrs. Westboro: "...trying to stop us from putting the cup of fury and wrath of God to your lips and making you drink it ..."

Fox-mann: "You're obviously a nut."

 

For øvrig høres det nærmest ut som mobbing. Fox er ikke just nøytralt, gitt.

 

Men det sier litt når kristne blir mobba på Fox, som er de kristne konservatives beste venn i USA.

Lenke til kommentar
For øvrig høres det nærmest ut som mobbing. Fox er ikke just nøytralt, gitt.

Det er ikke sikkert mobbing var intensjonen i utgangspunktet. Men nå har jeg sett flere intervjuer med henne, og alle intervjuerne fyrer seg opp. Det har jeg forståelse for, det er ikke lett å holde seg nøytral når du snakker med en person som, i begravelsen, forteller dattera til den avdøde at "din far er i helvete".. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...