Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg fikk svar denne uken om at jeg er tatt inn på utvekslingsstudie i Australia (whoohoo) og tenker nå på turen ned. Lurer jo litt på hvordan jeg skal reise, og hvordan få mest verdi ut av det. Ser for meg at det kan "lønne" seg å dra via et annet sted, som f.eks London/Paris i Europa, Singarpor/Malaysia/Indonesia/Hongkong i Asia på veien (hvor jeg da kan være et par dager). Jeg skal reise hjemmefra en gang rundt midten av januar og studiet starter i slutten av februar.

 

Noen som har tips for denne reisen med tanke på billige flybilletter på deler av strekken her?

Lenke til kommentar

Er klar over det, men det er jo gjennomgående billett så blir det noe kluss regner jeg med selskapet ordner opp. Har reservert seter langt fremme i flyet i eco så satser på å komme tidlig av, og kjapt gjennom immigrasjon. Har reist til og fra USA 3 ganger siste året, en av gangene var med mellomlandinger i USA før endelig destinasjon. Nøkkelordene her var IAD, rushtid, sete bakerst i bussen hos SAS, og passasjerer fra et fly fra fjerne østen, rett foran oss i køen. Satser på at det går bedre nå. Vi har god tid, nærmere 2 timer før flyet til Tampa drar så håper det går greit.

Lenke til kommentar

Vi er tre stykker som skal reise Oslo - Fairbanks (Alaska), med avreise 31. mai og hjemreise ca. 30 juni 2012. Akkurat nå finner jeg de billigste billettene på finn.no til en sum av 20 772 kr, altså 6924 kr per person. Hva tror dere, mulig at det blir billigere over nyttår?

 

Med en så fjerntliggende destinasjon som Fairbanks faktisk er så tviler jeg på om billettene blir noe særlig billigere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...