Gå til innhold

Innkjøp av mitt første digitale speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp. Jeg er ganske interessert i foto, ta bilder og alt det der, så jeg tenkte kanskje jeg skulle oppgradere fra mitt 5,1 megapiksel HP Photosmart 707 kamera til noe annet :)

Noen som da kan komme med anbefalinger, erfaringer og pris og alt det der :innocent:

Tusen takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ta deg enn tur i en butikk og finn ut kva du liker, størrelse, vekt etc.. Alle proudusentane på markedet lager gode kamera, så det blir egentlig det samme kva du velger..

Av kamera under 8.000.- kan du velge mellom desse. (Alfabetisk)

Canon 400D,

Nikon D40, D40X, D80

Olympus E-410, E510

Pentax K100DS, K10D

Samsung GX-1L, GX10

Sony A100, A200

Det blir sansyligvis en del tilbod framover, i forbindels med at det i månadskiftet blir lansering av nye modeller hos mange av dei nemte produsentane, og då er der muligheter for gode kjøp, både nytt og brukt..

Skrevet

I alfabetisk rekkefølge:

Canon 350D

Nikon D40

Olympus E-410(400??)

Pentax K100D (Om Lefdal fremdeles har de til 2999)

Pentax K100D Super

Sony A100

Og grunnen til at du får ALLE disse alternativene er at alle kameraene er bra.

Du må nesten lese litt rundt her på forumet, se hva som blir sagt i andre tråder.

Ut i fra det du har sagt så langt kan ikke jeg velge det 'perfekte' kameraet for deg (og det kunne jeg nok ikke ha gjort uansett hvor mye du hadde sagt, kameraer og systemer er personlig, på en måte).

Mvh,

Beej80

Skrevet

Jeg skal nå også bytte ut mitt 3 år gamle HP R707 kompaktkamera med speilrefleks. Har aldri hatt dette tidligere så det skal bli spennende å se hvordan bildene blir.

Jeg har gått igjennom mye på dette forumet for å se hva jeg kunne kjøpe...men så kommer kona hjem og forteller at hun har vunnet et Nikon D40x på jobben...så da var det valget tatt for min del...

Har etterhvert skjønt at det skal mere til enn bare et godt kamera for å ta gode bilder, det har vel nokså mye med vedkommende som står bak også, så ettersom jeg nå slipper å bruke penger på kamera så tror jeg at jeg skal gå for boken "Digital fotografi i praksis" for å få litt mer kjøtt på beinet, ser at mange skryter av denne.

Skrevet

Det tror jeg er en utmerket ide! :) Kompis har den boken, har bladd litt gjennom den, og den er ganske godt skrevet.

Ellers må man jo bare gratulere med nytt kamera. For å motivere litt kan vi jo legge til et par sitat:

"One hour to learn, a lifetime to master."

- Ukjent

"Your 14000 first pictures are by far your worst."

- Henri Cartier-Bresson

Bare husk at dette handler om å leke seg, og ikke minst om å bare prøve seg frem. Det er ingenting du kan gjøre for å ødelegge kameraet, om du da ikke kaster det i gulvet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...