Gå til innhold

Det blir en AoC OpenBeta etterhvert... Men 2 classer kan være borte...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk melding om att jeg var endelig kommet inn i technical beta. :) men er jeg sikret plass i open beta automatisk da?

 

Nei, trur ikke det. Siden det ser ut som man må være medlem hos ign eller et annet slikt sted for å få være med i openbeta ( ikke bekreftet enda, bare tatt fra en kalender hos Funcom ).

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk er blitt imponert av AoC, det som er blitt visst så langt?

 

Isåfall, link til noe som faktisk kan imponere.

er du seriøs?

 

da foreslår jeg at du faktisk bruker mer en 10 sec på å lete.. selv de største kritikerene og doomers har funnet ting de er imponert over.

 

om du ikke syntes noen av disse tingene er noe kan man lure hva du blir imponert over i et mmo. mounted combat, city building, battlekeeps og sieging, for ikke å glemme grafikken for å nevne noe.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk er blitt imponert av AoC, det som er blitt visst så langt?

 

Isåfall, link til noe som faktisk kan imponere.

er du seriøs?

 

da foreslår jeg at du faktisk bruker mer en 10 sec på å lete.. selv de største kritikerene og doomers har funnet ting de er imponert over.

 

om du ikke syntes noen av disse tingene er noe kan man lure hva du blir imponert over i et mmo. mounted combat, city building, battlekeeps og sieging, for ikke å glemme grafikken for å nevne noe.

 

Er litt noob med søking og finne ting, kan ikke du gi meg en link som imponerer virkelig i det spillet.

Lenke til kommentar

Mounted combat kan muligens bli bra, men er jo en grunn til at feks wow ikke har prøvd på det da, vannsklig å balansere i PvP, kavaleri skal jo være svake mot pilogbue skytere, og rangers i conan har ingen aiming, blir fort en del rask slakting kan jeg tenke meg. Jeg kan ikke helt forstå åssen det kan se greit ut heller, tenk deg 2 guilds mot hverandre, alle sloss fra hestene sine, kaos, som rodeo nesten? Hva med lag/server desync når alle galloperer og krasjer i hverandre overalt? Skal man kunne ri inni hverandre som i wow?

 

City Building er jo ikke helt nytt, mange MMOs som har hatt land man skal kunne ta over og bygge sitt hjem eller no der, men kan bli interessant ja. Jeg holder da en knapp på at det kommer til å ta laaaaaang tid, med kjedelig farming for å bygge ting.

 

Castle sieges osv. er jo ikke noe nytt, lineage materiale.

 

Store byer, mange på mounts, avansert grafikk... oppskrift på katastrofe?

Endret av PinneVed
Lenke til kommentar
Mounted combat kan muligens bli bra, men er jo en grunn til at feks wow ikke har prøvd på det da, vannsklig å balansere i PvP, kavaleri skal jo være svake mot pilogbue skytere, og rangers i conan har ingen aiming, blir fort en del rask slakting kan jeg tenke meg. Jeg kan ikke helt forstå åssen det kan se greit ut heller, tenk deg 2 guilds mot hverandre, alle sloss fra hestene sine, kaos, som rodeo nesten? Hva med lag/server desync når alle galloperer og krasjer i hverandre overalt? Skal man kunne ri inni hverandre som i wow?

 

City Building er jo ikke helt nytt, mange MMOs som har hatt land man skal kunne ta over og bygge sitt hjem eller no der, men kan bli interessant ja. Jeg holder da en knapp på at det kommer til å ta laaaaaang tid, med kjedelig farming for å bygge ting.

 

Castle sieges osv. er jo ikke noe nytt, lineage materiale.

 

Store byer, mange på mounts, avansert grafikk... oppskrift på katastrofe?

ta å les om mounted combat førs du.. City building i den forstand er ikke vanlig nei. Og selv om det fantastiske wow ikke har gjort noe betyr ikke at det er dårlig, noe en del folk burde forstå..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Blizzard har nok hatt mange ideer med WoW, og forkastet disse da det ble for komplisert gameplay. Ta for eksempel klasseblanasering:

 

De må balanseres:

- Mot PvE, raiding, alle klasser skal gjøre grei skade solo osv.

- Mindre grupper i pvp, skal ikke ha imba kombinasjoner som feks at 3 soldiers gruser alt

- Castle sieges, 40 rangers skal ikke være det beste oppsettet for å forsvare din by.

 

Og så vidt jeg husker skal AoC ha collision, som igjen kan gjøre livet kjipt, ofte i større krigsscenarioer. EvE-online (er vel også det spillet som har mest avansert "citybuilding" også) er et eksempel der skip "bumper" inn i hverandre, og når mange gjør det (ta feks knockback i AoC) så klarer ikke serveren å oppdatere de forskjellige klienten likt, og spillere/server ser forskjellige ting.

 

Hva skal skje med 500-1000 m/s lag (FC har sagt at spillet skal kunne bli spilt på ISDN) og mounted combat? Timing er essensielt.

 

Funcom har ikke sagt en døyt om hvordan de skal bekjempe RMT fra å forgifte spillet, som kan forsure selv det beste spill.

 

WoW har blitt så stort pga. spillbarhet, simpeliteten (mount bare for å ri på, ingen collision, ingen spillerfestninger) og et team som har hatt tid til å forbedre spillopplevelsen.

 

Kan funcom klare det? Muligens, men de har utolmodige og kresne spillere som kunder.

Lenke til kommentar

collision er nettop det som skal bringe taktikker og formasjoner tillbake til både pvp og Pve. Også storsatsingen Warhammer Online har collision. Så det er tydligvis noe i det.

 

Ville ikke kalle et romskip en by (slik jeg forstår det av det jeg leste om spillet)

 

Funcom har noe som kalles fog of war, som du burde lese om. Også sonedelingen skal vist forbedre laggproblemer.

 

Man har kun begrensede muligheter mounted, bare spesielle spells etc.. Virker ikke som du har lest så mye rundt temaet, noe du burde før du kommer med konklusjoner.

 

De må balanseres:

- Mot PvE, raiding, alle klasser skal gjøre grei skade solo osv.

- Mindre grupper i pvp, skal ikke ha imba kombinasjoner som feks at 3 soldiers gruser alt

- Castle sieges, 40 rangers skal ikke være det beste oppsettet for å forsvare din by.

 

ser ikke helt hva dette har med sammenhengen å gjøre, for dette er selvfølgelig noe de jobber mye med. Før du/vi faktisk vet i detaljer hvrdan sieges kommer til å funke er det litt vel optimistisk/pessimistisk å spå at det blir ubalanser og dårlig siden gudegaven wow ikke gjør det..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Svarer her på Evens og Pinneveds siste innlegg..

 

Mye av det Blizzard sa de skulle ha med i WoW, men som de utelot var relativt risky'e ting. F.eks legenday classes, formasjoner og sieges.

Legendary classes kan fort ødelegge spillet fordi de blir overpowered, eller at alle vil være dem (SWG). Virker som alle tror at Blizzard har full kontroll på dette når de lanserer legendary class i sin kommende andre expansion. Jeg hører ihvertfall til dem som redd for hva denne klassen ville gjøre med spillet, og skulle gjerne vært den for uten.

 

Nå har jo heldigvis ikke FunCom sagt at de skal ha legendary classes. ihvertall ikke på den måten vi snakker om her.

 

Så til dette med formasjoner.... Ja når WoW ble lansert for endel år tilbake, var helt sikkert ikke teknikken moden for collition detection mtp de fallgruvene som Pinneved beskriver. Jeg tror teknikkene er mer modne nå, og imo trenger mmo'er det virkelig for å vise at de har kommet lenger, og for å gi morsommere gamplay. Det som bekymrer meg mer, er dette å dra den tunge grafikken i aoc samtidig. Vi får se hvilken vei det slår.

 

Siege og World PvP. Ja dette uteble i WoW ved launch. Så får vi se hvor kult siege blir i andre expansion. For meg lukter det, med de siste opplysningene, litt som alterac valley 2. La oss håpe det blir bedre. Uansett for FunComs del, er dette helt avgjørende at de har med på launch eller de nærmeste ukene. WoW kan gjemme seg bak at de ikke er et PvP spill primært. AoC kan ikke det. Tror ikke at de kan konkurere mot WoW på ren combat og balansering, fordi dette er WoW for perfeksjonert på. Nøkkelen imo blir å bringe ny "meningsfull" gameplay til bordet.

 

Så til balanseringen... Ja dette er et kritisk punkt. Hjelper ikke med formasjoner etc. hvis rangere vinner alt uansett, eller spesielle våpen etc. Her kan vi bare håpe. Men det viker som om spillet er litt mindre healer kristisk enn andre spill (healing over time etc): Akkurat det virker på papiret som en bra ting, slik at man man ikke blir så avhenginge av noen klasser "som ingen er". Jeg tror også at fler vil være healere i AoC fordi FunCom har gjort gameplayet mer actionfylt for dem.

 

Edit: korrektur

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...