Gå til innhold

Hva er rett på grøt? Sukker -> Kanel eller Kanel -> Sukker?

Atatar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge jeg kan huske har vi innad i min familie hatt en evigvarende diskusjon om følgende:

Hva skal man ha først på grøten? Sukkeret eller kanelet?

Det hadde vært morsomt å se om andre har meninger om dette, og i såfall hva flesteparten mener. Plassering av smør er irrelevant.

Selv er jeg naturligvis for det eneste rette; sukker før kanel!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker faktisk å blande sammen sukker og kanel i en beholder, så det problemet har jeg egentlig ikke. Hvis jeg ikke har det alternavtivet så tror jeg vanligvis det er kanel->sukker, men er langt fra sikker...

Skrevet

Sukkeret først, fordi det skal smelte. Deretter passelig mengde med kanel, fordi det er sunt og forebygger kreft.

Sukker -> Kanel

Skrevet
Jeg kjører alltid kanel->sukker.. Rett og slett fordi det ser finere ut :p Altså, du ser sukkeret bedre når det er oppå en mørk "bakgrunn".

enig, kanelet blir på en måte en grunning.

Skrevet

Jeg bruker å ha det hipp som happ. Men jeg bruker å blande det inn i grøten, som en grøt:P. Da blir det like mye smak over alt. Ekstra mye av alt er en selvfølge.

Skrevet (endret)

Faen, nå fikk jeg lyst på grøt!

Kanel -> Sukker er forresten sånn jeg gjør det.

Jeg tar alltid sukker på grøten før kanel, fordi det motsatte er blitt bevist til å være kreftfremkallende.

Tøft.

Endret av xantir
Skrevet
Kanelet må selvfølgelig på først, så man kan se sukkeret bedre.
Og i tillegg ser det penest ut, og sukkeret tar med seg kanelet ned i grøten når det smelter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...