Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finn ikkje DVD-rom


Anbefalte innlegg

Problemet er altså at eg ikkje finn DVD-romen. Den er ikkje i Mi Datamaskin, programvare som Windows Media Player og iTunes finn ikkje noko DVD-rom om eg puttar i ein CD.

 

Eg har ein Acer Aspire 5613ZWLMI. PC-en er eit halvt år gammalt og dette har ikkje vore eit problem tidlegare. Eg har prøvd å leggje til maskinvare i kontrollpanelet, men finn ikkje noko uinstallert maskinvare. Eg finn ikkje drivarar til DVD-rom på Acer sine sider.

 

Nokon forslag? Eg er klår over at leidningane kan vere fråkopla inne i maskina, men eg vil helst freista andre moglegheiter før eg opnar opp og bryt garantien.

 

På førehand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kopier teksten i fet nedenfor, lim den inn i Notisblokk og lagre filen som CDfiks.reg. Legg den på skrivebordet.

2. Kjør registerfilen ved å dobbeltklikke på den, og si ja til å legge til informasjonen

3. Start maskinen på nytt

 

REGEDIT4

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]

"UpperFilters"=-

"LowerFilters"=-

 

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr]

Lenke til kommentar
Eg er klår over at leidningane kan vere fråkopla inne i maskina, men eg vil helst freista andre moglegheiter før eg opnar opp og bryt garantien.

Hvis maskinen er 6 mnd gammel er den vel fortsatt dekket av garantien, så hvorfor ikke benytte seg av det?

 

Jeg kjenner ikke den PC-modellen du har, men jeg antar at hele DVD-ROM-stasjonen ikke kan frigjøres og tas ut av PC-en på en enkel måte? I så fall kunne det jo ha vært en dårlig kontakt der eller noe.

Lenke til kommentar
Eg er klår over at leidningane kan vere fråkopla inne i maskina, men eg vil helst freista andre moglegheiter før eg opnar opp og bryt garantien.

Hvis maskinen er 6 mnd gammel er den vel fortsatt dekket av garantien, så hvorfor ikke benytte seg av det?

 

Jeg kjenner ikke den PC-modellen du har, men jeg antar at hele DVD-ROM-stasjonen ikke kan frigjøres og tas ut av PC-en på en enkel måte? I så fall kunne det jo ha vært en dårlig kontakt der eller noe.

 

For å få ut dvd romen i disse pcene må du fjerne tastaturet og løsne en skrue, så er tvilsomt at det er dårlig kontakt, det du kan teste er en bootbar cdplate, hvis du kan starte på den så virker dvd romen din, men det er softwareproblem, da ville jeg prøvd å fjerne upperfilter samt lowerfilter som vist lenger oppe i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...