Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan en dame være pedofil?


bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du blander med "grooming"-loven. England har vel allerede en slik lov, og det er snakk om at det også skal innføres i Norge.

 

Grooming: actions deliberately undertaken with the aim of befriending and establishing an emotional connection with a child, in order to lower the child's inhibitions in preparation for sexual abuse of the child.

 

Det er med andre ord ikke snakk om å forby ALL kontakt (det ville både vært upraktisk, lite gjennomførbart og ganske håpløst), bare den formen for kontakt som kan sies å være gjort med snuskete baktanker :)

Lenke til kommentar

epifant: Ja det kan godt være mulig,

Det er noe jeg ikke har noe imot :)

 

Nemistwh:

Ja stemmer nok det i en god del tilfeller, av venner og jevnaldrede.

Men hvis foreldran finner ut av det, så vil det nok i de fleste tilfeller bli en sak ut av det.

Det vil si at det er skikkelige foreldre da.

Lenke til kommentar

Den episoden er genial^^

 

Police: "So you're saying a hot young blond teacher is having sex with a little boy? Someone, call the FBI!"

 

Men altså, ja jeg tror det er rett det du sier om grooming-loven Newistwh, men hvem skal sitte og vurdere hvilke samtaler som har en seksuell undertone eller ikke? DET blir håpløst.

 

-Du vil tiltales i retten for å ha tatt kontakt med en gutt på bare 14 år.

-Jeg ville bare ha råd til hva jeg skulle kjøpe til sønnen min på bursdagen min, jeg sverger!

-LIKSOM. Kom deg i retten din pedofile gris!

Lenke til kommentar

Vi HAR jo lover som regulrerer dette!

 

§ 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

 

a) på offentlig sted,

b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller

c) i nærvær av eller overfor barn under 16 år,

 

straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år.

 

Atferd som nevnt i første ledd bokstav b og c anses forøvet overfor noen også når den er forøvet gjennom bruk av telefon, Internett eller annen elektronisk kommunikasjon.

 

Merk delen med annen uanstendig adferd

Lenke til kommentar
Vi HAR jo lover som regulrerer dette!

 

§ 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

 

a) på offentlig sted,

b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller

c) i nærvær av eller overfor barn under 16 år,

 

straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år.

 

Atferd som nevnt i første ledd bokstav b og c anses forøvet overfor noen også når den er forøvet gjennom bruk av telefon, Internett eller annen elektronisk kommunikasjon.

 

Merk delen med annen uanstendig adferd

 

Paragrafen du viser til gjør kun at noen kan straffeforfølges etter de har opptrådt uanstendig. Grooming-loven er så vidt jeg har forstått ment å virke preventivt. Man kan altså straffe noen før de i det hele tatt har gjort noe galt, dersom det kan bevises at de hadde til hensikt å gjøre det. Gjennomførbarheten av noe slikt har jeg dog ikke tenkt spesielt mye over, jeg har kun registrert at det har vært snakk om et lovforslag. Ideen i seg selv er forsåvidt god, men jeg vet ikke helt hvordan man skal kunne bevise intensjoner med mindre man har solide bevis...

Lenke til kommentar

Det er som epifant sier snakk om å gjøre en endring som gjør det mulig å straffe intensjon. I dagens samfunn er det faktisk lettere å bevise en slik intensjon da man kan ha bevismateriale gjennom chat-logger, sms'er, osv. Før tok pedofile kontakt stort sett etter å ha holdt øye med offeret i en periode, men i dag kan de faktisk ha kontakt med offeret lenge før fysisk møte finner sted.

 

Det er jo slik i mange andre deler av loven at intensjonen er straffbar. Feks, dersom man skader en person så kan man straffes for mer en legmesbeskadigelse dersom intensjonen var å drepe vedkommede.

 

Men det et selvsagt ikke lett å bevise slike saker, men det er jo ikke dermed sagt at det ikke er noen vits å få en utvidelse av loven. En utvidelse av loven gir go mulighet til å straffe i de saker der man faktisk har bevis.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...