Spiff Skrevet 13. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2003 Ja, som sagt, det høres ut som noen aliens prater i bakgrunnen i filmer og lydfiler. Det virker som om enkelte deler (frekvenser, oftest rundt prate nivå) av lyden i filmer og lydfiler blir konvertert til små sjingrende lyder. Hva er det som kan forårsake dette? Jeg har creative SB! Live kort og on-board C-Media kort. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2003 Stikkende smerte i brystet? Plages du av at aliens hopper ut mellom ribbeina dine? Er du for tiden den eneste gjenlevende på et lasteskip som nettopp besøkte en nylig kolonisert planet? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2003 Det skjer ofte med meg. De popper ut av brystkassa til alle anledninger. Spesielt flaut når jeg f.eks sitter i kantina på jobben, og alle ser på. Men uansett. Alien-lyder i bakgrunnen ja. Har du oppdatert til siste driversett og hva slags OS kjører du, forresten? Du har disablet on-board lydkortet også, formoder jeg? Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 13. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2003 Har du sjekket om det er IRQ konflikt? Eller du kan prøve å deaktivere CMedia on-board. Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 13. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2003 har selv sånne stygge skurre lyder når jeg spiller bf1942. aner ikke hva det kommer av. har sb live 5.1. det er ikke slik i andre spill. bf er installert ifra original cd. funker fint hos kompisen som har instalklert fra samme cd'n. Lenke til kommentar
MightyMax Skrevet 14. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2003 Stikkende smerte i brystet? Plages du av at aliens hopper ut mellom ribbeina dine? Er du for tiden den eneste gjenlevende på et lasteskip som nettopp besøkte en nylig kolonisert planet? :D Det skjer ofte med meg. De popper ut av brystkassa til alle anledninger. Spesielt flaut når jeg f.eks sitter i kantina på jobben, og alle ser på. :lol: Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 14. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2003 Sjekk effekt instillingene på kortet..IOM det følger software med som gjør at du kan supplere med div effekter som pitch/chorus/flanger/echo/phaser/distortion etc etc. Har opplevd dette selv det er faktisk en effekt som heter "alien" (pitch) Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2003 Hvor gjør man dette? Jeg har bare installert driverne og ikke noen tillegsprogram som fulgte med (den driveren) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 15. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2003 Finner det under Creative i start menyen...der har du Creative mixer greier... Der er det masse effekter. (inkludert alien effekt) Hvis du ikke finner creative i startmenyen, last ned den nyeste driveren, og installer den. (creative.com) Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 15. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2003 Ja. Det høres ut som om du har fått skrudd på Alien EAX effekten. Følg Hoveskot sitt råd. Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Alien effekten står ikke på, det gjør heller ingen andre effkter. Men, likevel tror jeg det er en effekt som omformer lydene. Når jeg ser på film er det først og fremst stemmer det er noe kødd med. Stemmene blir til sjingrende sislende ørsmå lyder som ikke høres ut som prat i det hele tatt. Vis jeg skrur på alien effekten er det fullt mulig å høre hva personene sier selv om de høres ut som "protons" i Star Craft. Jeg ble ikke kvitt problemet da jeg formaterte og reinstallert windows. Jeg formaterte bare den ene av de to hardiskene jeg har, på den andre ligger alle driverne og alt annet jeg har bruk for (+ en hel haug av andre ting). Kan det være et rart virus som jeg ikke blir kvitt med mindre jeg formaterer begge hardiskene?? Jeg har skrudd av onboard-lydkortet (selv om det blir funnet av windows hver gang jeg skrur på pc'n og det blir stilt forespørsel om jeg vil installere det) ...hjelp! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 2. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 (endret) v2 Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har prøvd å bruke onboard kortet (jeg tok ut creative-kortet først) , og fikk samme problemet med det. Det avkrefter både at creativekortet er defekt og at det har noe med EAX-effektene å gjøre. Men, det løser ikke akkurat problemet mitt, snarere gjør det det mer innviklet. Er det hovedkortet det er noe feil ved? Takk for svarene hittil! Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Vel, jeg trenger fortsatt hjelp! Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 PS! Jeg får ikke slike problemer i spill!!! ...rart Men jeg får til gjengjeld et annet lydproblem; lydbildet er helt rart. Lydene som er foran meg i spill blir veldig lave, nesten borte, men jeg hører godt på sidene (til høyre og venstre for meg i spillet). Dette er utrolig irriterende i spill som counter-strike. Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 har du fått løst dette spiff? har omtrent samme problem, bare når det gjelder pitch på mp3 sanger(ikke wma). eax effekter er av, og restore creative fungerte ikke.. vet noen om det fins en fil man kan laste ned noe sted som resetter registeret for vanlig lyd? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Vet ikke om dette hjelper men på mitt lydkort kan jeg sette på karaoke instillinger. Da forsvinner nesten stemmer i .mp3 filer og lignende. Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Du er bare heldig, maskinen min sier noen ganger "Die Mother fucker" når jeg kommer inn i windows . faktisk helt sant, vis d ikke er noe annet som høres ut som d da Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Har du kjøpt nye høyttalere i det siste? Det kan høres ut som en fasefeil...Prøv å kople til et par hodetelefoner til utgangen du bruker til høyttaleren din, og lytt der.... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 det kan ikke være en eller annen enhet (harddisk? cdrom?) som lager elektromagnetisk (?) støy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå