Gå til innhold

Alien-lyd i de aller fleste lydfilene og filmene


Anbefalte innlegg

Ja, som sagt, det høres ut som noen aliens prater i bakgrunnen i filmer og lydfiler. Det virker som om enkelte deler (frekvenser, oftest rundt prate nivå) av lyden i filmer og lydfiler blir konvertert til små sjingrende lyder.

 

 

Hva er det som kan forårsake dette?

 

Jeg har creative SB! Live kort og on-board C-Media kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer ofte med meg. De popper ut av brystkassa til alle anledninger. Spesielt flaut når jeg f.eks sitter i kantina på jobben, og alle ser på.

 

Men uansett. Alien-lyder i bakgrunnen ja. Har du oppdatert til siste driversett og hva slags OS kjører du, forresten? Du har disablet on-board lydkortet også, formoder jeg?

Lenke til kommentar
Stikkende smerte i brystet? Plages du av at aliens hopper ut mellom ribbeina dine? Er du for tiden den eneste gjenlevende på et lasteskip som nettopp besøkte en nylig kolonisert planet?

 

:D :D :D

 

Det skjer ofte med meg. De popper ut av brystkassa til alle anledninger. Spesielt flaut når jeg f.eks sitter i kantina på jobben, og alle ser på.

 

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alien effekten står ikke på, det gjør heller ingen andre effkter.

Men, likevel tror jeg det er en effekt som omformer lydene.

 

Når jeg ser på film er det først og fremst stemmer det er noe kødd med.

Stemmene blir til sjingrende sislende ørsmå lyder som ikke høres ut som prat i det hele tatt.

Vis jeg skrur på alien effekten er det fullt mulig å høre hva personene sier selv om de høres ut som "protons" i Star Craft.

 

Jeg ble ikke kvitt problemet da jeg formaterte og reinstallert windows.

Jeg formaterte bare den ene av de to hardiskene jeg har, på den andre ligger alle driverne og alt annet jeg har bruk for (+ en hel haug av andre ting). Kan det være et rart virus som jeg ikke blir kvitt med mindre jeg formaterer begge hardiskene??

 

Jeg har skrudd av onboard-lydkortet (selv om det blir funnet av windows hver gang jeg skrur på pc'n og det blir stilt forespørsel om jeg vil installere det)

 

:shrug: ...hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bruke onboard kortet (jeg tok ut creative-kortet først) , og fikk samme problemet med det.

Det avkrefter både at creativekortet er defekt og at det har noe med EAX-effektene å gjøre.

 

Men, det løser ikke akkurat problemet mitt, snarere gjør det det mer innviklet. :(

 

Er det hovedkortet det er noe feil ved?

 

Takk for svarene hittil!

Lenke til kommentar

PS! Jeg får ikke slike problemer i spill!!! ...rart

 

Men jeg får til gjengjeld et annet lydproblem; lydbildet er helt rart. Lydene som er foran meg i spill blir veldig lave, nesten borte, men jeg hører godt på sidene (til høyre og venstre for meg i spillet).

Dette er utrolig irriterende i spill som counter-strike.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...