Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen som Nikonist, Ole Martin. ;)

 

Tenkte å smelle opp en Nikon Professional User eller Nikon Professional Services - logo på en ny nettside jeg lager, og holder på å registrere litt utstyr slik at jeg får medlemskap. Ser imidlertid at serienummeret på kvitteringen fra Japan Photo ikke stemmer helt overens med serienummeret på objektivet jeg har fått - det nest siste tallet er galt.

 

Syns NPU gir besøkende mer riktig inntrykk enn NPS, men NPS er jo mer "eksklusivt" av de to, i den grad man kan kalle det det når alle med to proffhus og noen objektiver får medlemskap.

Lenke til kommentar

Akk så nært men likevel så fjernt. Jeg skulle så gjerne hatt noe sånt, men jeg ser ikke håp i hengende snøre for at prisen blir lav nok.

Dyrt? Bah. Blir sikkert peanuts i forhold til hva skikkelig god Canon-optikk koster.

 

Som denne zoomen.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/887651-REG/canon_xj100x9_3b_af_p01_dfsaf41_9_3_930mm_xj100x9_3b_af_p01_dfsaf41_triple.html

 

 

Til 2/3" sensor - en 9.3-930mm f/1.7-4.7; nærgrense 3m, innebygd 2x converter, som gir 18.6-1860mm f/3.4-9.6. Dekker dermed 200x zoomområde.

Fokusert helt tett på på det videste dekker den et område på 2.76 x 1.56 meter - zoomer du inn med 2x converter dekker den et område på 1.38 x 0.78. Altså centimeter. Ca. 1:1.5 makro.

 

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Canon introduserte i går en ny 30" 4K skjerm rettet mot redigering.

 

 

Kommer ikke til å koste mer enn $40000. :eek:

 

Hvis noen er veldig ivrig på å skaffe seg en 4K~UHD skjerm, så har 50" Seiki skjermen kommet i Skandinavisk utgave..............og siden det ser ut som om det er noen Svensker som importerer den så blir den solgt under merket Andersson. :rofl:

 

Lønner seg nok å vente til neste år når disse billig skjermene (og alle andre) har fått HDMI 2.0.
Seiki skjermene har også visse problemer med video signalet pga. for svak HDMI mottaker. :hmm:
Lenke til kommentar

Håper 39-tommeren til Seiki blir oppdatert til HDMI v2.0 snart og kommer til Skandinavia under Andersson-navnet. Helst uten innebygget tuner så man slipper en hel masse unødvendig pes med NRK lisensavdelingen. Også håper jeg selvsagt at fargene henger på greip.

Seiki kommer med en HDMI 2.0 prototype for CES i Januar og forventer at den er i butikkene på våren en gang.

 

Det blir ganske mange 4K TVr fra Kina utover våren under mange navn, fra en eller to fabrikker som produserer dem.

 

Jeg er ganske overrasket at Seiki ikke har kommet med 39" som en ren PC monitor allerede, siden den ikke engang har en opp-konverterings motor fra HD til UHD, bare piksel dobling.

Burde vært enkelt å rive ut unødvendige ting som tuner og satt inn en Display port. Da burde det vært mulig å selge mengder av den til gamers og fotografer.

 

39" 4K~UHDTV koster ca. kr.4000.- i Kina.

 

Seiki Digital på nsabook.

 

Seiki på IFA 2013 4K modeller fra 39" til 80" for 2014.

post-157018-0-12441800-1383921724_thumb.jpg

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin og oversiktlig webside Nautica. Kunne trengt en finpuss på logo'n kanskje. Fikk lyst på en sånn båt. Hadde passet perfekt her ute på Hvaler :)

Logoen er ikke sånn som den skulle være, bruker serpentine-d-bolt men utviklerne klarte ikke og bruke den fonten av uforståelige grunner.

 

post-151946-0-97382400-1383937095_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

For dem som lurte på utfallet, nå er hjemmesiden min ferdig.

 

Ikke klag på bildene, jeg lever etter ordtaket "skomakerens kone har ofte de dårligste skoene" :)

 

Blir og bytte ut bilder/video etterhvert som jeg får tid til og se imellom alle bildene mine, tok bare og rasket med noen for og få siden oppe å gå.

Veldig dårlig lesbarhet på den siden din. Grå mønstret bakgrunn med grå tekst er ingen heldig kombinasjon. Og fontvalget gjør det ikke akkurat noe bedre.

 

Ellers ser sida fin og grei ut så det er heldigvis ingen store grep som skal til for å gjøre dette bra. Bytt bakgrunn. Gjør teksten mørkere. Bytt font på overskrifter og menyer, så er du langt på vei.

 

Det er bare snakk om noen minutter med koding som skal til :)

Lenke til kommentar

For dem som lurte på utfallet, nå er hjemmesiden min ferdig.

 

Ikke klag på bildene, jeg lever etter ordtaket "skomakerens kone har ofte de dårligste skoene" :)

 

Blir og bytte ut bilder/video etterhvert som jeg får tid til og se imellom alle bildene mine, tok bare og rasket med noen for og få siden oppe å gå.

Innholdet er greit, men det er en utrolig irriterende bakgrunn.... (tar fokus bort fra tekst/innhold)... :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...