Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Mener det var i denne tråden jeg leste at noen lurte på disse Meking-stativene fra ebay. Kjøpte et sånt + blitsfester for halvannen uke siden, og de dukket opp i dag. Er i bunn og grunn veldig fornøyd med kvaliteten. Det er i bunn og grunn bare tre metallrør som ligger inni hverandre, men det virker ikke skranglete eller dårlig sammensatt. Stativet kostet 160kr fritt tilsendt, så jeg kjøper sikkert to til etterhvert.

 

Kult ! Jeg har 2+2 typer i bestilling selv, ett ca 2 meter/48cm lysstativ og en lav type for gulvet for å teste ut. Org. Manfrotto koster 795 til sammenligning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt dette settet med to komplette stands.

 

Jeg har også disse og har klart å ødelegge det ene stativet. Gikk i bakken med blits på toppen. Blitsen kom uskadet fra det, men den ene klemma som brukes for å regulere høyden knakk i to. Stativet er fortsatt brukbart, men det øverste leddet kan ikke festes, slik at det roterer fritt og kan ikke heves.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det burde egentlig være unødvendig med egen ratingskala. Når man spør om noe på et forum så bør man kunne akseptere svaret man får, så lenge det ikke er av totalt utidig karakter. I nevnte tilfelle så ser jeg ikke noen grunn til at det skal startes noen "shitstorm".

Lenke til kommentar

Det burde egentlig være unødvendig med egen ratingskala. Når man spør om noe på et forum så bør man kunne akseptere svaret man får, så lenge det ikke er av totalt utidig karakter. I nevnte tilfelle så ser jeg ikke noen grunn til at det skal startes noen "shitstorm".

Åh - tenk å mistolke innlegget mitt på den måten! Hvorfor kan du ikke forstå at jeg bare ville at..

 

:!: :!:

Er helt enig.

 

Lenke til kommentar

Det burde egentlig være unødvendig med egen ratingskala. Når man spør om noe på et forum så bør man kunne akseptere svaret man får, så lenge det ikke er av totalt utidig karakter. I nevnte tilfelle så ser jeg ikke noen grunn til at det skal startes noen "shitstorm".

Men det ble en shitstorm, til tross for at jeg la til en "inb4 shitstorm" i slutten av innlegget. :tease:

Lenke til kommentar

Hatt smugmug i et år nå men følt at det ikke passet helt likevell. Blir lzm så mye mas å lag et helt galleri for hver gang etc.

 

Men ser det med flickr litt mer "løpende" oppdateringer passer vell der. Skal jeg gå over til flickr tro eller ikke?

 

 

Flickr sklir vell godt inn i lightroom også?

Lenke til kommentar

Passerte akkurat 12.500 visninger av et bilde på Flickr. Helt OK følelse.

 

Bildet det er snakk om ligger i lenke. Smålig stolt

 

Min lenke

 

Gratulerer, liker at du har fått med iridescence på toppen av skyene.

 

sn0dig selv med inlegget ditt sensurert ut, var den posten på foto.no god underholdning. Morsomt med folk som ikke gidder å gjøre noe selv og spør om ting som man selv lett kan finne ut ved å lese bruksanvisningen.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

sn0dig selv med inlegget ditt sensurert ut, var den posten på foto.no god underholdning. Morsomt med folk som ikke gidder å gjøre noe selv og spør om ting som man selv lett kan finne ut ved å lese bruksanvisningen.

Du sier morsomt, jeg får lyst til å rive meg i håret av sånne mongloide folk :wallbash:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt smugmug i et år nå men følt at det ikke passet helt likevell. Blir lzm så mye mas å lag et helt galleri for hver gang etc.

 

Men ser det med flickr litt mer "løpende" oppdateringer passer vell der. Skal jeg gå over til flickr tro eller ikke?

 

Flickr sklir vell godt inn i lightroom også?

 

Begge deler funker. Jeg har delt opp litt. Bruker Flickr for alt mulig rart og smugmug når jeg skal vise fram noe spesielt. Bruker smugmug kun til sport/eventer.

Lenke til kommentar

Digger foto.no forumet. Noen som har kjøpt et objektiv til rundt 10k som lurer på hvordan de stiller fokuspunkt, og hva over/undereksponering er. Jeg foreslår at hun selger objektivet og investerer i et fotokurs, og selvfølgelig blir det en shitstorm uten like.

Hehe...

 

Hatt noen slike kunder der jeg jobber. Blant annet en som ville ha et nytt objektiv, men uansett hvilke spørsmål jeg kom med for å prøve å avdekke behovet eller hva han skulle bruke objektivet til, så var svaret "vet ikke". Han ville bare ha et nytt objektiv han.

 

Da jeg forsto at han hadde null peiling på hva zoom, tele, vidvinkel, brennvidde og blenderåpning betydde osv... så anbefalte jeg også han å heller kjøpe en fotobok og lese seg litt opp før han brukte flere tusen kroner på et objektiv som kanskje ikke ville gitt han noen glede overhodet. Han ante jo ikke om han helst ville ta makro, portrettbilder, landskapsbilder eller noe annet.

 

Imidlertid kom vi faktisk, etter mye om og men, frem til et objektiv jeg mente kunne passe han bra. Håpte han ikke hadde tatt tipset om fotobok som frekt, men han takket for "veldig god service", så noen tåler å høre sannheten også :)

Lenke til kommentar

Passerte akkurat 12.500 visninger av et bilde på Flickr. Helt OK følelse.

 

Bildet det er snakk om ligger i lenke. Smålig stolt

Kult – både oppmerksomheten og bildet. Noen idé om hvor den voldsomme trafikken kommer fra?

Ja, den kommer fra reddit. Ligger i skrivende stund på 12 på sub-redditen "Pics"

 

Gratulerer med 83000 visninger Freddern! Imponerende bilde du har tatt, og fantastisk gøy å se utviklingen din det siste året :)

Takk! Passerte i skrivende stund 96.200 visninger. Ganske fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...