Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt Tamron 17-50 2.8 VC er FULLT av støv. Har ikke gjort noe med det enda, det utgjør stort sett bare veldig kule effekter i motlyssituasjoner. Lurer dog på hva det gjør med skarpheten, for skarpheten er virkelig ikke noe å skryte av, selv ikke stoppet ned til f/8 eller nedover, men nå sammenligner jeg jo med 50mm 1.8D. Tror det bare blir mer og mer støv. Kommer nok til å reklamere på det når jeg finner ut at det går over grensen for hva jeg tolererer. Om du retter lys inn mot det nå ser du sikkert fint 40 partikler + fint spredd innover mellom linsene...

Så ikke noen støvpartikkel effekt der?

 

Du ser alle bokeh-sirklene? Det er støv fra innsiden av objektivet som skaper dem. Jeg har testet dette, de oppstår kun med Tamronen. Forferdelig med lys inn i objektivet og liten blender.

Lenke til kommentar

Hahaha... Årets ordtak på lukkermekanismen når det speilet smeller igjen.

"shut the fucker up"

Hahah, eg lo..

Hentet fra en fyr som skulle beskrive front og bakgardin i bruk ved blits. Ordene stokket seg og han endte opp med å banne noe jækli.

Hahhaa fy fader.. har ikke ledd så mye på lenge

Lenke til kommentar

Hahaha... Årets ordtak på lukkermekanismen når det speilet smeller igjen.

"shut the fucker up"

Hahah, eg lo..

Hentet fra en fyr som skulle beskrive front og bakgardin i bruk ved blits. Ordene stokket seg og han endte opp med å banne noe jækli.

Hahhaa fy fader.. har ikke ledd så mye på lenge

Hva med en link, så vi kan le med deg ;)

Lenke til kommentar

Hahaha... Årets ordtak på lukkermekanismen når det speilet smeller igjen.

"shut the fucker up"

Hahah, eg lo..

Hentet fra en fyr som skulle beskrive front og bakgardin i bruk ved blits. Ordene stokket seg og han endte opp med å banne noe jækli.

Hahhaa fy fader.. har ikke ledd så mye på lenge

Hva med en link, så vi kan le med deg ;)

Det koster pæng desverre http://kelbytraining.com/online/watch/sarena_speedlitebeginner#first-and-second-curtain-synch

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at man ikke får rett horisont på bildene hvis man holder en same i ene hånda, plystrer og holder kameraet i andre hånda ?

Nei, men så har jeg ikke prøvd heller da jeg ikke kjenner noen samer. Og ikke kan jeg plystre heller :)

 

Men er det så nøye at horisonten er rett da?

 

Var mer ett lurespørsmål siden spørsmål relatert til fotografering hakket over "kjøpe nytt kamera" er det som vanlig ytterst få om ingen som kan svare på her...

Lenke til kommentar

drømte inatt at jeg vant så mange objektiver jeg kunne bære med meg fra canon ut fra lageret demmes

 

kjipt det bare var en drømm :p

Hadde vært et mareritt for en Nikonist :)

 

Men hva hadde du plukket med deg - la oss si at du klarer å bære med deg 6 objektiver.

35 1.4 L, 50 1.2 L, 85mm 1.2L, 70-200mm 2.8L IS USM, 135mm 2.0L, og ett eller annet syk telesak til dyrebilder, f.eks Canon 600mm 4.0 IS USM II :p

 

drømme-sekken min skulle vært fylt med

Canon 5d mk2 (men mk1 funker fint det også)

35 1.4 L

50 1.2 L

85mm 1.2 L

135mm 2.0 L

24-70 2.8 L (fin walkaround sak)

 

så norsk tipping: HØR PÅ MEG! Jeg skal ha full pott snart! :p

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Da blir det noe jobb i dag også. :new_woot:

 

Innebandy kl 14:00 og tippeliga fotball kl 18:00.

Blir ishockey på meg i dag kl 16 :)

 

Skulle gjerne også gjort tippeliga fotball; men må ha noe som sparker bedre enn 200mm; 400mm f/2.8 vurderes seriøst.

 

Jeg klarer meg med 70-200mm f/2.8. Du får ikke de samme bildene som med en 400mm men du vil klare deg mer en nok.

 

Innebandyen var forøvrig morsom kamp mellom GIF Fighters og Greåker. Men lyset i hallen er elendig, iso 3200, f2.8 1/500 og det er nede på -3 i lysmåleren. :ohmy: Håper ikke avisen blåser bildene opp i for store strl.

Lenke til kommentar

Da blir det noe jobb i dag også. :new_woot:

 

Innebandy kl 14:00 og tippeliga fotball kl 18:00.

Blir ishockey på meg i dag kl 16 :)

 

Skulle gjerne også gjort tippeliga fotball; men må ha noe som sparker bedre enn 200mm; 400mm f/2.8 vurderes seriøst.

Du greier deg fint med 200-400 VR2, prøvd både på mørke arenaer og fornebu arena. Og med din D3s er det meningsløst å ha 2,8 på 400 alene, spesielt siden spennet 200-400 kan la deg være et sted uten å bevege deg når ballen er for nær.

Lenke til kommentar

 

Du greier deg fint med 200-400 VR2, prøvd både på mørke arenaer og fornebu arena. Og med din D3s er det meningsløst å ha 2,8 på 400 alene, spesielt siden spennet 200-400 kan la deg være et sted uten å bevege deg når ballen er for nær.

 

Du mener vell Telenor Arena aka gymsalen. Husk alltid gym baggen med gymtøy når du skal dit :tease: Sko med lys såle og hvite gym sokker er obligatorisk.

 

Forøvrig så må du ha noe under 400mm, en 70-200mm er fin ved siden, også en vidvinkel eller normal zoom kan anbefales.

 

011.jpg

039.jpg

Begge tatt på 17mm

 

035.jpg

Her et på 35mm på 1D Mark III

 

Ellers så kan jo slike ting skje og da er normal zoom og vidvinkel et "must"

031.jpg

010.jpg

 

Er så mye mer en bare fotballen på banen. Noen nettsider,aviser og magasiner fokuserer like mye på opplevelsen ved å være på kampen.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...