Gå til innhold

Hvor mange kristne er det på Diskusjon.no? Les første topic før du skriver noe.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og så lett slapp reven inn i hønsegården ... :innocent:

 

...og reven rasket over isen.... eller var det overrasket isen?

 

Tror det er ganske mange som er kristne som dropper innom på forum sidene her jeg... Spørsmålet er jo om de faktisk SIER at de er det... Mye lettere å la det være, for skal en skrive et innlegg her og fortelle at en tror på dette guds opplegget, som i de fleste tråder her inne blir revet i fille biter med gode bevis og argumenter, da må man jo også ha noen argumenter på HVORFOR en er kristen, ikke sant? Og det er ikke alltid like lett å forklare (og litt flaut antar jeg...) og mange velger derfor å forbli forum stalkers, forum luskere som leser tråder men ikke svarer i dem... Det er hva jeg tror da. :)

 

(Litt OT men jeg tar det med...

 

For det kan da ikke være morsomt å stå der å si "Jeg er kristen og tror på gud!", i dag, kan det det da? Føles ikke det litt som om du ikke er helt med liksom? I dag som vi faktisk vet så mye og som mer og mer av religions og gude opplegget blir bevist som bløff, jug og forfalskneri? Jeg vet at jeg ville vært flau hvis jeg viste det jeg vet i dag og fremdelse følte at jeg måtte være kristen. Men så har jeg vært ateist i 27 år og totalt glemt hva det var som fikk meg til å tro den gangen jeg var barn og faktisk trodde på dette..... Hva syntes de kristne selv? Er det derfor dere foretrekker å gå på møter og lignende der dere kun treffer "likesinnede"? Og er det derfor mange kristne foretrekker å velge bort ting som kan få dere til å vakle i troen? Er det lett å være kristen i dag...? Hvordan føles det å si at du er kristen/religiøs i dag?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Problemet er ikke å bli revet i filler av gode beviser og argumenter når man er kristen, jeg for min del vil si det kommer av den veldig fiendtlige innstillingen ovenfor religion her på forumet, det virker som de fleste synes at religion er et onde og unødvendig for menneskene. Dermed blir det ikke helt lett å diskutere for kristendommen når man regelrett føler at menneskene "hater" deg fordi du tror på en Gud.

 

Er slik i allefall for min del :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slenger meg på klagesangen til CS. Den fiendtlige innstillingen som ateister fremviser innbyr ikke til noen dialog, fordi dialogen skal da foregå på deres premisser, og kun det. Alle forsøk på å slenge ut en "what if" medfører snarlig ekspedering til deres trangsynte skafott, med derpåfølgende uthengning av "idioten". Noen som føler for å dele synspunkter om åndelighet i et slikt klima, har etter min mening et sterkt ønske om en snarlig og helst grisete korsfestelse.

 

:)

Lenke til kommentar
Problemet er ikke å bli revet i filler av gode beviser og argumenter når man er kristen, jeg for min del vil si det kommer av den veldig fiendtlige innstillingen ovenfor religion her på forumet, det virker som de fleste synes at religion er et onde og unødvendig for menneskene.

Religion kan ha positive sider, og det at det finnes i omtrent alle kulturer er et et nokså sikkert tegn på at det gir bedre sjanse til å overleve. Gode argumenter for at religion er nødvendig for et samfunn finnes i artikkelen referert til i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=929416

 

Problemet er at det også er veldig tydelig at religion bare er et samfunnsfenomen. Det har lite å si hva man tror, så lenge alle tror det samme, og man kan derfor ikke argumentere med at det går bedre for de religiøse samfunnene fordi guden passer på dem. Problemet er at når man er klar over det, og hjernen ikke gir noe kicket av å tenke på religion, blir det veldig vanskelig å prøve å late som man tror å det resten av samfunnet tror på bare for å gli inn. Derfor prøver vi i stedet å få resten av samfunnet til å tenke som oss.

 

Evolusjonsmessig kan det som det hintes om i artikkelen vise seg å bli en blindgate. På den andre siden kan det også åpne nye muligheter, siden man uten religion ikke har noe som holder tilbake for forskning på enkelte områder, f.eks. universets opprinnelse, og hva som gir folk den religiøse følelsen. Kanskje kan man f.eks. komme opp med noe som erstatter behovet for religion, uten de negative bieffektene (f.eks. irrasjonell ekstremisme).

Lenke til kommentar
Jeg er kristen.

 

Så bra!! For deg. Stå på.

 

:D

 

Var det ikke slike kommentarer som dette som man skulle unngå i denne tråden?

 

Det var faktisk positivt ment! Hvis du tok det negativt beklager jeg det, men det var faktisk positivt ment. Du "hørtes" så glad ut når du skrev "Jeg er kristen" at jeg tenkte jeg skulle skrive noe positivt til deg, men så galt kan det altså gå.... :D

 

 

Som du ser er det ingen :p:dribble: eller :ph34r: smilies der bare en :D , men det holdt altså ikke.

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Det var faktisk positivt ment! Hvis du tok det negativt beklager jeg det, men det var faktisk positivt ment. Du "hørtes" så glad ut når du skrev "Jeg er kristen" at jeg tenkte jeg skulle skrive noe positivt til deg, men så galt kan det altså gå.... :D

 

Jeg er ikke kristen. Høres jeg mindre happy ut?

 

Og det kan vi jo diskutere litt, for hvis ikke blir dette kun en telletråd!

 

Jeg tror at du syntes at han hørtes happy ut fordi hans persepsjon samsvarer med din egen, og du derav tilegner han egenskaper som står i stil med ditt eget liv. Som tilsynelatende er bra, og det er jo selvfølgelig fint!

Jeg som finner anekdotene i bibelen like troverdig som Asbjørnsen og Moe tror mer på at han er homofil og utstøtt fra sekten sin som han har vokst opp i, og nå gjennomgår en identitskrise, i valget mellom seg selv eller den indoktrinerte troen som familien hans har påtvunget han for å underkaste seg matrielt og åndelig lederen i sekten. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Han kom med en helt grei setning. Ferdig med hans ansvar. Mottaker tolket setningen negativt. Helt og fullt hans ansvar. Vi kan vel ikke styre følelsene til hverandre? Hvis vi likevel kan styre følelsene så tror jeg gud virkelig er til stede her og nå.

:)

Lenke til kommentar
Han kom med en helt grei setning. Ferdig med hans ansvar. Mottaker tolket setningen negativt. Helt og fullt hans ansvar. Vi kan vel ikke styre følelsene til hverandre? Hvis vi likevel kan styre følelsene så tror jeg gud virkelig er til stede her og nå.

:)

 

He he, du KAN virkelig få sagt det du PencilCase! (positivt ment!! ;) )

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...