Gå til innhold

Kan jeg snike meg unna lisensen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seier seg vel sjølv, du har ein ekstern tuner, det er den du betaler lisens for, å kunne ta inn TV-signlare. Derfor må du betale.

Grunnen til at jeg er litt usikker på det der er forklart i en lignende tråd. Jeg kjøpte nemlig TV/Video og alt det der da jeg først flytta ut og satte alt i navnet til faren min. Jeg kjøpte et års tid etterpå et parabolabonnement i mitt eget navn og det gikk noen år før jeg fikk noe krav om lisens, og det var pga en kontrollør som kom innom på et tidspunkt jeg uheldigvis var hjemme.

Lenke til kommentar
la oss si at man kjøper en tv i sitt eget navn, men bor hjemme.

 

må man betale lisens da selv foreldrene allerede betaler?

 

(i så fall har jeg driti på draget :p )

 

 

Da har du "driti på draget". Du trenger bare å betale 1 lisens pr hustand. Du kan ha 500TVer i huset men trenger bare å betale 1 lisens.

 

Så bor du enda under foreldrens tak, slepper du å betale.

 

Bare ring og fortell at du forsatt bor med foreldrene dine.

Det er feil, har du ein TV på gutterommet heime hos dine fordeldre må du betale lisens, uansett om det er ein eigen leilighet eller berre eit rom. Hugsar ikkje heilt kvar grensa gjekk, men det er kanskje etter fyllte 18 år.

 

Jeg har hatt TV med antenne "i" siden jeg var 14. Jeg kjøpte TV for rundt et halvt år siden. Da var jeg 18, og har ikke fått regning eller noen ting. Jeg bor hjemme. Så det stemmer nok ikke helt dette her.

 

Satt Tven på meg

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...