Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Jeg var selv inne til opptak i fjor og gjorde det greit,intervjuet gikk bra og fikk svart godt på spørsmålene jeg fikk,men hu som intervjua meg nevnte det at karakterene mine var litt i det nederste sjiktet. Har vel ikke mer enn litt over 3 i snitt. Likevel ble jeg kalt inn til intervju,synes det var litt rart. Uansett ble jeg satt på venteliste,så da var jeg tydeligvis skikket. Leste at rundt 500 av 900 ble funnet skikket,og ca 430 fikk tilbud om studieplass,mens de resterende ble satt på venteliste

 

Men har du noen anelse om hvor mange studenter som skal tas inn på skolen i år?

Har sendt inn søknad i år,men dette blir nok siste gang jeg søker,blir da tredje søknaden min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt opp en rekke fag de siste årene,dratt opp snittet fra 1,9 til 3,1..:p

Nå er det riktignok begrenset hvor mange fag jeg kan ta opp hvert år pga forpliktelse til jobb og huslån,etablerte meg med lån i millionklassen som 21 åring så jeg må jobbe en del.

 

Motivasjonen er på plass,men jeg har lyst på å bli ferdig utdannet før jeg blir 30,(4 år til),og jeg jobber i akuttpsykiatrien så jeg kommer til å satse på å utdanne meg innenfor det hvis jeg ikke kommer inn på PHS i år. Kom inn på sykepleien i fjor,men takket nei. Men det blir en vurderingssak jeg tar fortløpende.

Lenke til kommentar

Hei politistudent.

 

Jeg skal søke politihøgskolen i år. Og i tiden fram mot 4. desember skal jeg ta opp en del fag.

Norsk, nyere historie, samfunnsfag, matematikk og naturfag (engelsk har jeg fra før).

Dette skal jeg ta i løpet av et halvt år. Med andre ord kan dette bli meget intenst.

 

Lurer bare på hva karaktersnittet ditt var da du søkte? Og hva er gjennomsnittet for snittkarakteren til alle søkere?

Hadde vært interessant å få greie på slik at jeg vet hvor høyt jeg må legge lista.

 

Takk for at du deler erfaringene dine med oss :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg vurderer å satse mot PHS. Jeg har fått svar på mye jeg lurer på, men det er et par ting. Etter ferdig utdannet politi, hvordan er arbeidstidene? Og i fritiden, kan man oppføre seg som vanlig borger? (ut på byn osv)

 

hilsen vgs elev

Endret av cyklevje
Lenke til kommentar

Nå har jeg en dom på meg for for fortkjøring. Satt inne 16 dager og mistet lappen i 19mnd. Er det noen muligheter noen gang at jeg kan komme inn på phs?

 

Ellers er alt i orden, snittet er i boks og synet og formen e topp osv..

Endret av sull
Lenke til kommentar

Veldig fin link med nyttig info.

 

Med tanke på beredskapstroppen søker man seg inn dit etter et visst antall år i tjeneste. Jeg tror det er minimum 5 års erfaring, og ikke eldre enn 35 år er kriteriene for å søke.

 

Derimot er det temmelig vanskelig å komme inn i Delta har jeg hørt, uten å vite hva det går ut på.

Det er derimot mange tunge fysiske og psykiske tester.

 

Jeg har ikke stort mer kunnskap om Delta.

 

mvh Politistudent.

Lenke til kommentar
Har det noe å si om du har blitt tatt med trim på en moped?

 

Hvis jeg får lov å gjette;

Hvis du blir tatt med trim får du forenklet forelegg, altså en bot. Ikke noe på rullebladet uten videre.

Forenklet forelegg er, såvidt jeg kan huske, ikke diskvalifiserende for PHS.

 

Men politistudent vet dette mye bedre enn meg, så jeg skal ikke si at jeg 100% sikker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...