Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432
Til Mutu:

 

Dette varierer veldig fra distrikt til distrikt. I de distrikene jeg har erfaring fra har dette vært mulig. Man må da signere på en taushetserklæring.

 

Om du har noe faglig bakgrunn (type psykolog, sosiolog, kriminolog e.l.) vil det nok med tanke på faglig utvikling være enda lettere.

 

Ta kontakt med din lokale politistasjon og forhør deg. De stiller nok litt krav til alder ville jeg tro.

 

-------

 

Når det gjelder PHS i Stavern er ikke dette valgflesk. Sikre kilder.

Hint til hva slags minstealder du tenker på nå, sånn off the record?

 

Ang nye PHS så er det nok en type valgflesk. De har nok planlagt det en stund, men det at de velger å gjøre det nå rett før valget er sleipt. Håper ikke folk faller for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hint til hva slags minstealder du tenker på nå, sånn off the record?

 

 

 

Aner ikke om det er det, men ville vel tro at det forventes en viss alder før man kan bli med ut...

 

(Ble litt krøll med quoten, ikke satt meg helt inn i den funksjonen...)

 

Skulle no heller tru at det er ei grense for kor gammal man kan vere for at man skal få vere med. Hadde no heller lurt på ka motivet til ein 50-åring har, enn ka ein 14 åring har.

 

På serien Politiet var det ei jente på 11-12 år som var med ein frå hundetjenesta, ho satt til og med i bilen når han skulle ta hånd om ein som var beruset ved ein butikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Skulle no heller tru at det er ei grense for kor gammal man kan vere for at man skal få vere med. Hadde no heller lurt på ka motivet til ein 50-åring har, enn ka ein 14 åring har.

Vel, for min del er det av rene journalistiske grunner. Jeg er forøvrig 18, så tror vel ikke det skulle vært noe problem. Vi får se!

 

På serien Politiet var det ei jente på 11-12 år som var med ein frå hundetjenesta, ho satt til og med i bilen når han skulle ta hånd om ein som var beruset ved ein butikk.

Ja, men mannen ble transportert til arresten i en annen bil da :)

Lenke til kommentar

Jeg og kompis fikk tilbud som makulører hos politiet i "arbeidsuken" på skolen. Men hadde alt takket ja til kiwijobb. Det var snakk om å makulere hemmelighetsstemplede dokumenter osv.

 

Ellers så var det snakk om at jeg og samme kompis skulle være med UP en helg, men ble aldri noe av siden vi måtte ha med foreldre til å skrive under på sikkerhetserklæring, taushetserklæring og en del papirer jeg ikke husker i farta.

Lenke til kommentar
Til Mutu:

 

Dette varierer veldig fra distrikt til distrikt. I de distrikene jeg har erfaring fra har dette vært mulig. Man må da signere på en taushetserklæring.

 

Om du har noe faglig bakgrunn (type psykolog, sosiolog, kriminolog e.l.) vil det nok med tanke på faglig utvikling være enda lettere.

 

Ta kontakt med din lokale politistasjon og forhør deg. De stiller nok litt krav til alder ville jeg tro.

 

-------

 

Når det gjelder PHS i Stavern er ikke dette valgflesk. Sikre kilder.

Hint til hva slags minstealder du tenker på nå, sånn off the record?

 

Ang nye PHS så er det nok en type valgflesk. De har nok planlagt det en stund, men det at de velger å gjøre det nå rett før valget er sleipt. Håper ikke folk faller for det.

Takker for alle svar.

 

Med tanke på fagleg bakgrunn har vekterkurs/vekterutdanning ein fordel? Der så eg bur er det ikkje all verdens med kriminalitet, er ein liten tettstad. Har det noko å seie? Er også 16 forresten...

Lenke til kommentar
Takker for alle svar.

 

Med tanke på fagleg bakgrunn har vekterkurs/vekterutdanning ein fordel? Der så eg bur er det ikkje all verdens med kriminalitet, er ein liten tettstad. Har det noko å seie? Er også 16 forresten...

 

Det er vel, du har jo ikke noe vekterkurs, så ser ikke grunnen til å spørre? Vil ikke tro at det er noe som teller mer enn andre ting. Ta f.eks. jenta som satt på i "politiet" serien, hun har ikke noe kurs eller lignende og var 12-13 år gammel.

Lenke til kommentar

[color="#800080"]

Ellers ....har noen begynt å trene målrettet mot øvelsene eller går det i "kroppen generelt" ? Jeg er veldig inne på kjernemusklaturen ... bygger meg opp innenefra og ut... må jo bare bli stein bra .... dere skjønner ... stein - bra / hardt resultat... ha ha ... dårlig humor ute mot natta... :!: :roll:

 

Gøy å følge med på phs sidene, litt oppdateringer på hvordan studentene har det... det motiverer... Så da er det bare å komme seg gjennom høst og "vinteren" så kommer nok den virkelige iveren når det nærmer seg... papirer sendes inn, og opptaksmåneden vises på kalenderen... good ...

ok, da sier jeg kveld...

Lenke til kommentar
[color="#800080"]

Ellers ....har noen begynt å trene målrettet mot øvelsene eller går det i "kroppen generelt" ? Jeg er veldig inne på kjernemusklaturen ... bygger meg opp innenefra og ut... må jo bare bli stein bra .... dere skjønner ... stein - bra / hardt resultat... ha ha ... dårlig humor ute mot natta... :!: :roll:

 

Gøy å følge med på phs sidene, litt oppdateringer på hvordan studentene har det... det motiverer... Så da er det bare å komme seg gjennom høst og "vinteren" så kommer nok den virkelige iveren når det nærmer seg... papirer sendes inn, og opptaksmåneden vises på kalenderen... good ...

ok, da sier jeg kveld...

 

Joda, prøver å trene jevnt og trutt fremover mot opptaket. Jeg går for "kroppen generelt", men fokuserer på øvelser som er relatert til opptaket. Benkpress, ryggtrening, bein, og kondisjon.

Må få fart på svømmetreninga snart og...

Ligger mye poeng der.

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Ny bruker her. :w00t:

 

Litt om meg selv.

 

Opprinnelig så kommer jeg ifra Nederland-Amsterdam og kom til Norge da jeg var 6 år gammel.

 

Snakker 3 språk flytende og et annet sånn halveis.(Tysk) Driver med mye trening. Løping, svømming. Jeg er en Taekwondo utøver. Har drevet med TKD tilsammen i 15 år. Har jobbet som vekter. Tatt narko kurs. Jobber i omsorgen. men skal tilbake til vekterbransjen...

 

Søkte PHS i år, kom inn til opptak men kom desverre ikke inn :( Skal søke igjen til neste år selfølgelig. Er veldig spent nå da siden regjeringen skal jobbe med å få økt plassene ved PHS :)

 

Jeg fant denne siden ved uhell og er veldig glad jeg gjorde det. Gleder meg til å bli kjent med alle dere som skal søke og går på PHS.

 

Hilsen

E

Endret av Erivor
Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Jeg skal også søke i år, for første gang. Jeg er 24 nå, så litt sent ute. ;) Jeg har fra før av en snart fullført bachelor innenfor informatikk, men har alltid gått med et gnagende ønske om å bli politi, så jeg synes det er på tide å prøve!

 

Jeg har jobbet som vekter i noen år med mye forskjellige arbeidsoppgaver, og trives ganske godt med dette.

 

Er i gang med treningen og gleder meg utrolig mye til opptaket! Får bare håpe jeg i det minste får prøve meg på den fysiske testen. Noen som vil gjette på hva poenggrensene kommer til å ligge på i år?

 

Noen som er fra Oslo også, forøvrig? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

To nye brukere til tråden på én dag, det var svært ^^

 

Er jo likt opptak i 2010 som 2009 antar jeg, så blir vel liggende på likt snitt, som var mellom 47 og 50 konkurransepoeng om jeg ikke husker feil? Står litt lenger bak i tråden, rundt om her et sted ;)

 

Annen ting, så lurer jeg på om, og eventuelt hvor lang tid det vil ta før en politihøgskole i Stavern blir noe av. Blir vel mulig for 7-800 plasser når/om den blir ferdig en gang. Kommer godt med :)

Lenke til kommentar
PHS avdeling Stavern vil være oppe og nikker fra skolestart 2010.

 

Men sånn jeg har forstått det skal både Stavern og Kongsvinger på sikt slås sammen med PHS Oslo slik at alle elever til slutt skal samles på en "storskole" i Oslo.

 

Ja sånn har jeg også fått forståt det...

 

Hvis antall plasser stiger med 250~ går vel snittet litt ned?

yes snittet kommer til å gå ned litt.

 

 

har lest utrolig mye i de foskjellige sidene..men nå logger jeg av. Np er det landskamp og pizza! :)

 

E

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Tenker at byggingen av Stavern-skolen blir vel forsinket 2-3 mnd, som så mange andre byggeprosjekter for tiden er? [/Pessimistisk]

 

Om Kongsvinger og Stavern skal slås sammen, hvordan blir da skoledagene/ukene for elevene der? Skal noen fag undervises i Kongsvinger, mens andre på Stavern? Kan da bli hektisk :p

 

Men virker da naturlig av snittet vil gå litt ned med flere studieplasser, ja, Kaktuz.

Lenke til kommentar
[color="#800080"]

Ellers ....har noen begynt å trene målrettet mot øvelsene eller går det i "kroppen generelt" ? Jeg er veldig inne på kjernemusklaturen ... bygger meg opp innenefra og ut... må jo bare bli stein bra .... dere skjønner ... stein - bra / hardt resultat... ha ha ... dårlig humor ute mot natta... :!: :roll:

 

Gøy å følge med på phs sidene, litt oppdateringer på hvordan studentene har det... det motiverer... Så da er det bare å komme seg gjennom høst og "vinteren" så kommer nok den virkelige iveren når det nærmer seg... papirer sendes inn, og opptaksmåneden vises på kalenderen... good ...

ok, da sier jeg kveld...

 

Joda, prøver å trene jevnt og trutt fremover mot opptaket. Jeg går for "kroppen generelt", men fokuserer på øvelser som er relatert til opptaket. Benkpress, ryggtrening, bein, og kondisjon.

Må få fart på svømmetreninga snart og...

Ligger mye poeng der.

 

Ja lurt... svømming ja.. jeg tok et crawl kurs .. funket bra det.. men må selvsagt legge noen timer ned i bassenget for det!

Noen som nevte noe med å kombinere kongsvinger og stavern... har det vært et tema en plass... har ikke fått med meg det jeg... noen som kan fylle inn på det?

Lenke til kommentar
Tenker at byggingen av Stavern-skolen blir vel forsinket 2-3 mnd, som så mange andre byggeprosjekter for tiden er? [/Pessimistisk]

 

Om Kongsvinger og Stavern skal slås sammen, hvordan blir da skoledagene/ukene for elevene der? Skal noen fag undervises i Kongsvinger, mens andre på Stavern? Kan da bli hektisk :p

 

Men virker da naturlig av snittet vil gå litt ned med flere studieplasser, ja, Kaktuz.

 

Stavern skulle kunne brukes med en gang. det er en hel millitær leier som ligger der ubrukt. bare noen deler av leieren blir brukt av og til. som feks, øvelser. Politi. millitær. brannvesen. rednings øvelser.etc. ikke noe fast utenom det Politiet har da. det blir også holdt møter der for Politi og Tollvesenet.

 

klasserom. kantiner. soverom. treningshaller. treningsrom. løyper. hinder. svømmemuligheter. etc. alt er der. bare ta i bruk.

 

har egentlig aldri skjønt hvorfor de aldri har gjort noe stort ut av denne gullgruven før? bare små deler av denne leieren har blitt brukt av Politiet/UP.

 

jeg bor 5 minuter unna Stavern. så det hadde jo vært utrolig greit å kommet in der :)

Endret av Erivor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Stavern skulle kunne brukes med en gang. det er en hel millitær leier som ligger der ubrukt. bare noen deler av leieren blir brukt av og til. som feks, øvelser. Politi. millitær. brannvesen. rednings øvelser.etc. ikke noe fast utenom det Politiet har da. det blir også holdt møter der for Politi og Tollvesenet.

 

klasserom. kantiner. soverom. treningshaller. treningsrom. løyper. hinder. svømmemuligheter. etc. alt er der. bare ta i bruk.

 

har egentlig aldri skjønt hvorfor de aldri har gjort noe stort ut av denne gullgruven før? bare små deler av denne leieren har blitt brukt av Politiet/UP.

 

jeg bor 5 minuter unna Stavern. så det hadde jo vært utrolig greit å kommet in der :)

Åja heh, har ikke gjort leksen min her nei :p

 

Men da er det jo flott, får håpe de får anskaffet lærerne de trenger for å få startet opp fort da! Og ikke minst penger til å kjøpe inn nødvendige midler. Var vel en artikkel for noen dager siden hvor det be påpekt at å være lærer på PHS ikke var direkte uattraktivt, så da går det vel fint. (Skjønner though ikke helt da hvorfor instruktører måtte bli beordret til å være instruktører.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...