Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Yeye, men tenker fortsatt på uniformsreglamanget.

 

"Hår og skjegg skal være velpleiet og holdes innenfor moderate former. Den frisyre som nyttes skal ikke hindre korrekt bæring av hodeplagg, eller andre effekter som hjelm og vernemaske. "

 

"Hårbånd, sløyfer o l er ikke tillatt. Halssmykker skal bæres skjult. Pynt festet til kroppen må ikke bæres synlig."

 

Til en over her: Jeg skrev at jeg respekterer alle former for mennesker uansett hårfrisyre eller hudfarve så fremt de oppfører seg. Men jeg respekterer ikke en som bryter retningslinjer innen uniformsreglemang.

 

Frisyren hindrer ikke korrekt bæring av hodeplagg, eller annet. Frisyren er ganske lik som en hestehale, og den er ikke til hinder. Uansett har nok PHS gitt go på at det er ok. Så den er i henhold.

 

Til info oppfatter nok mange ute i distriktene uniformsreglementet som veiledende. I formelle situasjoner følger man reglementet slavisk, men i operativ tjeneste får praktiske hensyn råde. Man forsøker selvfølgelig å se mest mulig i henhold ut.

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med uniformering og slikt kunne jo vært interessant i en annen tråd. Politiet bør være blant de siste som "liberaliserer" uniformsreglementet, siden de må møte mennesker fra erkekonservative gamlinger til ultraliberale ungdommer. For å kunne ha tillit må de være kledd så "nøytralt" og "uniformt" som mulig, så jeg er skeptisk til f.eks. hestehale på politimenn, selv om jeg ikke har noe som helst imot det ellers. Hver får gå som de vil. For meg kan du gå naken rundt i gata, for det er din egen sak synes jeg. Men politiet bør ha strenge krav.

 

Vedkommende på bildet som satte i gang diskusjonen blir helt sikkert en helt fantastisk politimann. Jeg har ingen grunn til å betvile hans skikkethet. Men jeg mener altså at slike frisyrer på politimenn blir for "liberalt", og er på en måte et slags politisk uttrykk som ikke hører hjemme i politiet.

 

Ønsker man å være politi, må man også ofre det som ikke passer inn i politirollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Jeg syns faktisk han typen så helt ufattelig rå ut, jeg! :D Håret hans KAN være en ulempe i noen situasjoner, med at folk han dra han etter håret, men det kan man jo med damer også, så jeg ser ikke det store problemet. Han er nok i grenseland, men for min del gjør det ikke noe.

Lenke til kommentar
Begynner å bli stille på tråden.

 

Hvordan har det gått med gjengen som har vært på opptak? Noen som vil dele noen erfaringer? Nå er det ikke lenge igjen til vi får svar!

 

Jeg får ikke svar

(Klarte ikke å dy meg :p)

 

Får bare smøre meg med tålmodighet :p 20 dager igjen.. Holder på å dø.

Lenke til kommentar

Hierarkiet er bygd opp slikt, operativt sett:

Operasjonsleder (under politimesteren)

Operasjonssentralen

Innsatsleder

Politipatruljer

 

Ved vanlige oppdrag går all kommunikasjon mellom patruljen og operasjonssentralen, men innsatslederen koordinerer patruljene på stedet om fler enn en patrulje er på oppdraget. For eksempel ved ran, ulykker m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...