Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er bare pga. personlig efaring med politifolk at jeg spør egentlig. Enkelte virker som de hvertfall ikke har blitt luket ut.

 

Viktig å huske på at politiet ser en helt annen side av virkeligheten av du gjør. Om du opplever at enkelte politifolk kan være avvisende og bryske mot deg, kan det være fordi de ikke har tid til å jatte med og være høflige. Råtne epler finnes det overalt, men 99 % av polititjenestemennene du møter er hyggelige folk når de har tid til å slå av en prat.

 

Men for all del, det er bra at du spør!

Endret av Eircag
Lenke til kommentar

Nemnda består ikke av "udødelige" personer, for å si det slik. Klart man kan være litt skrullett i topplåkket, og likevel bli godkjent.

Politimenn/kvinner skal være bestemt i praten. Ikke mumle med den søteste stemma de har. Av den grunn kan politi ofte virke litt barske, eller litt streng i praten. Være bestemt, viser hvem som er sjefen! :yes:

Lenke til kommentar
http://www.pdmt.politiet.no/publikasjoner/...%20sort%20pull)

 

Her kan du lese om det meste rundt uniformene til politiet om det er noe annet du lurer på også.

 

Har lest alt det før men hadde ikke fått med meg dato.

 

Så 3 stk med slik lue i dag serru..

 

Lue, TI, m/hvit pull nyttes til Tjenesteantrekk I (grunnform og sommer) i tiden 1. mai - 30. september, Lue, TI, m/sort pull i tiden 1. oktober - 30. april.

Lenke til kommentar
http://www.pdmt.politiet.no/publikasjoner/...%20sort%20pull)

 

Her kan du lese om det meste rundt uniformene til politiet om det er noe annet du lurer på også.

 

Har lest alt det før men hadde ikke fått med meg dato.

 

Så 3 stk med slik lue i dag serru..

 

Lue, TI, m/hvit pull nyttes til Tjenesteantrekk I (grunnform og sommer) i tiden 1. mai - 30. september, Lue, TI, m/sort pull i tiden 1. oktober - 30. april.

 

Takk captain obvious!

Lenke til kommentar
Fælt så stille dt ble her nå a plutselig;p

 

Hvordan ligger dere an md konkurransepts i år gutter og jenter;) ?

Selv har jg 48,2 =)

 

Hva er poengkravet i år da? Tror jeg har 53-54 eller noe i den dur.. Har ikke regna ut poeng etter de nye reglene. Kjipt at realfagspoengene blir halvert, og fordypningspoengene blir vel også borte om jeg ikke tar helt feil.

Endret av uSkilla
Lenke til kommentar
Fælt så stille dt ble her nå a plutselig;p

 

Hvordan ligger dere an md konkurransepts i år gutter og jenter;) ?

Selv har jg 48,2 =)

 

Hva er kravet for poeng i år da? Tror jeg har 53-54 eller noe i den dur.. Har ikke regna ut poeng etter de nye reglene. Kjipt at realfagspoengene blir halvert, og fordypningspoengene blir vel også borte om jeg ikke tar helt feil.

 

Det vet man ikke før siste fra ventelista blir tatt inn. Men statistikk sett skal det holde med 53-54 poeng. De siste årene har de ligget oppunder 50, men man vet jo aldri!

 

Snittet i år er nok ikke klart før opptaket er helt ferdig og siste plass er fordelt. Her snakker vi fort slutten av august / begynnelsen av september.
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg mener at enkelte blir politi kun pga. makten, er fordi de faktisk orker å håndheve et lovverk som de nødvendigvis ikke er enige med selv. Hvordan i all verden klarer man det?

 

Only for the power. Ble bøllet som liten, og nå kan du være bølla? :p

 

Setter det litt på spissen her.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg mener at enkelte blir politi kun pga. makten, er fordi de faktisk orker å håndheve et lovverk som de nødvendigvis ikke er enige med selv. Hvordan i all verden klarer man det?

 

Only for the power. Ble bøllet som liten, og nå kan du være bølla? :p

 

Setter det litt på spissen her.

 

Skjønner deg godt egentlig. Møtt på et par tvilsomme politifolk. Ellers er opptaksnemda rimelig rutinerte og luker ut de fleste råtne epler :)

Lenke til kommentar

Første skoledag møtte vi kl 0930 i skolegården. En lærer ropte opp navn som stilte seg bak hver sin klassekontakt. Deretter var det guidet tur rundt på skolen og skriving på diverse lister før dagen plutselig var over. Dagen etter var det infomøte på chateu neuf og møte med fadderene. Eller noe slik, jeg er usikker på rekkefølgen - det var ganske hektisk den første uka, mye som skulle på plass.

 

Det er så og si ingen forelesninger første uka, kun "adming". Men det er oppmøte hver dag (0800 eller 1000), så fadderuken ble noe slitsomt etterhvert :)

 

Som en liten gulrot til dere som kommer inn - i fadderuken er det mye arti sammen med sykepleierhøgskolen ;-) Jeg fant kjæresten min der.. hehe.

Lenke til kommentar
Skjønner deg godt egentlig. Møtt på et par tvilsomme politifolk. Ellers er opptaksnemda rimelig rutinerte og luker ut de fleste råtne epler :)

 

Som nevnt tidligere kan nok politi virke krass for den som er i søkelyset.

 

Politi kan i samme grad som andre folk ha dårlige dager, være stresset eller i skilsmisse eller lignende som kan gi utslag på måten man behandler folk på.

 

Syns ikke man skal fokusere så mye på de som blir mobbet i ung alder blir politi, lærer eller tannlege for å hevne seg på andre barn/ungdommer.

Jeg tror folk som har blitt mobbet ser på det som en uting som må bekjempes og derfor blir politi eller barnepsykolog etc for å gjøre sitt for å hindre at andre får en barndom lik deres egen, fordi de vet hvor trasig det er og hvor mange av de viktige ungdomsårene som blir ødelagt på grunn av mobbing.

 

 

In before "Som politi skal du kunne tenke klart når andres tanker låser seg"

 

 

/seriouskaktuz out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...