Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Hvis du tror du finner nok ungdommer i Norge, som ALDRI har lastet ned en sang, til å fylle opp halvparten av plassene på PHS må du åpne øynene ;)

 

- Nei selvfølgelig er det ikke opp til hver enkelt politimann og avgjøre det, men Rune prøvde å vise hvorfor det ikke er moralsk riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortversjonen er at det finnes PHS - studenter som har hatt et liv før de bestemte seg for å bli politi. Så lenge man er ærlig på hva man har gjort, og har tar klar avstand for det, er man fortsatt med i kampen for skoleplass. Men det blir et moment i vurderingen. Helt klart.

 

Svarer man "ja, jeg laster ned filmer" eller "jeg ligger alltid over fartsgrensa" er ikke det automatisk diskvalifiserende, men du må regne med å kunne forsvare handlingene opp mot å jobbe i politiet.

 

Når det kommer til "småforbrytelser" er det opp til hver enkelt hvordan man vil leve. På den ene siden har man lojalitet og yrkesstolthet, på den andre siden "fritiden min er min". Men husk at som politi(student) har man alltid noens øyne på en. Alt man gjør i negativ retning ser alltid verre ut og skader etaten.

 

 

 

Så over til noe helt annet; to uker igjen til dommen faller. Hvordan er magefølelsen?

Lenke til kommentar

Var faktisk en del veltrente mennesker på det opptaket jeg var på, men tror ikke du skal fokusere så mye på anatomien til de som søker/kommer inn. Er selvfølgelig bra og sikkert også et stort pluss at du er i form (du må jo faktisk bestå det fysiske), men det er det som er oppe i nøtta som teller til syvende og sist.

Lenke til kommentar
De som søker PHS, muligens de som kommer inn, er det mest slike veltrente personer med six-pack osv?

De fleste mennesker på jorda har six-pack. Noen få har kun "4" kuler (blant annet Arnold, om jeg ikke tar helt feil). Selvfølgelig vises ikke "packen" til alle ettersom underhudsfettet ligger over/mellom musklene. Uansett, veltrent kan bety mye, jeg fikk 9 poeng på opptak og har ikke snev av six-pack. Jeg føler meg rimelig veltrent likevel. Ha fokus på øvelsene og grei dem med fin margin, så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Edit: Argumentasjonen var foresten relevant uansett om du anser det som en sovende paragraf eller ikke da Runes eksempel tok utgangspunkt i at det er galt og "ta" noen for noe du selv gjør. - Og det er ingen politifolk i Norge som tar noen for å laste ned et par sanger til eget bruk....

Men er det lurt å innrømme lovbrudd når man søker seg inn på PHS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
De som søker PHS, muligens de som kommer inn, er det mest slike veltrente personer med six-pack osv?

 

Nei, ikkje om du siktar til dei vi kalle for sportsidiota. Dei fleste som kjem inn er veldig jordnæra menneskje og ikkje noko supertrente eller bola mennesker. Dei fleste av dei er luka ut ved psykisk test (intervju).

 

EDIT: TYPO!

Når ble det feil/negativt/diskvalifiserende å være supertrent? Og får jeg spørre hva du egentlig vet om hvem som kommer inn på PHS? Tror kanskje bare det er greiest å la politistudentene svare på noe, spesielt når man ikke vet selv.

 

Pricks: Ja, utifra hva andre har skrevet, og utifra sunn fornuft og ikke minst opptakskravene (bl. a. modenhet) så er det nok veldig lurt å fortelle om sånne ting, ja.

Lenke til kommentar
Har lagt merke til noen som skriver at de har søkt til PHS, men regner med å ikke komme inn. Men så sier de at det ikke er så "farlig" siden de søker neste år også. (Eller noe sånt..)

Det jeg lurer på er om det er noe bedre sjans for å komme inn f.eks den 3. gangen du søker?

 

Man får vel vite med avslaget hva man trenger å forbedre feks karakterer. Så bruker du et år på det å vips.

Dessuten viser det at det er phs du absolutt vil når man søker igjen til tross for tidligere avslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...