Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Jeg vil også komme med en glad melding!

Nå er jeg ferdig med å ta fag så studiekompetansen er i boks! :new_woot:

Det har vært et strevsomt år med myyye lesing... men det har lønnet seg !

 

Jeg kan vel si at jeg har hatt store konsentrasjons vansker(i og med at jeg har tenkt så mye på phs) og vært hyppig innom tråden for å se om noen saftige saker er tatt opp til diskusjon.

Denne tråden har også vært det som har knyttet meg til politistudie og fått meg tilbake på jorden med en stor porsjon inspirasjon til å lese videre når alt så håpløst og mørkt ut.

 

Melder meg på neste tråd og håper vi kan få til en like fin tråd der som i år...

Det er fint når refleksjoner fra andre kommer inn, det gjør at en selv får reflektert over saker som en ikke selv har tenkt over, godt å sette igang noe "brain storming".

 

Kjedelig for dere som ikke kommer gjennom i år, (virkelig kan forstå følelsen) men nye muligheter vet dere, selv om en må svelge 1 eller 10 kameler....

Tenk : hva er vel 1 år i løpet av et langt liv?

 

 

Lykke til, som sagt tidligere i tråden til dere som har søkt i år... Det trengs vel ikke å nevnes at dere er pliktet til å fortelle hvordan det har gått! :yes:

Endret av Glava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, denne jenta på opptaket som strøyk på dykkingen i dag;

 

Hun har sannsynligvis ikke øvd noe på dette, og hun fikk rett og slett ikke rumpa under vann. LITT forberedt kan man jo være når man møter til opptak.

:D

 

Kanskje hun var en av disse som bare gjorde det på sparket? At hun ikke fant noe annet å studere, så hun tenkte at hun kunne prøve å bli politi?

 

Skulle gjerne vært der og sette det. Høres ut som et utrolig komisk syn :D

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Syns ikke det passer seg og drive å drite ut folk som gjorde det dårlig på det fysiske her. Tråden er tross alt for å støtte andre søkere. Hun er nok ikke den eneste dette har skjedd med, dere kunne jo kanskje heller skrive noen tips til hvordan man kan trene på det :p

Lenke til kommentar

Nå er det enda bedre. Nå har jeg ikke stemme igjen :s Våknet opp i morges med en følelse av at jeg hadde hostet blod, noe som heldigvis var feil.

 

Satser på neste år i stedet. Og da er det full pupp av en annen dimensjon :)

 

Edit:

Som straff for at jeg mobbet i et par innlegg her tidligere i dag, har jeg gitt bort varer / produkter fra mitt eget firma til en speidergruppe på vestlandet til en verdi av ca 20.000 kr :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Jeg trengte selv to forsøk på dykkingen, ergo jeg strøk på første forsøk. Jeg måtte da fint stille meg i kø, og vente på at de 21 andre var ferdig med samme øvelse. Jeg tok meg sammen og klarte det. Var forresten en til som trengte to forsøk på dykkingen (tviler sterkt på at han hadde forberedt seg på noe).

 

Leit å høre at det ikke gikk veien Rune. Selv strøk jeg på svømminga, men gikk til intervju. Forskjellig praksis som føres? Ring PHS og hør Rune! Tror det bruker å være ei gruppe for de som ble syk, eller som har godkjent grunn til å få prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Slik jeg er i form i dag, med 0 stemme, dvs helt stille, tror jeg at det beste jeg kan gjøre, er å forberede meg max og komme tilbake neste år, og da går jeg for 1!

 

Hørt noe mer, Graff?

 

Det beste må da helt klart være om du får komme på intervju nå Rune, uansett hvordan du tror det går! Ikke legg deg på latsiden nå!!

 

Forresten, den uttalelsen din var ikke såååå slem! hehe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Vil vel tro det går litt på prestasjonsangst. Det er jo forståelig hvis man er litt nervøs for sånne ting, samtidig som man vet at det er veldig viktig å klare det. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Nå er det like før jeg skal på intervju, og jeg sitter inne med en del jeg lurer på angående dette. Mulig at jeg overanalyserer dette til de grader, men i og med at det er 4-5 stykker som sitter der inne, bør man håndhilse på alle sammen?

 

Som jeg har nevnt tidligere i tråden har jeg som 13-14 åring blitt tatt for tagging (hehe..) og har en liten fartsbot fra Söta bror, da jeg skulle spare litt penger og handle mat over grensa. Kjørte i 40 km/t i 30-sonen, så er ikke all verdens. Dette er noe jeg ikke skrev om i egenerklæringen, da det ikke ble stilt noen spørsmål som gjorde at jeg syns at dette ble relevant å skrive om, i tillegg til at det mest sannsynlig bare hadde stilt meg i en vanskelig situasjon på intervjuet. Vil selvfølgelig ikke skape et inntrykk av at jeg vil holde noe skjult for opptaksnemda, men er dette noe jeg bør nevne på eget intiativ, før jeg evt. før spørsmål om det på intervjuet? Eller bør jeg bare la det ligge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...