Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Det sier seg vel selv at når de ble med i samordnet opptak er det en god del som bare "slenger seg på". Ser egentlig ikke noe galt i det, da det tross alt er sånn med mange andre studier, men de kan jo ikke forvente å gjøre det særlig bra.

 

Haha genial video!

 

Rune: Kan du linke til denne røde tråden som går på ærlighet? :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da var opptak ferdig for min del! Skal ikke på intervju før om 3 uker, lenge å vente. Men da blir det litt etapper frem til endelig svar rundt 20 Juli.

 

Jeg hadde opptak i Oslo, på Idrettshøgskolen. Løpetesten suger, men er bare å bite tenna sammen. En som løp måtte ha 4 poeng for å komme under 20, og han løp så han spydde i henda 2 ganger LOL. Tenk for et press, men han gav alt og det gikk akkurat. Intrøkterene er flinke til å pushe deg skikkelig. Selv når han fyren spydde, og tok det inn i munnen ropte sekundanten: "Gi gass nå!" Alle gav alt med andre ord, det liker gutta og jenta (1 politikvinne der) fra PHS vuttu!

 

I Oslo er det som sagt svømming først, deretter fysiske tester og tilsutt løpingen. Alle fra PHS var hyggelig, og til og med legen var veldig positiv (mot meg hvertfall)! Svømmingen tok ganske mye av kreftene, så ha en powerade og energibar klar etter den. Det tok ikke lange stunden før vi skulle til med de fysiske testene, og jeg var nr.2 av rundt 50. Så hvis jeg tenkte det gikk litt fort fra svømmingen til det styrke tenk på nr. 50.

 

Men jeg er fornøyd med 14 poeng. Trodde jeg skulle klare noe lavere, men er litt annerledes enn å trene i bakgården hjemme på en av øvelse av gangen, enn å komme dit for å ta ut MAKS på alle testene i løpet av samme dag.

 

Ønsker ALLE lykke til! Og husk: "PAIN IS TEMPORARY, GLORY FOREVER!"

Endret av rotsap
Lenke til kommentar

Hei og gratulerer med vel overståtte opptaksprøver. Fint å høre at det gikk bra!

 

Det går nok smertefritt gjennom intervjuet også tenker jeg.

Er godt å høre at det ikke er noe nederlag å slippe ut litt trykk oppe, for jeg havner nok i den sekken :p

 

Enig i det uttrykket du setter på slutten. En innspurt - mye glede :D

 

Edit:

Nå er det bare i underkant av 13 dager til vraltefar (meg) skal prøve.

Har hatt 2,5 mil i full galopp på skranglehesten i dag, og overraskende nok så overlevde jeg. Skal svømme, trene OG løpe seinere i dag...

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Ja, da var opptak ferdig for min del! Skal ikke på intervju før om 3 uker, lenge å vente. Men da blir det litt etapper frem til endelig svar rundt 20 Juli.

 

Jeg hadde opptak i Oslo, på Idrettshøgskolen. Løpetesten suger, men er bare å bite tenna sammen. En som løp måtte ha 4 poeng for å komme under 20, og han løp så han spydde i henda 2 ganger LOL. Tenk for et press, men han gav alt og det gikk akkurat. Intrøkterene er flinke til å pushe deg skikkelig. Selv når han fyren spydde, og tok det inn i munnen ropte sekundanten: "Gi gass nå!" Alle gav alt med andre ord, det liker gutta og jenta (1 politikvinne der) fra PHS vuttu!

 

I Oslo er det som sagt svømming først, deretter fysiske tester og tilsutt løpingen. Alle fra PHS var hyggelig, og til og med legen var veldig positiv (mot meg hvertfall)! Svømmingen tok ganske mye av kreftene, så ha en powerade og energibar klar etter den. Det tok ikke lange stunden før vi skulle til med de fysiske testene, og jeg var nr.2 av rundt 50. Så hvis jeg tenkte det gikk litt fort fra svømmingen til det styrke tenk på nr. 50.

 

Men jeg er fornøyd med 14 poeng. Trodde jeg skulle klare noe lavere, men er litt annerledes enn å trene i bakgården hjemme på en av øvelse av gangen, enn å komme dit for å ta ut MAKS på alle testene i løpet av samme dag.

 

Ønsker ALLE lykke til! Og husk: "PAIN IS TEMPORARY, GLORY FOREVER!"

 

Gratulerer!!! Veldig bra organisert syns jeg med tanke på rekkefølge :) Med svømming først ungår man forhåpentligvis de fleste nesten ulykker og med løpingen til slutt har man muligheten til å prese seg til bestått (som jeg skjønte at i alle fal en hadde gjort^^) :D

Lenke til kommentar
Du som søker Bodø / Kongsvinger er vel ikke så opptatt av hvor stort praksisstedet er.

 

Akkurat det er en myte som ikke stemmer. Det er mange her i Bodø som skal til storbyer i praksisen. Så det med hvor man søker er nok likt uansett hvor man studerer. Nok om det.

 

Når det gjelder alder så var jeg 24 da jeg kom inn i fjor, og kom inn på første forsøk. Snittalderen i fjor etter det jeg har fått med meg var 23/24 år.

 

Og den pingvinen med politilua fant jeg på nettet. Syns den ligna sånn på meg, så da passet den bra å bruke på profilen min. :p

Endret av bennial
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nå hvert på opptak og klarte de fysiske testene bra også kom jeg videre til intervju der jeg ble spurt om alt mulig rart. Da jeg skulle forlate rommet sa de"Nå har vi fått et bilbilde av deg som person og du får bare smøre deg med tolmodighet til du får et svar av oss"

Jeg fikk høre at man får et indirekte svar på selve intervjuet om man er kvalifisert eller ikke. stemmer det?

ok men hva mener Dere som har komet inn tidlgere (politi studenter)om dettte og kan dere svare på spørsmåle mit oxo

Lenke til kommentar
Hvordan er det med dere som skal ut i praksis nå? Gleder dere? Gruer dere? Spent?

 

Jeg er helt i ekstase over å være ferdig med det teoretiske førsteåret. Praksisen er det alle gleder seg mest til i løpet av PHS, så det blir helt fantastisk. Utrykningsskurs, leiropphold med praktiske ferdigheter, ordenstjeneste osv. Masse å se fram til.:)

 

Når jeg i tillegg har fått meg sommerjobb i etaten, er det bare tull med de ukene med sommerferie jeg har nå:p Gleder meg veldig, og kan nesten ikke vente!

 

Men man er jo selvfølgelig spent samtidig, og man gruer seg litt. Det er mange situasjoner man skal og kan komme opp i, som strider imot det man ser på som sunn fornuft, og som man vanligvis ville unngått. Så det blir en barriere å komme over. Men alt i alt, superspent og gleder meg MASSE! :)

 

Edit;

 

Ble litt mange store ord her. Men da skjønner dere sikkert at jeg er bitte litt lykkelig over å være ferdig med 1 klassen!:p

Endret av bennial
Lenke til kommentar

ok men hva mener Dere som har komet inn tidlgere (politi studenter)om dettte og kan dere svare på spørsmåle mit oxo

 

 

Jeg ønsker ikke si så masse detaljert om mitt intervju, siden det er en del nytt i år og dere må oppleve det selv. Men jeg hadde personlig en dårlig følelse da jeg gikk ut av intervjulokalet. Jeg hadde fått et par spørsmål som jeg følte jeg hadde besvart dårlig, og trodde ikke nemda var fornøyd med det de hadde hørt.

 

I tillegg fikk jeg ingen som helst hint om jeg var funnet skikket eller ikke. Så det ble noen mnd med usikkerhet og angst fra intervjuet i mars til jeg fikk brevet i mai. :p

 

Edit;

 

Skal forresten roe meg litt ned før jeg tar over hele forumet:)

Endret av bennial
Lenke til kommentar
ok men hva mener Dere som har komet inn tidlgere (politi studenter)om dettte og kan dere svare på spørsmåle mit oxo

 

 

Jeg ønsker ikke si så masse detaljert om mitt intervju, siden det er en del nytt i år og dere må oppleve det selv. Men jeg hadde personlig en dårlig følelse da jeg gikk ut av intervjulokalet. Jeg hadde fått et par spørsmål som jeg følte jeg hadde besvart dårlig, og trodde ikke nemda var fornøyd med det de hadde hørt.

 

I tillegg fikk jeg ingen som helst hint om jeg var funnet skikket eller ikke. Så det ble noen mnd med usikkerhet og angst fra intervjuet i mars til jeg fikk brevet i mai. :p

 

Edit;

 

Skal forresten roe meg litt ned før jeg tar over hele forumet:)

ok :)

jeg følger oxo det gikk veldig dårlig på oen spørsål.

har det noe å si om hvor lang tid man bruker der inne? .?

Je sat med dem i nesten 35 min, mens de som var før meg brukte 15 til 20-25?

Lenke til kommentar

Bennial, kan jeg kalle deg for lille linux heretter? Tenker på linux-wannabe pingvinen din :p

 

Neida. Godt å høre at dere er sugne på å komme i jobb, grabbar. Blir litt artig å se hvor mange av dere(oss) som faktisk kommer inn i år. Gleder meg som en 3 åring til å se resultatene her :D, selv om jeg av en eller annen grunn føler at jeg ikke blir en av dem :ph34r:

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
ok men hva mener Dere som har komet inn tidlgere (politi studenter)om dettte og kan dere svare på spørsmåle mit oxo

 

 

Jeg ønsker ikke si så masse detaljert om mitt intervju, siden det er en del nytt i år og dere må oppleve det selv. Men jeg hadde personlig en dårlig følelse da jeg gikk ut av intervjulokalet. Jeg hadde fått et par spørsmål som jeg følte jeg hadde besvart dårlig, og trodde ikke nemda var fornøyd med det de hadde hørt.

 

I tillegg fikk jeg ingen som helst hint om jeg var funnet skikket eller ikke. Så det ble noen mnd med usikkerhet og angst fra intervjuet i mars til jeg fikk brevet i mai. :p

 

Edit;

 

Skal forresten roe meg litt ned før jeg tar over hele forumet:)

ok :)

jeg følger oxo det gikk veldig dårlig på oen spørsål.

har det noe å si om hvor lang tid man bruker der inne? .?

Je sat med dem i nesten 35 min, mens de som var før meg brukte 15 til 20-25?

 

Ikke tenk på om det var positivt eller negativt. Vi er alle individuelle personer som nemda skal vurdere. Alle har ulike bakgrunner og kvaliteter som skal kommer frem i egenærkleringen og under intervjuet. Da sier det seg selv at nemnda bruker mer tid på enkelte enn på andre.

 

Og du ser nå på meg, hadde dårlig følelse, men kom inn likevel på første forsøk:)

Lenke til kommentar

Tøffe briller Rune!

 

Folkens, nå stresser jeg igjen... uten å peke på noen må jeg minne om ordentlig rettskriving til egenerklæringen. Det er ingenting som gir et dårligere inntrykk enn en egenerklæring med masse trykkleifer og skrivefeil.

 

Rapportene vi skriver leses av andre som f.eks forsvarsadvokater og retten, da er dumt at vi som tjenestemenn rett slett skriver... jeg finner ikke ordet... kråkenorsk? :p

 

Noen blander "hvis" med "vist" eller "hvist" eller "viss"... det liker jeg ikke... skriv ordentlig folkens. :D

 

Igjen egenerklæringen sier mye om deg, også rettskrivingen din...

 

Rune: Håper du ikke synes jeg er for krass, men dette er også viktig. Det er ikke bare hva slags spørsmål man får i intervjuet som teller, din egen innsats teller og. Edit: Rettskrivingen gjelder ikke deg Rune, bare så det er sagt... :p

 

Og når det gjelder intervjuet så kan dere tygge litt på denne:

Gi meg 5 gode grunner til hvorfor du skal bli tatt opp som student?

Svar selv inne i hodet deres.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Jeg vet :) Gjør mitt beste, og tro meg, det er bra til å være meg :D

Takk for rettskrivingen. Hender det blir en trykkleif, men ikke for ofte heldigvis.

 

Igjen, det gjelder ikke deg. Er bare redd du syns jeg er blitt krassere for tiden. Er snart tjenestemann, så jeg kan vel begynne å rette på folk og sette dem på plass? Eller hva?! :p

Lenke til kommentar

Hehe, så lenge det ikke blir snakk om noen forenklede forelegg, så går det bra. Og som sagt før, hadde ikke du vært her, så tror jeg faktisk ikke at søknaden til PHS hadde blitt levert heller, bare for å ha sagt det ;)

 

*tanke*

Kanskje jeg snart burde holde kjeft her inne, så andre kommer til ordet også :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Heheh...

 

vel vel... nå er to uker av leiren gjennomført, og en uke gjenstår...

 

Husk at jeg forsvinner 11 juni folkens. Har vært lite aktiv pga leiroppholdet. Jeg tar gjerne ris og ros her eller på PM før jeg går av...

 

Jeg håper de fleste har hatt glede og ikke minst nytte av tråden.

 

Husk at vi også har phs på facern...

 

Men men, avskjedstalen blir ikke lagt ut før 10 juni. Jeg regner med at kvelden 11 juni vil være en temmelig fuktig kveld for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...