Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting ang ryggsvømminga.

jeg har drevet med svømming i en del år, svømt konkurranser både solo og på lag, har tilogmed hatt en svømmetrener som har trent OL-svømmere, men aldri hørt om en svømmeform som denne.

 

Blir det forklart og demonstrert av instruktør hvordan og hvorfor man svømmer slik?

 

 

For de som har en stund å trene på vil jeg anbefale å lære seg skikkelig crawl. Når man kan det sparer man masse energi på å svømme crawl men ikke på "full gass" enn å gjøre litt feil på brystsvømming. Man kan fort ende opp med å skyve mye vann foran seg å tape tid.

Benbevegelsene når man crawler er mye lettere enn froskesvømming eller slyngbenspark som det så fint heter. Det krever også god timing Armer->ben når man svømmer vanlig bryst kontra crawl.

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på en ting ang ryggsvømminga.

jeg har drevet med svømming i en del år, svømt konkurranser både solo og på lag, har tilogmed hatt en svømmetrener som har trent OL-svømmere, men aldri hørt om en svømmeform som denne.

 

Blir det forklart og demonstrert av instruktør hvordan og hvorfor man svømmer slik?

 

 

Altså,

 

det er ikke verre enn at man ikke skal heve armene over vannflaten. Man sparker fra som i brystsvømming, bare at man ligger på rygg. Hodet bakover, pust inn med munn og ut med nese.

 

Og du padler med armene mens de ligger rett under vannflaten. Her må man prøve masse for å til en metode som passer en best. Husk at vi ikke trenger å gjøre ting verre enn det det er altså...

 

Jeg kunne ikke svømme i det hele tatt 5 måneder før opptak, klarte jeg så klarer de fleste... det er kjempeenkelt bare man øver. Og husk igjen at du blir god av å trene...

Lenke til kommentar

Man skal tenke livredning, det er derfor vi må svømme slik på rygg. Du skal kunne ha en peson på brystet samtidig som du skal kunne svømme til land. Vi fikk ikke demonstrasjon i vann, men de forklarte det godt nok på land.

 

Edit etter å ha lest det politistudent skrev: Vi fikk ikke sparke for mye i fra fordi de skulle se at vi klarte å svømme hele lengden med den teknikken, med tanke på at man skulle redde en person samtidig. Mulig det bare var på opptaket jeg var på at de var så pirkete på det.

Endret av Cortezz
Lenke til kommentar
Sitter på krakken i skammekroken, iført kremmerhushatten merket "esel" :)

Neida, jeg er voksen nok til å beklage og det var ikke vondt ment på noe måte. Hvis noen oppfattet mine utspill som krenkende på noe vis, eller som dritt, må jeg dypt og inderlig beklage dette.

 

Og bra å høre at jeg ikke er totally senior :)

 

 

Bildene til Eircag (takk for de forresten) er her

 

Hvis du har flere bilder, syntes i hvertfall jeg at de er velkomne her :) De ga i hvertfall meg sparket jeg trengte

Jo men hvor er posten din som en del snakker om? Har bladd enda flere sider, fant bare noen veldig fine bilder.

Investigation LOL:!:

 

:!:

 

:lol:

Lenke til kommentar
Man skal tenke livredning, det er derfor vi må svømme slik på rygg. Du skal kunne ha en peson på brystet samtidig som du skal kunne svømme til land.

 

 

Ser den 8)

Det høres ut som det går veldig sakte å svømme sånn, stemmer det?

Blir svømming med stoppeklokke på meg snart :p

Lenke til kommentar

Utrolig kjipt at de er så strenge på den biten med å sparke i fra på rygg når jeg har omtrent gått i lære for å øve meg på en bra teknikk der. Jaja. En som strøyk fordi beina plaska over vann? Dvs en strøyk fordi beina plaska over vann hele strekningen? Eller fordi beina lagde et uskyldig lite plask midt utpå der? :p

Lenke til kommentar
Man skal tenke livredning, det er derfor vi må svømme slik på rygg. Du skal kunne ha en peson på brystet samtidig som du skal kunne svømme til land. Vi fikk ikke demonstrasjon i vann, men de forklarte det godt nok på land.

 

Edit etter å ha lest det politistudent skrev: Vi fikk ikke sparke for mye i fra fordi de skulle se at vi klarte å svømme hele lengden med den teknikken, med tanke på at man skulle redde en person samtidig. Mulig det bare var på opptaket jeg var på at de var så pirkete på det.

 

 

Slik svømte jeg på livredningen og... bare at hendene mine var da på haken til markøren... jeg syns mange av leserne får ting til å virke for komplisert, når det i virkeligheten er ganske lett. Men må må jo trene for å få det til da... :D

 

Jeg plasket så mye bassenget da jeg trente til phs at jeg er tror det fortsatt er klor i blodet mitt... :p

Lenke til kommentar

Det jeg mener er....

Jeg trodde de skulle være strengere på utførelsene enn det de var. Så det virket som om ryggsvømmingen var den de tok mest alvorlig, men ingenting å bekymre seg over. Eksempler på hva som ble godtatt: Slaurete nedleggelser på løpetesten (ikke være ordentlig ani med bryst, skulderblader), ta skikkelig sats å slenge seg opp i bommen med brystet (lav bom), føttene foran startstreken på lengdehopp osv.

Men Tide, hun som strøk fordi hun plaska med beina gjorde det hele lengden. Hun fikk og flere beskjeder som hun ikke hørte.

Lenke til kommentar

Da var generalprøven på løpetesten unnagjort;) 34,5 runder! *Håper alle gymsaler har standard mål* Uten oppvarming og md en fotballkamp i bena fra i går så må jeg si meg fornøyd;P I tillegg til at jeg klarer lett 1 i benk så redder jeg meg der mtp poenggrensa=) Resten får gå på ren vilje:D

Lenke til kommentar
Er ikke det bra da? Jeg må bort og måle opp ei løype i skauen her. Tenkte å gjøre det i morgen, for å se hvordan jeg ligger an på den biten.

 

Er gress og hull der, men som eneste alternativ, får det heller gå.

Så vidt jeg vet så er 35 runder dt beste, dvs kar 1.

Som jeg pleier å si - all løping er bra løping! Tenk PHS for hver gang du ligger på mattene (gresset;P) Det bør være motivasjon nok til å komme sæ opp å løpe enda en runde til!*

Forventer full rapport etter løpebiten i morra, Rune;)

Lenke til kommentar

Høhø. Spørs om de har PC tilgang på sykehuset det :p Neida. Selvfølgelig kommer oppdateringene. Blir artig å se egentlig. Klarer noen mil i full galopp på sykkel, men sliter kanskje mer med løpingen. Hva vet jeg? Tiden vil vise.

 

OG i morgen skal jeg reise i hvertfall en time tidligere mot svømmehallen, og med litt flaks så har de åpent :p Det er riktignok stengt i hallen i pinsen, men slik værvarselet ser ut, blir det kanskje mulig å hoppe i fjorden også

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Er det som ryktene sier, noen som møter på opptak uten å egentlig vite hvorfor de er der, hva de skal gjøre etc?

For i så fall, hva er egentlig vitsen for dem?

Nei, si det... Er vel et resultat av samordna opptak. Noen gnomer som synes det høres kult ut og søker på PHS, uten å vite noe om det.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nå hvert på opptak og klarte de fysiske testene bra også kom jeg videre til intervju der jeg ble spurt om alt mulig rart. Da jeg skulle forlate rommet sa de"Nå har vi fått et bilbilde av deg som person og du får bare smøre deg med tolmodighet til du får et svar av oss"

Jeg fikk høre at man får et indirekte svar på selve intervjuet om man er kvalifisert eller ikke. stemmer det?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nå hvert på opptak og klarte de fysiske testene bra også kom jeg videre til intervju der jeg ble spurt om alt mulig rart. Da jeg skulle forlate rommet sa de"Nå har vi fått et bilbilde av deg som person og du får bare smøre deg med tolmodighet til du får et svar av oss"

Jeg fikk høre at man får et indirekte svar på selve intervjuet om man er kvalifisert eller ikke. stemmer det?

 

Gratulerer med vel overstått opptak. Jeg personlig syntes det høres positivt ut :)

 

Hørte rykter om at de ikke sjekka ID på fyfo-dagen, slik at man egentlig kunne betalt olaf tufte for å benke for deg elns (8

 

Flere som har opplevd/tenkt det samme?

 

Ikke det at jeg skal prøve på det, men det er litt svakt at det i teorien er mulig.

Vel. Skal du bli politi, er vel første betingelsen å være såpass ærlig at du møter opp som deg selv :) Kanskje litt på sidelinjen, men når jeg tok eksamnene i høst, skulle også leg sjekkes, men ble ikke alltid gjort. Satt på spissen kunne jeg fått en som har mer omløp i topplokket enn meg til å gjort det.

 

Men det er vel en rød tråd som heter "Ærlighet varer lengst" :)

 

Edit:

Den videosnutten der er bare konge :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...