Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Jeg var på opptak i fjor... ble godkjent av nemda, men ble plassert på venteliste pga manglet 1 poeng(skole poeng)

 

Nå har jeg tatt opp tre fag ved siden av jobb på fulltid. Det har kommet meg for øret at det blir dratt bort flere skolepoeng fra det man har...eks. militæret blir borte , div.fag ....

 

Kan noen hjelpe meg å bekrefte/avkrefte dette? Gjerne med en "god" forklaring ?!?

 

Stemmer som politistudent sier. PHS følger poengene som samordna opptak bruker og det ble i år endret på disse.

Selv ble jeg også godkjent i fjor og var 0,7 poeng unna, men noen flere alderspoeng og tatt opp fag håper jeg det går i år :)

 

Var selv på opptak i dag og det gikk forsåvidt veldig bra! Fikk 12 poeng og er godt fornøyd selv om jeg var en halv utførelse unna 1 i hang ups og benk, 2 sek unna 2 i svømming og 4 cm unna 1 i stille lengde :p

 

Og hva slags svømmetøy er det normalt at man stiller opp i? Selv bruker jeg en helt vanlig shorts i polyester, tror jeg det er. Og bruker man badehette på opptaket?

 

 

Selv brukte jeg en liten nett badeshorts :D Hehe. Surfeshortsen blir litt tung og hindrer flyten litt føler jeg. Ja, du kan bruke svømmehette på svømminga. Var noen få som hadde det i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja folkens, da er det nøyaktig en uke til Graff skal i ilden. Bruker veldig skjeldent å være nervøs for saker og ting, og det ville jeg ikke vært for dette opptaket heller, om jeg haddet visst at jeg kom til å bestå svømmingen. Er redd for å dumme meg ut med ei håpløs tid! Etter dagens svømmeøkt så annser jeg sjansene min som minimale til å klare kravet. Likevel så er det noe inni meg som gjør at jeg er villig til å dra de vell tilsammen 60 mila det er til Trheim. Rett og slett av erfaringens skyld, samt det å ha noe å se frem til.

Av alle dere som har vært på opptak, var det noen som ikke klarte svømmekravet (hvor langt bak var de)?

Og hva slags svømmetøy er det normalt at man stiller opp i? Selv bruker jeg en helt vanlig shorts i polyester, tror jeg det er. Og bruker man badehette på opptaket?

 

Husk stupstart! Svømmer du bryst? Isåfall, ikke ta for breie armtak under vann (utrolig sløsing med energi, + armene dine vil bremse opp farten), og ikke kjør på for hardt i begynnelsen. De siste 25 meterne på ryggen, prøv å konsentrer deg om å se bakover. Hodet samt skuldre vil da ligge lengre under vann og derfor ikke bremse så voldsomt opp!

Lenke til kommentar
Vel, Graff. Jeg er også mildt sagt svært bekymret for svømmingen. Består man ikke den, er det vel bare kroken på døra for i år vel? Og jeg kan jo ikke stupe heller :mad:

 

Jeg får heller ikke til å stupe :p Og ja jeg har sett filmen på dagbladets svømmeskole :p

Lenke til kommentar

Løpingen er det største marerittet.. For det første har jeg ikke prøvd den "banen" enda heller. Bare løpt masse på mølla. Fikk til 1800 meter på 10 min sist (11 km/t). Men har ikke PEIL på hvor mye som går bort når jeg tar med alle de gangene man skal legge seg ned. Skal man ha ekstrem dårlig kondis for å ikke klare 6'er?

Lenke til kommentar

Vel. Jeg har i det minste begynt å sykle til jobben i stedet for å kjøre, og det er utrolig hvor mye ekstra det gjør på kondisen fremfor å bare løpe!

 

Jeg var både kjekk, sprek og sexy i min ungdom, og hadde kondis i haugetall. Nå er jeg bare ... vel... det snakker vi ikke om :p

 

MEN nå har jeg kommet meg så langt at jeg til og med har booket meg inn på Rica Dyreparken hotell i Kr.sand til opptaket :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Folkens!

 

Er det noen som har fulgt rådet til gode gamle P-student og sjekket treningsprogrammet på www.phs.no?

 

Personlig har jeg ikke sett på den, men den er jo utviklet i samarbeid med idrettshøgskolen. Regner med at det er gode treningstips der! :D

Mulig jeg er blind, men jeg kan ikke finne det på siden. Klarte dog å søke det opp på google, så her følger et par lenker:

Jeg har kikket litt på de forskjellige, og jeg vil ikke anbefale noen å kjøre alle de separate programmene samtidig. Dersom man trenger å trene på alle testene, så har PHS laget et eget program for dette:

Løpingen er det største marerittet.. For det første har jeg ikke prøvd den "banen" enda heller. Bare løpt masse på mølla. Fikk til 1800 meter på 10 min sist (11 km/t). Men har ikke PEIL på hvor mye som går bort når jeg tar med alle de gangene man skal legge seg ned. Skal man ha ekstrem dårlig kondis for å ikke klare 6'er?

Jeg vil anbefale at du kommer deg ut i naturen og løper litt, eventuelt innstiller møllen på 5-10% incline, altså løper i oppoverbakke. Det er ikke det samme å løpe på flat tredemølle og å løpe på denne "banen".

Lenke til kommentar
Jaja folkens, da er det nøyaktig en uke til Graff skal i ilden. Bruker veldig skjeldent å være nervøs for saker og ting, og det ville jeg ikke vært for dette opptaket heller, om jeg haddet visst at jeg kom til å bestå svømmingen. Er redd for å dumme meg ut med ei håpløs tid! Etter dagens svømmeøkt så annser jeg sjansene min som minimale til å klare kravet. Likevel så er det noe inni meg som gjør at jeg er villig til å dra de vell tilsammen 60 mila det er til Trheim. Rett og slett av erfaringens skyld, samt det å ha noe å se frem til.

Av alle dere som har vært på opptak, var det noen som ikke klarte svømmekravet (hvor langt bak var de)?

Og hva slags svømmetøy er det normalt at man stiller opp i? Selv bruker jeg en helt vanlig shorts i polyester, tror jeg det er. Og bruker man badehette på opptaket?

 

Husk stupstart! Svømmer du bryst? Isåfall, ikke ta for breie armtak under vann (utrolig sløsing med energi, + armene dine vil bremse opp farten), og ikke kjør på for hardt i begynnelsen. De siste 25 meterne på ryggen, prøv å konsentrer deg om å se bakover. Hodet samt skuldre vil da ligge lengre under vann og derfor ikke bremse så voldsomt opp!

 

Takk for svar og gode tips Tide!

Jeg svømmer bryst, men starter ikke med stup. Har blitt anbefalt å ikke gjøre det. Man kan miste brillene, man har en tendens til å vente med å stupe fra tida har startet og dermed tape tid..og alt i alt så er det vist ikke så mye å tener på det. Alle som svømmer bryst her inne?

Lenke til kommentar
Løpingen er det største marerittet.. For det første har jeg ikke prøvd den "banen" enda heller. Bare løpt masse på mølla. Fikk til 1800 meter på 10 min sist (11 km/t). Men har ikke PEIL på hvor mye som går bort når jeg tar med alle de gangene man skal legge seg ned. Skal man ha ekstrem dårlig kondis for å ikke klare 6'er?

 

Du bør løpe testen for din egen del, da får du en nøyaktig oversikt på hvordan du ligger ann.. tredemølle er ikke det samme ;).. jeg løp 1800 meter første gang, når jeg skulle teste kondisen... da jeg senere løp testen klarte jeg bare 23 runder, pluss banen var litt dårlig målt opp... dvs jeg manglet 2 runder på å bestå... og det var etter jente kravene.

men kondisjon er det jo rask progresjon på så du klarer det nok...:) og alle er forskjellige.

Endret av Troya85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...