Gå til innhold

til alle dere som sa at flasha 360 = 0kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
til alle dere som sa at flsha 360 = 0kr

 

solgte akkurat min for 2500 så en flasha 360 er vert cash.

Vi sa vel bare at den er verdt jack shit, vi sa ikke at det ikke fantes idioter der ute ;)
Lenke til kommentar
Sørge for god nok kjøling, for one?

Tsshpfftph... Min forrige 360 sto helt åpent og fritt på mitt generelt ganske kalde rom og fikk ROD etter et halvt år. Så det går mer på uflaks enn hvordan du oppbevarer konsollen.

 

Skader ikke å sørge for god kjøling, da konsollen har problemer med overoppheting.

 

Hva mener du forresten med "åpent og fritt"? Hadde du hardwaren ute av boksen, eller mener du bare at du ikke hadde noen hindringer i veien for luftgjennomstrømminga? Da har du i tilfelle ikke sørget for god kjøling. Hadde du moddet 360'en med ekstra vifter eller annen kjøling? Har du en u-modda boks trenger du selvfølgelig ikke sette i ny vifte, da du bare kan levere den inn om det skulle gå galt. Har du derimot modda boksen og mista garantien, da bør du sørge for god kjøling, langt utover det å ikke blokkere luftveiene.

 

Ja, man kan være uheldig å få en "doomed" x360. Har du garanti er det MSs problem, ikke ditt. Har du derimot modda boksen, kan du skylde deg selv om boksen dør, og eneste forholdsregelen du tok var å ha vinduet åpent og sette xboxen midt på gulvet. Jeg observerer at jeg meget sjelden blir utsatt for uflaks. Kanskje har det noe med at jeg tar forholdsregler?

Lenke til kommentar

Fælt til grilling det var her da.. Poenget mitt var at uansett hvor gode forhåndsregler du tar deg (eller kjøling), så er ikke det en garanti for at boxen lever evig. Alle vet at 360 er ustabil og den kan få ROD når som helst, det har mange erfart.

 

Jeg hadde Xboxen min godt utpå gulvet hele tiden. Flyttet aldri på den, men allikevel døde den sånn helt uten videre. Teknisk sett bør da det holde for at en elektronikkboks ikke skal død pga luftmangel...

Lenke til kommentar

Du kan ha verdens beste vifter; men det hjelper ikke når dvd drevene ryker under en lav sko og resten ristes fra øst til vest.

Min står på fast åpen plass, men mitt første år som eier endte med 3 reperasjoner; hvor ingen skyltes varmeutvikling.

 

Men hey; om man kjøper en moddet eller kjøper en ny og modder dem blir jo samme sak, og spør du meg like tullete begge deler.

Lenke til kommentar
Fælt til grilling det var her da.. Poenget mitt var at uansett hvor gode forhåndsregler du tar deg (eller kjøling), så er ikke det en garanti for at boxen lever evig. Alle vet at 360 er ustabil og den kan få ROD når som helst, det har mange erfart.

 

Du kan ha verdens beste vifter; men det hjelper ikke når dvd drevene ryker under en lav sko og resten ristes fra øst til vest.

 

Jada, det er flere ting enn varme som kan ta knekken på xboxen, men det er da inget argument mot å sørge for bedre kjøling. DVD-drevet kan for så vidt byttes.

Lenke til kommentar
Men hey; om man kjøper en moddet eller kjøper en ny og modder dem blir jo samme sak, og spør du meg like tullete begge deler.

 

I beg to differ! :)

 

Det å kjøpe et nytt konsoll og modde det er langt smartere enn å kjøpe et konsoll som allerede er moddet. Forutstningen er at du modder det selv og ikke lar noen andre gjøre jobben for deg. (OK greit, jeg vedgår at det kanskje er nødvendig at man også har et minimum av tech skills. Men hvis du vet hvordan du går frem for å sette inn et nytt kort i din egen PC så har du også det som skal til av skills for å modde en xbox360. Det eneste du trenger er å lese deg til hvordan du åpner og flasher konsollet. Det er i bunn og grunn ikke vanskeligere enn å følge en vanlig bruksanvisning)

 

Hvorfor er det i utgangspunktet smartere å gjøre det selv enn å la andre gjøre det? Ganske enkelt fordi at i sammenheng med at du lærer deg hva som skal til for å modde så plukker du også opp litt info om hva som skal til for å reparere feil eller å forebygge feil. (X-clamp fix mm.) Du lærer deg nok til å bli ditt eget verksted rett og slett. Og skulle det dukke opp noe som ikke lar seg fikse så lett så tar du den ekstra kostnaden det blir å sende den på verksted. Det vil for øvrig alle dere andre også være nødt til så snart garanti-tiden deres har gått ut. Og jeg minner om at dere som kjøpte Xboxen ved launch ville allerede ha vært uten garanti om det ikke hadde vært for at MS forlenget den med et år for dere. ;)

Lenke til kommentar
Du lærer deg nok til å bli ditt eget verksted rett og slett. Og skulle det dukke opp noe som ikke lar seg fikse så lett så tar du den ekstra kostnaden det blir å sende den på verksted. Det vil for øvrig alle dere andre også være nødt til så snart garanti-tiden deres har gått ut. Og jeg minner om at dere som kjøpte Xboxen ved launch ville allerede ha vært uten garanti om det ikke hadde vært for at MS forlenget den med et år for dere. ;)

 

Eller ikke..

Ettersom det i norge er noe som heter forbrukerkjøpsloven som vil gi deg 5 års reklamasjonsrett på nettopp en spillkonsol (den er ment å vare vesentlig lengre en 2 år, ergo 5 års reklamasjonsrett). Så RROD (og andre produksjonsfeil) vil faktisk dekkes i 5 år av den norske reklamasjonslovgivningen.

 

Legg også merke til at det er forskjell på garanti og reklamasjon. En garanti er noe en produsent (eller butikk) kan gi i tillegg til reklamasjonsretten din, men en garanti kan ALDRI gi dårligere vilkår en du allerede har via reklamasjonsretten som er gitt i forbrukerkjøpsloven.

 

Arlendius

Lenke til kommentar
Eller ikke..

Ettersom det i norge er noe som heter forbrukerkjøpsloven som vil gi deg 5 års reklamasjonsrett på nettopp en spillkonsol (den er ment å vare vesentlig lengre en 2 år, ergo 5 års reklamasjonsrett). Så RROD (og andre produksjonsfeil) vil faktisk dekkes i 5 år av den norske reklamasjonslovgivningen.

 

Sant det. Vi lever jo i Norge så her tar modifiserere litt større sjanser enn ellers i verden. Dog er det delte meninger om hvorvidt forbrukerkjøsloven også kan dekke et modifisert konsoll. Det er tross alt garanti-seglet du bryter når du åpner konsollet. Og endringen du gjør er på DVD-spilleren, ikke på hovedkortet (som er feilkilden til alle RROD feilene).

 

Jeg er ingen juss-ekspert, og personlig ville nok ikke jeg tatt den krangelen gjennom "mølla", men jeg tipper det snart dukker opp noen som er sta nok til å gjøre det.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Bare til orientering så snakket jeg om ikke modifiserte konsoller, siden det ble hevdet at også de som hadde det ville måtte betale reparasjoner selv hadde det ikke vært for Microsofts 3 års garanti!

 

Når det gjelder reklamasjon å modifiserte konsoller så er det ikke noe som sier at man ikke skal ha samme reklamasjonsretten på det så lenge man ikke har gjort noe som gjør at feilen vil framprovoseres! (Husk at garantien fra produsenten kan være brutt når du åpner konsollen, men du har fortsatt reklamasjonsrett som garantien ikke kan si er ugyldig!) For 10-15 år siden var det jo en stor greie med at man kun hadde garanti på PC-er dersom de ikke var åpnet (det var ofte et klistremerke bakpå), noe som selvsagt ikke stemte. Man kunne bytte ut hardware eller støvsuge kabinettet å enda ha garanti på alt man ikke byttet, så lenge byttet ikke medførte eller framprovoserte feilen.

 

Jeg orker ikke spekulere i om man vil ha reklamasjonsrett på en modifisert konsoll av den enkle grunn at jeg ikke har peiling! Det blir et bevisspørsmål om modifiseringen er med på å gjøre at man oftere får feks RROD (noe Microsoft helt sikkert hevder), så der ville man nok i ytterste konsekvens måtte ta saken til retten for å få en avklaring.

 

Arlendius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...