Gå til innhold

spøker det hos oss?


Anbefalte innlegg

Ikke glem at klippene er i ELENDIG kvalitet, så det er ikke noe problem å bruke maske eller redskaper som snor og lignende.

Det jeg enda lurer på er hvorfor "klarsynte" stiller opp på middelmådige kanaler istedet for å håve inn en million dollar av Randy(?).

 

Jeg skulle gjerne overnatta et par netter i et "hjemsøkt" hus og tatt disse forbanna målingene som troende avfeier fordi "det ikke gir mening". Vel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
["Overnaturlig energi" er] Alt som ikke kan forklares med kjente, naturlige fenomener/årsaker? Som spøkelser, ånder, demoner, tannfeen om du vil.

 

Da svarer jeg, i Humes udødelige ånd, at alt som er overnaturlig slutter å eksistere idet det blir til. Hvorfor? Fordi det som er naturlig nødvendigvis må finne sted i naturen. At det tidligere aldri har vært observert, betyr ikke annet enn nettopp det: Det har aldri tidligere vært observert.

 

Dersom "overnaturlige" ting som spøkelser blir observert, er de ikke lengre "overnaturlige", men naturlige. Konsekvensen blir da at de er en del av naturen — en del som hittil ikke har blitt observert. Altså blir alle former for "overnaturlig energi" eller spøkelser eller hva som helst naturlig.

 

 

Ergo finnes det en naturlig forklaring på det kompisen din opplevde.

Lenke til kommentar
Nå blander du filosofi og vitenskap. Ganske tåpelig av deg å sitter her og bruke en PC, et produkt av vitenskapen, til å fortelle oss at vitenskap egentlig ikke fungerer :lol:

Nå blir dette off-topic, men det er ingen beviser for at hverken vitenskapen eller PC-en du og jeg bruker eksisterer.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt jeg vet det, det jeg har sagt jeg vet er at han snakker sant om hva som skjedde.

Men å gå derfra til å finne på fantastiske forklaringer er et enormt sprang. Du har fortsatt ikke sannsynliggjort at det skyldtes "noe overnaturlig".

 

Jeg heller mot pvernaturlighet, ja, av den enkle grunn at jeg ikke finner andre løsninger. Bruk av eliminasjonsmetoden.

Problemet er at "overnaturlighet" ikke er en gyldig forklaringsmodell. Men det er jo vanlig at anti-vitenskapelige folk tyr til det "overnaturlige" da. Bra vitenskapsmenn som regel lar være med det, ellers hadde vi blitt holdt ganske kraftig tilbake.

 

 

Nå blir dette off-topic, men det er ingen beviser for at hverken vitenskapen eller PC-en du og jeg bruker eksisterer.

Det er null poeng i å ta denne diskusjonen, da den ikke har noe som helst med saken å gjøre. Hvis du ønsker å benekte din egen eller PCen din sin eksistens, go right ahead. Men det har som sagt ingenting med saken å gjøre. Argumentet "spøkelser finnes fordi du ikke kan bevise at du selv finnes" er bare tåpelig.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Poenget ditt står fortsatt uforandret.

 

"Spøkelser finnes ikke. Det er bare historier. De har aldri blitt filmet."

||

\/

"Gud finnes ikke. Det er bare historier. Han har aldri blitt filmet."

 

Enig med deg. Veldig off-topic, men hvordan i all verden kan du si at spøkelser ikke finnes og argumentere med at de aldri har blitt filmet (er helt enig, ikke missforstå) men tro på Gud fordi det står i en bok? Så dersom du hadde blitt vist en bok som var mange tusen år gammel og det stod om spøkelser da, ville du trodd på den da? Kakestykke, du slutter aldri å provosere meg med dine innlegg! :p

Lenke til kommentar
Nå vrir du på definisjon, det er unødvendig.

 

Overnaturlig: ting som er "over" naturlovene, ikke følger dem. Dagens naturlover sier at noe dør, da er det dødt. Det går ikke igjen i halvgjennomsiktig form. Ergo må naturlovene oppdateres om gjenferd og dets like skal defineres naturlig.

 

Det du sier her forandrer jo ingenting. Dersom ting blir observert å ikke være i samsvar med naturlovene, må nødvendigvis naturlovene oppdateres, og det "overnaturlige" blir igjen naturlig. Ergo er det en naturlig forklaring.

Lenke til kommentar
Nå vrir du på definisjon, det er unødvendig.

 

Overnaturlig: ting som er "over" naturlovene, ikke følger dem. Dagens naturlover sier at noe dør, da er det dødt. Det går ikke igjen i halvgjennomsiktig form. Ergo må naturlovene oppdateres om gjenferd og dets like skal defineres naturlig.

 

Det du sier her forandrer jo ingenting. Dersom ting blir observert å ikke være i samsvar med naturlovene, må nødvendigvis naturlovene oppdateres, og det "overnaturlige" blir igjen naturlig. Ergo er det en naturlig forklaring.

Vi er enige der. Men frem til det er innlemmet i naturlovene ved en oppdatering, ER det pr def overnaturlig. Og derfor vil et spøkelse pr idag være overnaturlig, selv om det kanskje ikke vil være det om 10 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...