Gå til innhold

spøker det hos oss?


Anbefalte innlegg

tror det spøker i huset vårt. Det GÅR tungt i trappa og over stuegulvet og det har banket på noen ganger..dette skjer når alle dører er låst og ungene er lagt seg..vi tror virkelig at det spøker hjemme..jeg er blitt livredd for å sove alene (han er mye borte i jobben) og det ødelegger nattesøvnen min :(

 

Hva kan jeg gjøre? kan gjenferd være farlige? Har hørt at de kan gå fysisk til angrep...hum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg og min samboer er ganske sikker på at vi har et lite spøkelse på loftet.

Det har ikke gjort oss noe uten om å lage litt lyder og at du har en følese

av å bli iakttat av og til.

Så du skal ikke se bort fra at det kan være et spøkelse eller noe, men det kan

ha helt naturlige årsker og.

Gammelt hus litt knirking i trappen etc. :D

Lenke til kommentar
Haha.. Dette er vel ikke ment seriøst? :p

 

Hvis du er så redd for spøkelser, kan du jo bare flytte ut. rofl..

 

Aldri om jeg flytter..

det er andre som også har merket ting i dette huset, mener det helt særiøst! Det går i trappa, over stuegulvet osv..helt merkelig, til og med de som ikke har trodd på spøkelser har nå begynt å tro..

Lenke til kommentar

Gjenferd er absolutt ikke farlige.

Dette med at de kan gå fysisk til angrep er myter satt til livs enten av hollywoodregissører eller grådige eksorsister (av typen "gjenferd er farlige! La meg rense huset ditt for 20 laken" mens de snakker om barnas sikkerhet osv).

 

Evt. får du nok mer seriøs respons på GaiaForum. Lykke til.

 

(men man må registrere seg for å kunne se hele forumet. er kategorier med alt fra meditasjon til UFOer og spøkelser der..)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Meg og min samboer er ganske sikker på at vi har et lite spøkelse på loftet.

Det har ikke gjort oss noe uten om å lage litt lyder og at du har en følese

av å bli iakttat av og til.

Så du skal ikke se bort fra at det kan være et spøkelse eller noe, men det kan

ha helt naturlige årsker og.

Gammelt hus litt knirking i trappen etc. :D

 

okei:) er ikke knirking, jeg trodde det var typen som kom opp trappa etter å ha lagt ungene var TUNGE skritt, ikke knirking, knirker gjør det ofte, men dette var skritt :S scary as hell..

Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at det med knirkingen har en naturlig forklaringer?

 

Da vi hadde vår gamle hytte (ble kjøpt ut i et arveoppgjør :mad: ) så opplevde vi akkurat det samme om natten.. Dette fordi treverk har en tendens til å utvide seg når det blir varmt, og trekker seg sammen når det blir kaldt..

Og jeg skal love deg at det kan gi HØYE lyder, og moren min sendte alltid pappa ut for å sjekke om det var noen der :p

 

 

Edit: hørte det selv, og ja, det kan høres ut som skritt. Dette var en gammel hytte, og jeg husker denne knirkingen fra jeg var veldig liten.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
tror det spøker i huset vårt. Det GÅR tungt i trappa og over stuegulvet og det har banket på noen ganger..dette skjer når alle dører er låst og ungene er lagt seg..vi tror virkelig at det spøker hjemme..jeg er blitt livredd for å sove alene (han er mye borte i jobben) og det ødelegger nattesøvnen min :(

 

Hva kan jeg gjøre? kan gjenferd være farlige? Har hørt at de kan gå fysisk til angrep...hum

 

Det eneste stedet det "spøker" er i fantasien din, som er godt utviklet ;)

vi er så gode til å lure oss selv til å se mønstre at vi ikke skjønner det selv engang, hjernen har en lei tendens til å vri og vende ale sanseinntrykk opp mot kjente ting eller ting vi har hørt/lest om.

Slik kan vi lure oss selv til å tro de mest fantastiske ting og være aldeles overbevist om dem, om en i tillegg glaner på skrale serier om folk som "ser spøkelser" og tvilsomme TVN produksjoner så forsterker en fort de fantasiene en trenger for å innbille seg ting ;)

Så nei, det spøker ikke, spøkelser har aldri og vil aldri eksistere :)

Lenke til kommentar

Skjønner det kan være skummelt, men tror ikke du har noe å være redd for.

Var min samboer som merket mest til det i begynnelsen, men jeg merket det

selv og etter en stund. Må innrømme at jeg lo litt av henne når hun sa at hun

trodde det spøkte. :p

Du blir vel kanskje vandt til det og etterhvert er det ikke så skummelt.

Lenke til kommentar
tror det spøker i huset vårt. Det GÅR tungt i trappa og over stuegulvet og det har banket på noen ganger..dette skjer når alle dører er låst og ungene er lagt seg..vi tror virkelig at det spøker hjemme..jeg er blitt livredd for å sove alene (han er mye borte i jobben) og det ødelegger nattesøvnen min :(

 

Hva kan jeg gjøre? kan gjenferd være farlige? Har hørt at de kan gå fysisk til angrep...hum

 

Bare innbilning. Spøkelser finnes ikke, vet du. De kan i hvert fall ikke gå til fysisk angrep, da de per definisjon ikke er fysiske objekter.

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
Gjenferd er absolutt ikke farlige.

Dette med at de kan gå fysisk til angrep er myter satt til livs enten av hollywoodregissører eller grådige eksorsister (av typen "gjenferd er farlige! La meg rense huset ditt for 20 laken" mens de snakker om barnas sikkerhet osv).

 

Evt. får du nok mer seriøs respons på GaiaForum. Lykke til.

Weird forum tbh.. :O

Lenke til kommentar

hum er rart at det kan gå over gulvet også da, er ikke bare trappa det går i..:S og hva med bankingen på døra midt på natta uten at det er noen der(inni huset, ikke på ytterdøra)

Ei som bodde der før så lampetter slå seg av og på, hørte noen snakket osv..er enda litt redd jeg hehe, selv om dere prøver å berolige meg ;)

Lenke til kommentar
Du tenker på at "det spøker her" så du kommer til å oppleve det. Overlevelsesmekanismen vår, frykt.

Få tankegangen over på at det ikke er noe farlig og at du kommer til å bli skadet osv osv for du vil bare gå rundt med en frykt for å oppleve ting, og det er uhyggelig :)

 

ja med en gang jeg låser meg inn i huset tenker jeg at det spøker her og ser meg rundt om HELE tiden, er blitt heeeelt tullete jeg nå, begynte å gråte også når jeg hørte skrittene sist gang :S

Lenke til kommentar
Er sikkert berre eit gjennferd som vil bu i sitt gamle hus, og bankinga er en venn av gjennferdet som vil komme på besøk.. :)

 

Uansett hvis det var hans gamle hus så vil han vel passe på for innbrudstjuvar osv:P

 

hehe det var litt morsomt forklart da;) er nytt hus som er bygd opp på ei branntomt, det _spøkte_ i det forrige huset også..

Lenke til kommentar
Er sikkert berre eit gjennferd som vil bu i sitt gamle hus, og bankinga er en venn av gjennferdet som vil komme på besøk.. :)

 

Uansett hvis det var hans gamle hus så vil han vel passe på for innbrudstjuvar osv:P

 

hehe det var litt morsomt forklart da;) er nytt hus som er bygd opp på ei branntomt, det _spøkte_ i det forrige huset også..

 

Ring til Åndenesmakt og spør om de kan hjelpe deg :tease:

Lenke til kommentar

Vår X nabo hadde det samme problemet. De hadde noen Svaksynte (?) som så hva det var. De fant ut at det var ei gammel dame som gikk igjn, og ryddet i skap om natten og div.

 

Du kan jo ringe en slik svaksynt (Eller hva de nå heter) og få utryddet spøkelsene dine.

 

Ikke det at jeg tror på det, men "spøkelsene" er nok noe dere tror er der, og dere tror de forsvinner når de har blitt utryddet.

Lenke til kommentar
Vår X nabo hadde det samme problemet. De hadde noen Svaksynte (?) som så hva det var. De fant ut at det var ei gammel dame som gikk igjn, og ryddet i skap om natten og div.

 

Du kan jo ringe en slik svaksynt (Eller hva de nå heter) og få utryddet spøkelsene dine.

 

Ikke det at jeg tror på det, men "spøkelsene" er nok noe dere tror er der, og dere tror de forsvinner når de har blitt utryddet.

 

klarsynte mener du;)svaksynte er mennesker som ser dårlig :) jeg og typen tror absolutt at det er noe der, men det finnes ikke noen klarsynte her hvor vi bor og hvis vi skal ha en klarsynt fra en annen plass må vi betale ca 7000 :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...