Gå til innhold

spøker det hos oss?


Anbefalte innlegg

Og hvordan kan en skyvedørsgarderobe åpne og lukke seg av seg selv? Ja, den kan helle ene eller andre veien av naturlige årsaker. Men hvordan kan den slå seg hardt opp og igjen, 20 ganger på et halvt minutt, i en konstant bevegelse?

Jeg vet det ikke er noen vits å prøve å overbevise noen, var slik selv. Det er ingen vits å diskutere det en gang, inntil den dagen dere ser noe selv, eller får det fra personer dere stoler 110% på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke stolt på noen om de hadde kommet til meg og sagt det spøkte hos dem. Folk trekker konklusjoner ut av ingenting.

Kom tilbake når du har målinger på elektromagnetiske felt, CO, Radon (kan du også ta med) og diverse andre stoffer. Intill da er et ingen vits at vi diskuterer noe som helst fordi du har en oppfatning og jeg har en helt annen.

 

"Jeg er sikker på at jeg lukket døra til skapet, men nå er den åpen. Det spøker her!"

 

Dere påstår at all fysikk er grunnleggende gal. Dere har en rimelig stor bevisbyrde på dere her, lykke til!

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Sier bare en ting. Sjekk PENN & TELLER - Ghosbusters episoden. Burde gjøre klart dette temaet en gang for alle! :!:

Tja, de har tom. "avslørt" at passiv røyking ikke er skadelig, så jeg er litt skeptisk til hvor strenge kravene deres til bevis er når de først har bestemt seg for at noe er tull.

Lenke til kommentar
Sier bare en ting. Sjekk PENN & TELLER - Ghosbusters episoden. Burde gjøre klart dette temaet en gang for alle! :!:

Tja, de har tom. "avslørt" at passiv røyking ikke er skadelig, så jeg er litt skeptisk til hvor strenge kravene deres til bevis er når de først har bestemt seg for at noe er tull.

 

hehe så du så ikke ironien der nei. Er jo noe som heter grenser for passiv røyking. Inne er det ikke bra, men utendørs er det kanskje ikke det helt store. :D:D Men akkurat ghostbuster episoden er rimelig grei, sammen med bibel og nostradamus episodene:P

Lenke til kommentar
Og hvordan kan en skyvedørsgarderobe åpne og lukke seg av seg selv?

Alt vi har er påstanden om at den gjorde det.

Da skjønner du kanskje åpningen i min første post bedre:

Hvordan er det mulig å tro på slikt?

Det er ganske umulig for oppegående mennesker.

Helt til de opplever det selv.

 

 

*generelt*
Jeg synes dette høres like absurd ut som dere gjør. Men når en jeg VET snakker 100% ærlig, og som jeg vet er en fornuftig jordnær mann, forteller meg i fortrolighet at de sto begge lysvåkne og så skyvedørsgarderobedøra slamre opp og igjen i stor hastighet.. Da har jeg ikke annet valg enn å tro ham.
Endret av toth
Lenke til kommentar
Jeg synes dette høres like absurd ut som dere gjør. Men når en jeg VET snakker 100% ærlig, og som jeg vet er en fornuftig jordnær mann, forteller meg i fortrolighet at de sto begge lysvåkne og så skyvedørsgarderobedøra slamre opp og igjen i stor hastighet.. Da har jeg ikke annet valg enn å tro ham.

Kanskje det var noen som visste de var litt overtroiske, og tullet med dem, f.eks. ved å feste noen tråder de kunne dra i for å åpne/lukke? Kanskje døra på et eller annet vis var blitt stående i spenn? Kanskje han visste du var litt overtroisk, og tullet med deg? Kanskje du tuller med oss?

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
Jeg synes dette høres like absurd ut som dere gjør. Men når en jeg VET snakker 100% ærlig, og som jeg vet er en fornuftig jordnær mann, forteller meg i fortrolighet at de sto begge lysvåkne og så skyvedørsgarderobedøra slamre opp og igjen i stor hastighet.. Da har jeg ikke annet valg enn å tro ham.

Kanskje det var noen som visste de var litt overtroiske, og tullet med dem, f.eks. ved å feste noen tråder de kunne dra i for å åpne/lukke? Kanskje døra på et eller annet vis var blitt stående i spenn? Kanskje han visste du var litt overtroisk, og tullet med deg? Kanskje du tuller med oss?

Selvsagt kan det hende jeg er full av løgn for alt du vet. Men soverommet er i andre etasje, de bor der alene, og dette var på natten. Så tråder eller andre mennesker var ikke involvert.

Og at en skyvedør står i spenn gjør ikke at den plutselig åpner og lukker seg gjentatte ganger hardt.

Det er slike dører det er snakk om:

finoGarderobe.jpg

 

Som sagt var han heller ikke det spor overtroisk før dette, og heller ikke jeg. Så det er ikke noen "kanskje han/noen visste du/han var overtroisk".

 

Men som sagt kan det for alt du vet være jeg er full av bullshit. Jeg har egentlig ingen behov for å overbevise deg, da jeg vet hvor idiotisk det høres ut, inntil man er midt oppi det selv.

Lenke til kommentar
Og at en skyvedør står i spenn gjør ikke at den plutselig åpner og lukker seg gjentatte ganger hardt.

Triller den lett kan den sprette fram og tilbake noen ganger før den stopper. Vi vet heller ikke hvor nøyaktig denne beskrivelsen er. Kanskje var det noe som falt ned og dyttet den, og forårsaket noe av lyden. Det er synd personer som er så interessert i å undersøke alle omstendigheter rundt merkelige ting som meg aldri opplever slikt...

Lenke til kommentar
Og at en skyvedør står i spenn gjør ikke at den plutselig åpner og lukker seg gjentatte ganger hardt.

Triller den lett kan den sprette fram og tilbake noen ganger før den stopper. Vi vet heller ikke hvor nøyaktig denne beskrivelsen er. Kanskje var det noe som falt ned og dyttet den, og forårsaket noe av lyden. Det er synd personer som er så interessert i å undersøke alle omstendigheter rundt merkelige ting som meg aldri opplever slikt...

Hva med å finne et alternativ-forum, og legge inn en annonse hvor du sier du ønsker å besøke en plass med "høy åndelig aktivitet", og håpe på å bli invitert, enten av "ofre" eller utdrivere?

Lenke til kommentar
Kjære vene. Spøkelser finnes ikke, folkens.

...sa han uten noe form for bevis eller annen dokumentasjon. Typisk.

Bortsett fra årevis med forskning som viser at alt har en naturlig forklaring. Hvis noen hadde klart å bevise at noe slikt eksisterte hadde de blitt styrtrike og verdensberømte, og ikke minst faktisk anerkjent fordi de hadde bestått vitenskapelige tester.

Lenke til kommentar

Spøkelsene vet å oppføre seg slik at deres eksistens ikke kan bevises, vet du.. ;) Dessuten er det vanskelig å bevise at noe metafysisk (?) har en fysisk eksistens.

 

Hvorom allting er; de fleste slike historier har nok en helt naturlig forklarling. Likevel ville jeg ikke være så forferdelig bråkjekk med å avfeie spøkelser som tull og tøys. Det er endel troverdige og fornuftige mennesker som mener de har hørt spøkelser, og opplevd andre fenomener også. Jeg mener ikke av den grunn at slikt finnes, men kan ikke uten videre konkludere med det motsatte heller..?

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Noen mennesker har bedre trente sanser enn andre. Fra barndommen av lærer vi å lukke igjen for det vi ser, hører, føler, lukter etc av de som "vet bedre" og er "normale". Jeg vil ikke at du skal tvile på det du føler fordi om numme folk sier det kan være feil. Det du sanser er det du sanser... En liten pekepinne på hvis du tviler på om det er din egen fantasi, er om du blir overrasket av det du sanser. Da er det et godt tegn på at det ikke er fantasi. At du f.eks. er midt i en samtale med noen og plutselig merker noe bak deg.

 

Så det neste du kan gjøre er å skru opp sansene dine igjen og sans om denne tilstedeværelsen vil deg noe vondt, godt eller er deg likegyldig. Kanskje du finner variabler imellom også. Sans etter.... med den sansen som er mest utviklet hos deg. Det du plukker opp er mest sannsynlig rett.

 

Stol på deg selv når det gjelder disse tingene. Og for dere som ikke har sanset slike ting, har dere prøvd selv? Har dere snudd dere noen ganger for dere merket noen så på dere, selv om det ikke var noen der?

Endret av Leosan
Lenke til kommentar

Sansene våre er resultater av signaler sendt via nervebaner, disse impulsene blir tolket av en hjerne som skaper en projisering av verden vi oppfatter rundt oss.

Om vi selv har mye input i form av overto og det å underbevisst eller bevisst å ville tro på noe eller inbiller oss sjøl noe så er det kun et resultat av at hjernen har lurt oss selv.

 

Om en har en følelse av iakttakelse er det en ren evolusjonær sak som bunner i at vi er sensitive for ting i periferien av synsfeltet og reagerer om det er noe som skjer, eller inbiller oss at det er noe som skjer der. hjernen har "lurt" oss til å se ting som ikke er der da den er overfølsom på farer som lurte da vi fortsatt var små pattedyr på savannen og avhengige av å kunne oppfatte fare raskt. Om en da reagerte en gang for mye og det ikke var noe annet enn en skygge, busk eller annet så var det bedre enn om en ikke reagerte når faren virkelig var der. Derav kom et evolusjonært press for utvikling av større følsomhet for slikt, så i det henseende har du rett angående økt følsomhet, men det har slettes ingen ting med spøkelser å gjøre.

Lenke til kommentar
En liten pekepinne på hvis du tviler på om det er din egen fantasi, er om du blir overrasket av det du sanser. Da er det et godt tegn på at det ikke er fantasi. At du f.eks. er midt i en samtale med noen og plutselig merker noe bak deg.

Slike påstander er trivielle å teste, og du kan banne på at flere har gjort det i håp om å vinne $1 mill. At ingen har innkassert den skyldes at det bare er noe folk innbiller seg. Man legger merke til gangene man gjetter riktig, men glemmer dem man har tatt feil. Man kan også ha hørt dem, eller lagt merke til skyggen, uten at man bevisst har oppfattet at man gjorde det.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...