Gå til innhold

CrossfireX-driver i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Slenger inn ett par bilder. Ble litt mer hektisk enn planlagt i kveld :whistle:

 

Som Dere sikkert legger merke til er ikke crossfire bruene koblet til og at det er mye rot, men dette er bare eksempel på hvordan crossfireX ser ut hos meg ;)

 

Å, herre.... ;)

 

Det der var bare sinnsvakt, lurer på hvordan temperaturer du får på de greiene...

 

EDIT @ wheelman: du har ikke mye og si, jeg vet hva du planlegger når det kommer til skjermkort... *host*Tri-SLI*host*

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
@ wheelman: du har ikke mye og si, jeg vet hva du planlegger når det kommer til skjermkort... *host*Tri-SLI*host*
Takker og bukker for "positive" reaksjoner, he he... har vel aldri vært helt normal :blush: men men, sånn er det bare å være litt HW nerd :innocent:

Glad jeg ikke er alene jeg, Pac-man :blush:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
galskap, pur galskap...

 

og forresten, hva for hovedkort har 4 pci-e porter av passe størrelse tilgjengelig?

 

Msi K9A2 790FX har passe avstand mellom portene, men siden jeg byttet fra stockkjøler til DuOrb måtte jeg slipe bort halvparten av muterene til festeanordningen til kjøleren siden de kom i konflikt med viftene på kortet på siden. Men ellers gikk alt smertefritt :new_woot:

post-97480-1199350444_thumb.jpg

Lenke til kommentar
får bare håpe at nvidia kommer med tri-sli med 88GT(S) kortene sine.. dette vil nok slå crossfirex greit.

 

he he.. Crossfire skalerer bedre enn SLI.. men man skal være forsiktig med å påstå noe før fakta foreligger.

 

Det eneste "svake" punktet i CrossfireX oppsettet slik som jeg ser det er CPU. Men det håper jeg ordner seg når B3 steppingen kommer ;)

 

edit: skriveleif.

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
får bare håpe at nvidia kommer med tri-sli med 88GT(S) kortene sine.. dette vil nok slå crossfirex greit.

GTX har ikke så ille bruktpris nå da?

 

Har ikke så ille bruktpris nei, men det blir uansett mye dyrere. Og ikke glem at man må jo ha en PSU på størrelse med en liten Scania :tease:

har du forresten målt effekforbruket på dette beistet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Og ikke glem at man må jo ha en PSU på størrelse med en liten Scania :tease:

 

Apropos strøm;

Er du sikker på at Thermaltake 850W du har klarer å fore dyret ditt når alle ting går på full pupp og skriker etter elektroner ? Hadde vært morsomt og sett hvilke peaker maskinen din kommer opp i under load...

Lenke til kommentar

Tenkte at jeg skulle vente med måling til at hele systemet er oppe å går.. nå bruker jeg "bare" 2 skjermkort og 2 rambrikker.

 

Nå må Jeg velge mellom å ha Crossfire og 4GB ram eller 1 skjermkort og 8GB ram, og da velger jeg jo såklart Crossfire og 4GB ram... håper og tror at dette er et "lite" driverproblem :roll:

 

PS: blir det et strømproblem, hvilket jeg egentlig tviler på, så har jeg en FortonSource 300Watts tray PSU som kan trå støttende til hvis det trengs :yes:

 

edit: skriveleift attack :blush:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...