Gå til innhold

Leter etter et program man kan regne matte i


Sio

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et program man kan regne matte i. Mange tenker kanskje excel, men jeg leter etter et program som istedenfor regneark tilbyr et blankt ark og ting som passer og linjal. Slik at det blir som å regne i boken men man kan levere i filformat.

Om noen har kjennskap til et program som jeg burde skaffe meg som kan være til hjelp i matte timene? Setter pris på alle (positive) svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstod ikke så mye av det, men det er en god ide og lete etter tutorial til den. Fikk den ikke til å gjøre lette operasjoner som f.eks 2+2... Da klarer jeg ivertfall ikke å gjøre geometri på den, så med mindre det finnes et mer brukervennlig program eller jeg lærer openoffice math og det kan gjør slike ting så tror jeg pen og papir er tingen :p Jeg skal lære det nå og se hvilke funksjoner programmet tilbyr.

Lenke til kommentar

Liker ikkje å anbefale Microsoft løysningar, men eit alternativ til Open Office er Microsoft sin Word Equation Editor. Med den aktivert i Microsoft Office er det relativt enkelt å skrive regnestykker og igjen levere word-fila slik du har tenkt det. Her finn du ei oppskrift på korleis du får W.E.E. aktivert gjennom Office sin installasjons CD. Ulempen er at Word blir litt tregare i oppstarten dersom du installerer denne pakken.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Geobra virker fungere veldig bra i henhold til mit bruksområdet for øyeblikket :)

Jeg jobber mye med geometri som dette er bra egnet til. Jeg klarte å lage en 12kant på 0,nothing siden jeg slapp en rekke skriblerier og ting som blyantspissing og alt det der er uttadert :p Takker, skal alikevel prøve det andre programmet som ble anbefalt nesten uke^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...