Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konstant tett nese


Programvare

Anbefalte innlegg

oh.... andre som har det slik som meg...

 

Men, jeg har alltid slitt med trange nese kanaler, og jeg vet jeg har skjev neseskillevegg, men siden i fjor så har jeg slitt med bussefanter... eller det samler seg snøkk langs nesekanalene som blir knall hardt.... og tetter til hele nesekanalen, så jeg klarer ikke puste med nesen.

 

Fikk beskjed av legen å prøve en krem uten resept(kommer ikke på navnet nå) men det hjalp bare å løse det opp midlertidig. slik jeg fikk snytt ut snørret.

 

jeg må nok høret med legen igjen når jeg skal dit i desember tror jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oh.... andre som har det slik som meg...

 

Men, jeg har alltid slitt med trange nese kanaler, og jeg vet jeg har skjev neseskillevegg, men siden i fjor så har jeg slitt med bussefanter... eller det samler seg snøkk langs nesekanalene som blir knall hardt.... og tetter til hele nesekanalen, så jeg klarer ikke puste med nesen.

 

Fikk beskjed av legen å prøve en krem uten resept(kommer ikke på navnet nå) men det hjalp bare å løse det opp midlertidig. slik jeg fikk snytt ut snørret.

 

jeg må nok høret med legen igjen når jeg skal dit i desember tror jeg...

sjekket legen din etter polypper?

Lenke til kommentar
oh.... andre som har det slik som meg...

 

Men, jeg har alltid slitt med trange nese kanaler, og jeg vet jeg har skjev neseskillevegg, men siden i fjor så har jeg slitt med bussefanter... eller det samler seg snøkk langs nesekanalene som blir knall hardt.... og tetter til hele nesekanalen, så jeg klarer ikke puste med nesen.

 

Fikk beskjed av legen å prøve en krem uten resept(kommer ikke på navnet nå) men det hjalp bare å løse det opp midlertidig. slik jeg fikk snytt ut snørret.

 

jeg må nok høret med legen igjen når jeg skal dit i desember tror jeg...

sjekket legen din etter polypper?

 

Nei, hun kikket bare inn i nesen, og da hadde jeg en del små sår etter å ha plukket ut den harde snuen..

Lenke til kommentar
oh.... andre som har det slik som meg...

 

Men, jeg har alltid slitt med trange nese kanaler, og jeg vet jeg har skjev neseskillevegg, men siden i fjor så har jeg slitt med bussefanter... eller det samler seg snøkk langs nesekanalene som blir knall hardt.... og tetter til hele nesekanalen, så jeg klarer ikke puste med nesen.

 

Fikk beskjed av legen å prøve en krem uten resept(kommer ikke på navnet nå) men det hjalp bare å løse det opp midlertidig. slik jeg fikk snytt ut snørret.

 

jeg må nok høret med legen igjen når jeg skal dit i desember tror jeg...

sjekket legen din etter polypper?

 

Nei, hun kikket bare inn i nesen, og da hadde jeg en del små sår etter å ha plukket ut den harde snuen..

nå er ikke jeg lege..eller med-student....ikke enda :ph34r:

men, du kan be om å bli sendt til spesialist.. som da også sjekker etter polypper... om du er kronisk tett i nesa kan dette være en grunn, mener å ha lest et sted at polypper kan dannes av at en er tett i nesa av andre grunner... så bare kommer de frem.....

 

men du har uansett mer problemet et slimet er hardt og tetter seg til... kan uansett ikke skade....

Lenke til kommentar
oh.... andre som har det slik som meg...

 

Men, jeg har alltid slitt med trange nese kanaler, og jeg vet jeg har skjev neseskillevegg, men siden i fjor så har jeg slitt med bussefanter... eller det samler seg snøkk langs nesekanalene som blir knall hardt.... og tetter til hele nesekanalen, så jeg klarer ikke puste med nesen.

 

Fikk beskjed av legen å prøve en krem uten resept(kommer ikke på navnet nå) men det hjalp bare å løse det opp midlertidig. slik jeg fikk snytt ut snørret.

 

jeg må nok høret med legen igjen når jeg skal dit i desember tror jeg...

sjekket legen din etter polypper?

 

Nei, hun kikket bare inn i nesen, og da hadde jeg en del små sår etter å ha plukket ut den harde snuen..

nå er ikke jeg lege..eller med-student....ikke enda :ph34r:

men, du kan be om å bli sendt til spesialist.. som da også sjekker etter polypper... om du er kronisk tett i nesa kan dette være en grunn, mener å ha lest et sted at polypper kan dannes av at en er tett i nesa av andre grunner... så bare kommer de frem.....

 

men du har uansett mer problemet et slimet er hardt og tetter seg til... kan uansett ikke skade....

 

Ja jeg forstår jo at dette ikke er normalt, men jeg har et par helsproblemer til, som har vært litt mer prioritert, derfor glemte jeg rett å slett ut dette. Men jeg skal ta det opp med henne neste gang. Kan jo ikke gå i evigheter meg SVÆRE buser i nesa;)

Lenke til kommentar

Har vært tett i nesen omtrent hele livet, fra jeg var minst 5 til nå (17). Har ikke falt meg inn å gjøre noe med det, men når jeg kjenner etter så er det ikke snørr som tetter igjen nesen, jeg kan snyte og fortynne med alskens midler uten bedring. Må vell kontakte lege snart jeg også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det mulig at tettheten i nesen skifter side, grunnet skjevhet i midtskillevegg i nesen..

 

Jeg harr tett nese, som til tider skiftet side, har hatt det i kanskje 4-6 mnd.er nå..

 

Hr. Dr nese spesialist sa at dette var grunnet skjevhet i midtskilleveggen i nesen, da da jeg at det skiftet side og at jeg hadde helt åpent på begge sider før... Og han hevded at det ikke var polypper... Nesen, hele nesen, åpner seg når jeg trener vekter eller svømmer..

Er Dr. Nese ikke dyktig, eller er dette mulig? Jeg ville trodd at tettheten bare ville komme på en side om den var grunnet skjevhet....

Lenke til kommentar

Har gått tett i nesen så lenge jeg kan huske. Alltid vært tett i et eller begge neseborene. Vanligvis skifter tettheten side flere ganger om dagen. Tok kontakt med lege i våres, og ble henvist til spesialist. Fikk deretter beskjed om at han skulle gjøre et mindre inngrep for å krympe nesemuslingen(hadde ikke peiling på hva dette var).

 

De de gjorde var å stappe en diger sprøyte opp i hvert nesebor for å bedøve.(sykt vondt, kjentes ut som spissen skrapte borti kraniet mitt :p) Så stakk de oppi en lang nål som sendte ut radiobølger(ja faktisk), dette gjorde visstnok at vevet ble redusert, sånn at hevelsen i nesemuslingen skulle bli en del mindre.

 

Etter inngrepet har nesen min faktisk blitt tettere, legen sa at det ofte måtte til 2-3 "operasjoner" for at det skulle bli bra. Men er skeptisk nå... er uansett en vanesak å være tett i nesen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er uansett en vanesak å være tett i nesen..

Hvordan får du det til å være en vanesak? Jeg har gått en stund med tett nese nå pga polypper, og syntes det er rene helvette. Venstre nesebor er totaltblokkert, helt umulig å få luft verken inn eller ut. Høyere nesebor er litt varierende alt ettersom hvilken stilling jeg har hode, men når jeg legger meg ned tetter også denne helt, sånn ellers kan jeg puste inn og veldig forsiktig ut, men veldig ofte hender det at polyppen sperrer luften på vei ut som en tilbakeslagsventil. Jævlig irriterende. Uansett får jeg så lite luft gjennom høyere nesebor at jeg er tvunget til å puste gjennom munnen konstant, noe som er ekstra kjipt når du skal sove, munnen tørker ut etter bare et par minutter! Så de siste ukene har jeg våknet gjentatte ganger på natten pga tørrhals. Annet som er kjedelig er at jeg har hørt ut som jeg har vært griseforskjølet nå snart et helt år. Nå er det faktisk så ille at jeg vegrer meg for å snakke til folk. ”Er du forskjølet eller?” har vært en slager det siste året. Også har jeg selvfølgelig konstant dotter i øra da. Også har jeg nesten mistet luktesansen. Digg med polypper ass. Har forresten ventet på operasjon 1 år nå. Sist jeg var hos legen sa han 12 ukers ventetid igjen, nå har det gått 4 mnd. Sist beskjed var at jeg skulle få kontakt i desember. Heia helse Norge.

Lenke til kommentar

Slutt med sånne skremmehistorier folkens :no:

 

Tror jeg skal ta kontakt med ØNH-legen igjen, siden jeg fikk en nesespray sist gang som ikke funket (bombe..), og skulle dermed ta kontakt slik at vi kunne gjøre et lite inngrep, men nå ble jeg i tvil igjen :p

 

ØNH-lege tror skremmer meg mest av alle leger. Hater de greiene de stikker opp i nesa og sånn. Verste følelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...