Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konstant tett nese


Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter selv med at ene neseboret er konstant tett. Dette gjør at jeg pustr en del gjennom munnen istedenfor. Nå er nesen min skjev uten at jeg vet helt hvorfor. Vurderer å ta en tur til en øre-nese-hals-lege. Gjrode det en gang i tiden, og fikk en nesespray som skulle hjelpe. Hjalp litt, men øynene mien ble jo tørre og ubrukelige, så var ikke noe jeg orket i lengden. Avkastningen var ikke verdt investeringen for å si det slik. Får vel se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Jeg skal i alle fall komme med oppdatering her etter legeturen min. Blir litt spennende å se hva han sier.

 

edit:

Og der var vi tilbake, legen fikk litt sjokk når han hørte at jeg hadde gått slik så lenge, hadde noe av det værste han hadde sett av nesepolypper, skal nå ta ct av bihulene og mest sannsyneligvis blir det operasjon.

 

edit 2:

 

Har nå tatt CT av bihulene, så venter bare på at legen skal se over bildene..

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg gikk til legen i Mai 2007 fordi jeg var HELT tett i en hel måned. Først trodde jeg det var pga pollen allergien min, men det var det ikke. Har polypper, og har vært på venteliste helt siden det. Har ikke hørt noe siden Mai.

 

Min mor tok en sånn operasjon for et par år siden, men ble ikke noe særlig bedre. :/

Lenke til kommentar
Wow.. Har akkurat det samme selv! Jeg er sånn konstant halvtett i begge nesebor, noen ganger tett i det ene, noen ganger helt tett i det andre.

Simpelthen fordi det tetter seg til, uten snørr eller noe.

Men når jeg er i fysisk aktivitet åpner alt seg.

 

Har vært hos lege og fått det sjekket. Fikk resept på en nesespray som hjalp litt i starten, men etter hvert glemte jeg den bort og har ikke tatt den på noen mnd.. Men liker å tro at den hjalp litt =)

 

Vi har 100 % samme problem. Merkelig det at med en gang jeg begynner å løpe eller kommer i fysisk aktivitet så blir det helt åpent.

 

Jeg har prøvd 4 forskjellige nesesprayer, men ingen har hjulpet. Har hørt at det kan være at man har tette "vegger" så det blir tett. Man kan visst ta en operasjon på det.

 

Tror jeg tar en tur til legen snart.

 

Har hatt samme problemet lenge jeg også. Ganske likt virker det som annet enn at jeg må snyte meg under fysisk aktivitet for å "åpne opp". Jeg har vært hos nesespesialist uten at det hjalp noe særlig, hos homøopat som funket en stund. Skal følge litt med på denne tråden her.

 

Nesespray er ingen løsning på problemet da det er skadelig å bruke over lang tid.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har hatt samme problem i mange mange år, og har det fortsatt. Jeg kom meg til en øre-nese og hals spesialist, som sa jeg hadde veldig tette ganger oppi nesen.

 

Dette førte til at han bedøvde meg opp i nesen (som var meget ubehagelig da det rann bedøvelse ned i halsen :hrm: ) og stakk opp i et eller annet redskap som han brant/svidde vekk litt småtterier med. Dette skulle gjøre at luftveiene i nesen skulle bli større.

 

Meen dessverre hadde dette ikke noe effekt på meg. Han sa at dersom det ikke hjalp etter en gang, kunne vi gjøre det samme en gang til. Jeg har ikkje komt så langt enda, da jeg reiste vekk i 4 mnd etter den første "operasjonen".

 

Tror det heter radiobølge-behandling...

Lenke til kommentar
Hadde lignende problem som trådstarter helt til jeg over en lengre periode brukte en nesespray som heter Nasonex. Den er egentlig beregnet på allergikere, og det trengs resept. Kanskje en idé?

 

Bruker den når jeg har allergi-reaksjoner på sommeren oftest, men den hjelper ingenting.

Ifølge min lege skal man bruke den sprayen kontinuerlig, også når man ikke har reaksjoner... skal virke forebyggende på en måte. Men synd at den ikke virker for deg, har fungert ypperlig for meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Sliter med det samme, når jeg sitter / går osv. så er begge neseborene halvtette, og når jeg ligger på siden er alltid det nederste neseboret helt tett. Ganske plagsomt, får ta det opp med legen neste gang.. Har nylig fått påvisst en drøss med allergier som jeg ikke har vært medisinert for før nå, så trodde det kanskje var derfor, men ser ikke ut til å ha blitt noe bedre.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Humper denne opp, siden jeg sliter med samme ting selv.. kan trådstarter poste noe om hva legen sa til han..

 

polypper blir ofte skapt av at en er allergisk eller noe... eller at en har mye slim--

og etterhvert bare blir det polypper/eller de blir større.. er ikke sikkert...

kan fjernes med operasjon... tror det er et enkelt inngrep..

 

sliteer med det samme selv.. det går bare over hvis jeg trener.. ellers så er venstre nesebor ALLTID tett. vanskelig å konse seg om noe..

 

legen ga meg Nasonex, som ikke har fungert, og ba meg komme tilbake om det ike virket.. skal tilbake nå.. skal "hinte" til at det må være polypper.. allmenleger gir jo faen i deg uansett. de fleste iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...