Gå til innhold

KNM Harald Haarfagre - Januar-gjengen!


Kasius De'Vias

Anbefalte innlegg

Heisann alle ny-rekrutter som skal inn til Madlaleiren i Januar 2008!

 

Personlig må jeg si at dette kan bi et spennende år, både for meg og for deg. ;) Jeg tror nok vi alle har våre ønsker om å ikke være med men det er jo de som virkelig vil gjøre en innsats for at dette skal gå bra.

 

Uansett, jeg er her for å spørre dere om deres tanker ang. å dra til Stavanger for førstegangstjenesten, hvordan dere skal reise dit, om dere har tenkt til å dimme etter en stund, hva som er viktigst for deg i militæret o.l..

 

Selv reiser jeg dit med natt-tog fra Oslo S som går sent på kvelden den 6 Januar. Er det noen andre som har planer om å ta den samme ruta som meg? Isåfall, lyst på en reisekamerat? Er ikke alltid like gøy å reise alene. =)

 

Til rekrutter som skal til andre skoler, så vil jeg bare ønske dere lykke til.

Men militæret er blir vel egentlig hva du selv gjør det til. Så stå på!

Endret av Matsuo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damn, har hatt en skrivefeil. =O Skulle stå 2008. Men er da jeg skal inn.

 

Men arti' at det er flere som skal inn, som reker rundt på forumet her. =) Håper på at det blir passelig greit selv. Selv har jeg egentlig ikke ønske om å fortsette der da jeg vil tilbake til jenta mi, men vi får se hva framtiden bringer. =) Hvorhen drar du fra?

Endret av Matsuo
Lenke til kommentar
hehe ikke bra med dame når du reiser inn i milten :p

 

I løpet av den første måneden jeg var inne, var det en god del forhold som gikk sjeis. Du møter en helt ny hverdag, der du ikke har mulighet til å reise hjem på hvertfall 2-3 uker. I mitt tilfelle tok det hele 2 måneder før jeg kom hjem på perm for første gang. Og da sier det seg nesten selv at det kan bli vanskelig å ha et fungerende forhold. Men jo lenger du har vært sammen med dama, jo større sjangs er det for at forholdet ikke brister ;)

 

Lykke til på Madla. Det er ikke leiren for de mest motiverte soldatene (gjelder luft og sjø), men funker sikkert greit for de fleste. Er sikker på at om dere fullfører, så kommer det til å bli ett av de beste årene i deres liv :D

Lenke til kommentar

Så lenge du er motivert så klarer du deg. Jeg er ikke spesielt fysisk godt rustet, men selv om luftforsvaret ikke er noe jeg har valgt selv, lengtet jeg ikke hjem en eneste gang under rekrutten. Er vel strengt tatt det feteste jeg har vært med på så vidt jeg vet. Hvis du havner på vakt og sikring (ihvertfall i luft) så er også sjansene for turnus ganske store. Selv har jeg 2 uker på, 2 uker av, men det mister jeg sannsynligvis når jeg nå snart har planer om å dra på UB-kurs.

 

MEn hvis et forhold klarer seg til du er ferdig utdannet vaktsoldat (hvis det er vaktsoldat du skal bli), så er det store sjanser for at du også får mye fri. Sørreisa opererer visstnok med 3 uker på 3 uker av, f.eks.

Lenke til kommentar

jeg skal møte opp onsdag 9. januar 2008 kl 08:00, yeah! reiser fra tønsberg med tog. er usikker på om jeg skal dra slik at jeg er fremme kvelden før, eller om jeg skal dra på natta slik at jeg akkurat rekker det med 10 minutter. he he :) hvis man møter opp kvelden før blir det visst holdt et lite informasjonsmøte leste jeg, med mat og greier :) men skal man sove på gangen da eller?

Lenke til kommentar
jeg skal møte opp onsdag 9. januar 2008 kl 08:00, yeah! reiser fra tønsberg med tog. er usikker på om jeg skal dra slik at jeg er fremme kvelden før, eller om jeg skal dra på natta slik at jeg akkurat rekker det med 10 minutter. he he :) hvis man møter opp kvelden før blir det visst holdt et lite informasjonsmøte leste jeg, med mat og greier :) men skal man sove på gangen da eller?

Niks idé. Men jeg reiser med tog fra Oslo om natta, sånn at jeg er der noen minutter før oppmøte. Mindre stress, egentlig, selv om det kan høres stressende ut.

 

Blir spennende å møte folk fra forumet, egentlig. Vi burde samles og møte hverandre ett eller annet sted. XD Hadde vært konge.

 

Mizo, du skal vel ikke ha med laptop eller noe sånt(med tanke på at det er WLAN der)?

Lenke til kommentar

Er sikkert like greit å dra kvelden før med mindre du har noe viktig å gjøre den dagen. Mulig de ikke begynner før en stund etter den fristen likevel, men det er viktig at du får med deg møtet i kinosalen som er det aller første som skjer, for der deler de dere inn i tropp og rom (de tar det rekkevis, så det er stor sannsynlighet for at du havner på rom eller ihvertfall tropp med de du sitter ved siden av i kinosalen første dag). Blir du kjent med noen underveis f.eks. på toget, kan det være greit å sette seg ved siden av disse. Jenter havner helt fremst i salen og blir fordelt uavhengig av guttene.

 

Og ang WLAN så er det kun i kantinen på velferden. Det er kun mulig å bruke når velferden er åpen, det hadde mye nedetid da jeg var der ihvertfall, men det er likevel et bra tilbud og laptop er kjekt å ha med seg.

Lenke til kommentar

matsuo; trur det blir lite tid til å sitte på laptop'en de første ukene før evt. første perm. da tar jeg den heller med da kanskje. så du går for å møte opp litt før kl 8, og ikke kvelden før? hmm, trur jeg joiner den. da hopper jeg på toget ditt i drammen faktisk, så da kan vi møtes der :)

Lenke til kommentar

Den høres grei ut. =) Selv kommer jeg på toget ved Oslo S. Kanskje vi møtes på toget? Kommer nok til å sitte der med en sort vest og en grønn-aktig hatt, samt øreplugger og kanskje en bok. Bilde av meg(og hatten) i journalen i signaturen min hvis du trenger/vil ha. =p

 

Men ja, er enig med deg på å hente laptoppen først ved første perm eller noe. Mye rart som kommer til å skje. =/

Lenke til kommentar

Ingen vits å ha med laptop når man ankommer. Mye bedre å bruke tid på å bli kjent med andre. Er så sosialt å bo på 6/10-mannsrom at men strengt tatt ikke trenger PC. Velferden har 8-10 infokiosker man kan surfe på, ofte trangt om plassen, men går greit. Selv surfet jeg en del og brukte MSN på mobilen, klarte meg fint med det. Kan eventuelt hente PC når man er hjemme på første perm.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...